کد خبر : 1769466 | 30 تیر 1400 ساعت 21:30 | 41.1K بازدید | 4 دیدگاه

با ارسال نامه ای تند به عزیزی خادم؛ 

دنیامالی خواهان محرومیت سنگین کرمانشاهی شد

نماینده مردم انزلی با ارسال نامه ای به رئیس فدارسیون و اشاره به اتفاقات دیدار ملوان و بادران، خواهان اعمال جریمه سنگین برای رضا کرمانشاهی داور مسابقه شد.

دنیامالی خواهان محرومیت سنگین کرمانشاهی شد 

به گزارش "ورزش سه"، هفته انتهایی رقابت های لیگ یک در شرایطی برگزار شد که بادران برای صعود به لیگ برتر با دو تیم فجرسپاسی و هوادار رقابت نزدیکی داشت. با این حال تفاضل گل بهتر شاگردان کلانتری و عنایتی در شبی که هر سه تیم 57 امتیازی لیگ یک به پیروزی دست یافتند، رای به صعود فجر و هوادار داد.


در انزلی قابل پیش بینی بود که شاگردان امیدرضا روانخواه کار سختی برای کسب سه امتیاز داشته باشند، و در حالی بادرانی ها به پیروزی یک بر صفر دست یافتند که کرمانشاهی برای آنها 2 ضربه پنالتی گرفت؛ 2 پنالتی ای که دومی به هیچ وجه درست نبود و خود کرمانشاهی نیز ساعاتی بعد این اشتباه را به دلیل خستگی ناشی از طولانی شدن بازی عنوان کرد.
چند روز پس از این مسابقه حالا احمد دنیامالی نماینده مجلس شواری اسلامی به اتفاقات و حواشی این بازی ورود کرده و با انشای نامه ای تند به عزیزی خادم، تبانی در مسابقه ملوان بندرانزلی و بادران را آشکار ارزیابی کرده و خواهان رسیدگی رئیس جدید فدراسیون به این موضوع شده است.


متن نامه دنیامالی به عزیزی خادم به شرح زیر است: 


جناب آقای عزیزی خادم رئیس محترم فدراسیون فوتبال 
سلام وقت بخیر 
عید قربان بر شما مبارک باشد

 

در خصوص داوری بازی ملوان-بادران از جنابعالی خواهشمندم که فقط فیلم دو پنالتی که اقای کرمانشاهی داور بازی علیه تیم ملوان و به نفع تیم بادران گرفت ملاحظه کنید. 
جدای از داوری یک طرفه ایشان به نفع تیم حریف که زمینه عصبانیت بازیکنان تیم ملوان و اخراج بی مورد مربی ملوان را پدید آورد، انتظار می رود که  نسبت به اینگونه رفتارهای غیرحرفه‌ای داوری که استنباط تبانی اشکار از آن به ذهن متبادر می شود، عکس العمل قاطع در چارچوب قوانین نشان دهید.


از نظر همه کارشناسان فوتبال در صورت عدم برخورد قانونی با داور بازی که در چنین شرایطی مساوی با محرومیت سنگین است، باعث اتفاقات ناگوار بیشتر در فضای فوتبالی کشور خواهد شد.


به باور کارشناسان و افکار عمومی چنین داوری مصداق واقعی فساد بارز در فوتبال ایران ارزیابی می شود و با اجرای قانون،جامعه ورزش دوست که بخش قابل توجهی از آن را جوانان تشکیل می دهد الگوی مناسبی از حاکمیت عدالت در فضای ورزشی ایران اسلامی را مشاهده می کنند.


به اطلاع جنابعالی می رساند ذهنِ تاریخی مردم انزلی و استان گیلان معطوف به چنین ناداوریهایی در بازی آخر ملوان در سال 95 مشهد مقدس است که منجر به سقوط این تیم ریشه دار به لیگ یک شد، و این در حالی است که کسی در فوتبال ایران پاسخگو نبود.


اینجانب باور دارم که شما می توانید مظهر مبارزه با فساد باشید در این صورت از شما نامِ نیکی در فوتبال ایران به  باقی خواهد ماند.

 

مسئولیت پیگیری درخواست افکار عمومی و موکلین بنده، براساس قانون اساسی و قسم نمایندگی باعث می شود، پیگیری رفع ناداوری اعمال شده را در دستور کار قرار گیرد.


با تجدید احترام
احمد دنیامالی نماینده مردم شریف بندر انزلی

دیدگاه‌ها