کد خبر : 1769523 | 31 تیر 1400 ساعت 11:29 | 4.5K بازدید | 0 دیدگاه

طلایی: با بضاعتی که داشتیم نتیجه خوبی گرفتیم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان گفت: فقط ۳ اردوی ۱۰ روزه برای اعزام به مسابقات جهانی داشتیم و در هیچ تورنمنتی هم شرکت نکردیم.

طلایی: با بضاعتی که داشتیم نتیجه خوبی گرفتیم

به گزارش "ورزش سه" محمد طلایی در گفتگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران در رقابت های قهرمانی جهان، اظهار کرد: ما برای حضور در این مسابقات تنها ۳ اردوی ۱۰ روزه داشتیم. به تورنمنت خارجی اعزام نشدیم و رقابت های آسیایی نوجوانان نیز برگزار نشد، ما حتی نتوانستیم تورنمنت داخلی بگذاریم. بنابراین با توجه به این شرایط پیش بینی می‌کردم بچه ها در جاهایی مفت ببازند و متاسفانه همین اتفاق هم رخ داد.


وی افزود: اما به لحاظ آمادگی جسمانی با توجه به اینکه زمان کمی داشتیم و اردوهایمان‌ نیز در شهرستان برگزار شد، بچه ها در وضعیت خوبی بودند. ما فقط ۳ اردو داشتیم و یک اردو هم بخاطر نبود امکانات و اینکه یک سری از بچه ها مبتلا به کرونا شدند نیمه کاره تعطیل کردیم. از سوی دیگر بچه های ما هیچ تجربه بین المللی برای حضور در این مسابقات نداشتند.



سرمربی تیم ملی ‌کشتی آزاد نوجوانان افزود: البته این حق را به فدراسیون می دهم که اولویت اولش المپیک باشد. با توجه به بضاعتمان به نظر من بهترین نتیجه را گرفتیم.



طلایی درباره نحوه انتخاب ملی پوشان اعزامی به مسابقات جهانی گفت: همه نفرات اعزامی در مسابقات انتخابی قهرمان شدند و من به صورت کامل پای انتخابی ایستادم. می توانستم ۳ یا ۴ وزن را تغییر دهم اما قصاص قبل از جنایت نکردم. می دانستم این نفرات ایراد دارند و حتی مربیان دیگر هم در جریان بودند اما وقتی تورنمنت داخلی هم برای ما نگذاشتند و شرایط برای من‌ مهیا نشد تا در دل تورنمنت نفرات اصلی را دربیاورم چاره دیگری جز اعزام همین نفرات نداشتم.



سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان، با بیان اینکه با وجود همین شرایط می توانستیم به مدال های بیشتری برسیم، گفت: علی رضایی و شاکری واقعا حقشان طلا بود. شاکری طلا نگرفت و متاسفانه در ثانیه های پایانی مدال برنز را هم از دست داد و واقعا به خودش کم لطفی کرد. همه این کشتی گیران بعد از انتخابی بدون هیچ مسابقه ای عازم شدند و اولین مسابقه بین المللی آنها مسابقات جهانی بود. من واقعا شرایط روحی روانی سختی را پشت سر گذاشتم تا این بچه ها به جهانی برسند. جا دارد از همه اعضای کادر فنی که با من همکاری کردند و تک تک آن ها که مثل پدر دلسوز بچه ها بودند تشکر کنم.

 

وی در پاسخ به این سوال که با نرفتن تیم روی سکو خستگی بر تنش ماند، گفت: واقعا برای من خستگی در تنم ماند. من یکسری خواسته ها وتوقعات داشتم اما فقط پای المپیک گذاشتم. باید درباره این مسائل صحبت کنیم و وضعیت برای خودم مشخص شود. زمان آقای خادم هم که بودم گفتم همیشه در اتاق دربسته صحبت می کنم. الان هم می گویم حتما اگر شرایطش پیش بیاید باید با آقای دبیر صحبت کنم. صد در صد خواسته هایی دارم که باید درباره آن ها صحبت کنیم.


طلایی با بیان اینکه ما همیشه شرمنده مردم هستیم، خاطرنشان کرد: این بچه ها از دل مردم درآمدند و در این شرایط هم مردم واقعا نیاز به قهرمانی کشتی داشتند. از لحاظ کیفیت مدال خودمان را رساندیم و خوب بودیم اما از لحاظ تیمی با وجود شرایطی که داشتیم باز هم می توانستیم بهتر نتیجه بگیریم و روی سکو برویم که متاسفانه نشد.


سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان با قدردانی از حمایت های امید نوروزی نماینده فدراسیون کشتی در این مسابقات، گفت: یکی از قشنگترین کارهای فدراسیون این بود که شخصی مثل امید نوروزی به عنوان قهرمان المپیک و درد کشیده کشتی نماینده فدراسیون در کنار ما بود. واقعا جا دارد از فدراسیون کشتی بخاطر این تصمیم درست و خوب قدردانی کنم و بخاطر این کار نمره شان ۲۰ بود. او واقعا بچه ها را درک می کند و وقتی با بچه ها صحبت می کرد از ته دلش بود و دست که روی سرشان می کشید واقعی بود و از سر دلسوزی بود.



وی در پایان گفت: آنقدر که همه ما یکدل بودیم، من از او خواهش کردم با بچه ها صحبت کند. او به حدی دلنشین و دوستانه صحبت می کند که خود من هم هیجانی می شوم. جا دارد از زحمات او صمیمانه تشکر کنم.

دیدگاه‌ها