کد خبر : 1769371 | 30 تیر 1400 ساعت 13:10 | 46.8K بازدید | 2 دیدگاه

دومین تصمیم خبرساز در بازگشت

اگر فغانی نبود، نبرد اصفهان جنجالی می‌شد

علیرضا فغانی در بازی روز گذشته تصمیمی گرفت که شاید هرکس جای او بود، بازی ذوب آهن و نساجی به جنجال کشیده می شد.

اگر فغانی نبود، نبرد اصفهان جنجالی می‌شد

 

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم ذوب آهن و نساجی روز گذشته یکی از حساس ترین دیدارهای هفته بیست و هشتم لیگ را در اصفهان برگزار کردند. مسابقه ای که با توجه به جایگاه دو تیم در پایین جدول و شانس بقای آنها بسیار حساس بود و به همین خاطر هم کمیته داوران تصمیم گرفت از علیرضا فغانی به عنوان داور وسط این دیدار استفاده کند.


دیدار ذوب آهن ونساجی با نتیجه دو بر یک به سود نماینده قائمشهر به پایان رسید و باعث شد نساجی بقایش در لیگ برتر قطعی شود. از طرف دیگر ذوب آهن همچنان فانوس به دست باقی ماند.


یکی از نکات قابل توجه و مهم این بازی اما در دقایق پایانی رخ داد، جایی که علیرضا فغانی داور برجسته فوتبال ایران با یک تصمیم جنجالی نیما میرزازاد دروازه بان نساجی را به خاطر تلف کردن وقت اخراج کرد!
در سومین دقیقه از وقت های اضافی بازی دیروز و در حالی که نساجی دو بر یک پیش بود، وقتی نیما میرزازاد دروازه بان نماینده قائمشهر در زدن ضربه دروازه تعلل کرد، علیرضا فغانی سریعا به سمت او رفت و کارت زرد خودرا به سمت این دروازه بان بلندقامت گرفت. در مسابقات فوتبال معمولا اینطور است که وقتی داور به خاطر تلف کردن وقت بازی دروازه بان یک تیم را در ثانیه های پایانی جریمه می کند، دیگر با او تا پایان مسابقه کاری ندارد اما علیرضا فغانی ثابت کرد که می شود تصمیم عجیب تری هم گرفت!


4 دقیقه بعد از اخطار اولی که فغانی به میرزازاد نشان داد، این دروازه بان بار دیگر در زدن ضربه دروازه بازی را به تاخیر انداخت و فغانی که می خواست قاطعیتش را به رخ بکشد سریعا به سمتش رفت و با کارت زرد دوم او را از زمین اخراج کرد؛ تصمیمی که نمونه اش را کمتر در فوتبال ایران دیده ایم.


شاید اگر هر داور دیگری در این صحنه جای علیرضا فغانی در وهله اول کارت زرد دوم را در دقیقه 97 به دروازه بان به خاطر تاخیر در شروع بازی نشان نمی داد و اگر این تصمیم را هم می گرفت، قطعا نیمکت نشینان نساجی و اعضای این تیم به تصمیم او اعتراض های شدیدتری را انجام می دادند. دیروز اما بعد از کارت قرمزی که میرزازاد دریافت کرد، به غیر از خود این دروازه بان هیچ کس از نساجی اعتراضی به داور بین المللی و برجسته فوتبال ایران انجام نداد!

 

1625496

فغانی سه دقیقه پس از دادن اخطار اول، کارت زرد دوم را بخاطر اتلاف وقت و در تصمیمی سختگیرانه به میرزازاد نشان داد و او را از زمین اخراج کرد تا نساجی در لحظات پایانی بدون گلر اصلی باشد؛ اتفاقی که با واکنش دروازه‌بان نساجی همراه بود

 

1625495

 

1625493

 

1625494

 


در آن لحظات کادرفنی نساجی سریعا تصمیم جنجالی و بحث برانگیز فغانی را پذیرفتند و ساکت الهامی سرمربی این تیم فقط با توجه به تمام شدن تعویض هایش تصمیم گرفت سعید بیگی مدافع چپ خود را به درون دروازه بفرستد. حتی الهامی در پایان مسابقه در نشست خبری نیز از عملکرد فغانی و تیم داوری تمجید و اعلام کرد قضاوت او خوب بوده است.


بی تردید نام بزرگ فغانی و تبعیت تیم ها از او باعث شده تا در مسابقاتی که او داور است ، اعتراضی به تصمیمات جنجالی هم انجام نشود. بعد از بازی استقلال و پرسپولیس که کادرفنی دو تیم با وجود حساسیت بالای مسابقه هیچ تنشی را لب خط رقم نزدند، حالا در اصفهان هم با وجود علیرضا فغانی این اتفاق رخ داد و این داور بین المللی و بزرگ در نهایت آرامش کارش را انجام داد که اتفاقی مهم و قابل تامل محسوب می شود.


فغانی در مسابقه دربی در دقیقه 14 ارسلان مطهری را اخراج نکرد و فقط با گلایه یحیی گل محمدی در نشست خبری مواجه شد. او خودش بعد از بازی اعتقاد داشت که باید یک کارت زرد به مطهری نشان می داد و کارشناسان نیز نظرات متفاوتی درباره این صحنه داشتند. حالا این داور در بازگشت به ایران دومین تصمیم بحث برانگیز خود را در مسابقه حساس پایین جدولی ها گرفت اما اینبار هم نام بزرگش باعث شد تا کسی از کنار و داخل زمین اعتراضی به عملکرد این داور نداشته باشد.

دیدگاه‌ها