کد خبر : 1769579 | 31 تیر 1400 ساعت 15:05 | 77.5K بازدید | 5 دیدگاه

اخراج در آستانه مراسم افتتاحیه؛

شوخی با هولوکاست در ژاپن قربانی گرفت!

مدیر برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک، یک روز قبل از برگزاری این رویداد و به دلیل شوخی با هولوکاست از سمت خود برکنار شد.

شوخی با هولوکاست در ژاپن قربانی گرفت!

به گزارش "ورزش سه"، روند برکناری مسئولان برگزاری المپیک 2020 ادامه دارد و در آستانه برگزاری مراسم افتتاحیه نیز این حواشی تمام نمی شود. از ابتدای سال 2021 تا امروز سه نفر از مسئولان این رویداد شغل خود را از دست داده بودند و این اتفاق برای کنتارو کوبایاشی نیز رخ داد.

 

در اوایل این هفته بود که افشا شد آهنگساز مراسم در دوران حضور در مدرسه، همکلاسی های معلول خود را مورد آزار قرار داده و او به این علت برکنار شد.

 

در ماه مارچ هیروشی ساساکی رئیس کمیته نوآوری المپیک، نائومی واتانابه، کمدین درشت هیکل ژاپنی را مورد تمسخر قرار داده و او را با شخصیت کارتونی "المپیگ" مقایسه کرد. در نهایت چاره ای جز استعفا برای هیروشی ساساکی باقی نماند و او نیز شغل خود را از دست داد.

 

همچنین و در ماه فوریه نیز یوشیرو موری پس از اظهارات توهین آمیز در مورد زنان مجبور به استعفا از سمت رئیس کمیته برگزاری المپیک توکیو شد. موری در آن مقطع مدعی شد که زنان بیش از حد صحبت می کنند و جلسات با اعضای زن هیئت مدیره بیش از اندازه طول می کشد.

 

اما حالا اخیرا تصاویری از کنتارو کوبایاشی، مدیر برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک 2020 منتشر شده و به نظر می رسد او در مورد هولوکاست شوخی می کند. جالب اینجاست این ویدئو مربوط به دهه 1990 بوده و حالا بعد از 30 سال منتشر شده و گریبان کوبایاشی را گرفته است.

 

1625792

 

در واقع اتفاق اخیر مربوط به کوبایاشی، کمدین سابق و به خاطر اجرای یک نمایش کمدی مربوط به 23 سال پیش بوده است. در این فیلم آقای کوبایاشی هنگام صحبت با همکار خود با اشاره به عروسک های کاغذی می گوید "بیا هولوکاست بازی کنیم."

 

یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن این اظهارات را خصمانه و غیر قابل قبول توصیف کرد. همچنین آبراهام کوپر از مرکز تحقیقات هولوکاست در ایالات متحده و مرکز سایمون ویزنتال گفت: "هر شخصی هر چقدر هم خلاق و بامزه باشد، حق تمسخر قربانیان نسل کشی نازی ها را ندارد."

 

سیکو هاشیموتو، رئیس کمیته المپیک ژاپن ضمن اعلام این خبر مدعی شد که این فیلم حقایق دردناک تاریخ را به سخره می گیرد. در ادامه خود آقای کوبایاشی با صدور بیانیه ای ابراز پشیمانی کرده و گفت: "شوخی و سرگرمی نباید باعث ناراحتی افراد شود. من می دانم حرف های من در آن مقطع اشتباه بوده است و از این کار پشیمان هستم."

 

با این حال و پس از برکناری کوبایاشی، کمیته برگزاری المپیک اکنون در حال ارزیابی مجدد نحوه برگزاری مراسم افتتاحیه روز جمعه هستند. البته فقط حدود 950 نفر در ورزشگاه مراسم را از نزدیک تماشا می کنند تا اینگونه خطر شیوع ویروس کرونا را به حداقل برسد.

 

دیدگاه‌ها