کد خبر : 1769431 | 30 تیر 1400 ساعت 17:20 | 51.9K بازدید | 3 دیدگاه

مسابقه لغو شده دوباره برگزار می‌شود؛

کیانی و علیزاده؛ دوباره به هم رسیدند!

اتفاقات عجیب در وزن 57- کیلوگرم تکواندوی زنان المپیک ادامه دارد و اینبار IOC تصمیم گرفته نماینده کاستاریکا را جایگزین تکواندو کار شیلیایی کند.

کیانی و علیزاده؛ دوباره به هم رسیدند!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که از مدت ها قبل براساس رنکینگ اعلام شده توسط فدراسیون جهانی تکواندو مشخص بود که ناهید کیانی و کیمیا علیزاده باید در دور نخست مسابقات وزن 57- کیلوگرم تکواندوی توکیو 2020 به مصاف هم بروند، اما امروز خبری شوکه کننده نه تنها اهالی تکواندو بلکه تمامی ورزشکاران المپیک توکیو را تحت تاثیر خود قرار داد و تکواندو کار شیلیایی اولین ورزشکاری بود که بعد از ورود به توکیو با تست مثبت کرونا روبرو شد و مجبور شد به قرنطینه برود و به همین راحتی المپیک 2020 را از دست داد.


این اتفاق اما برای نماینده ایران هم از اهمیت بالایی برخودار بود؛ چون ناهید کیانی که به خاطر اضافه شدن کیمیا علیزاده از تیم پناهجویان مجبور بود یک مسابقه بیشتر نسبت به سایر تکواندوکاران انجام بدهد، با 16 نفره شدن جدول این وزن قرعه اش تغییر کرد. کیانی البته از این تغییر قرعه اصلا خوشحال نبود، چون با این حساب باید مقابل جید جونز برنده دو مدال طلای المپیک در دورهای قبلی قرار می گرفت و از شانس کمی برای پیروزی برخوردار بود.


با این حال ساعاتی از این تغییر قرعه و اتفاقات عجیب در وزن 57- تکواندوی زنان نگذشته بود که بار دیگر خبر رسید تصمیم جدیدی برای این وزن گرفته شده است؛ تصمیمی که بار دیگر وزن 57- را برخلاف روال معمول با حضور 17 نفر در رقابت قرار می داد. اینبار با تصمیم IOC  یک تکواندو  کار جدید به توکیو فراخوانده شد و لیندا آلوارز از کاستاریکا که مقام سوم قاره آمریکا را از آن خود کرده بود، جایگزین تکواندو کار شیلیایی شد، تا به شکل عجیبی فدراسیون جهانی بر 17 نفره بودن این وزن تاکید داشته باشد و این یعنی بار دیگر سرنوشت ناهید کیانی و کیمیا علیزاده با یکدیگر گره خورد.


بدین ترتیب ناهید کیانی با داشتن رنکینگ آخر در میان 17 نفر این وزن و کیمیا علیزاده با داشتن رنکینگ 16، باید در دور نخست مسابقات این وزن مقابل هم قرار بگیرند و یک مسابقه اضافه نسبت به سایر رقبا انجام دهند. البته تفاوت چندانی هم برای کیانی نکرد، چرا که او حتی در صورت گذر از کیمیا علیزاده که از تیم پناهجویان در المپیک حاضر می شود، باز هم باید با جید جونز قهرمان 2 دوره قبلی المپیک مصاف دهد. 


به نظر می رسد این تغییرات پی در پی برای تنها نماینده تکواندوی زنان ایران در المپیک چندان خوشایند نباشد و باعث برهم خوردن تمرکز او در فاصله اندک باقی مانده تا برگزاری بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان بشود. حالا همه منتظرند تا رویارویی دو دختر ایرانی تکواندوی جهان یعنی ناهید کیانی و کیمیا علیزاده را در دور نخست مسابقات وزن 57- کیلوگرم المپیک توکیو به نظاره بنشینند.

دیدگاه‌ها