کد خبر : 1769690 | 01 مرداد 1400 ساعت 12:02 | 14.9K بازدید | 1 دیدگاه

در رویای تاریخ‌سازی برای فوتبال زنان؛

مریم ایراندوست، خندان و سخت‌گیر (عکس)

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان در رویای خود، ترسیم رسیدن تیم ملی به جام ملت‌های آسیا را داشته و دوست دارد تا در میدان مسابقه نیز این ترسیم ذهنی را پیاده کند.

مریم ایراندوست، خندان و سخت‌گیر (عکس)

به گزارش "ورزش سه" از روزی که در هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال مصوب شد که سکان هدایت تیم ملی فوتبال زنان در دستان مریم ایراندوست قرار گیرد، ایراندوست موشکافانه و دقیق، تلاش کرد تا با برنامه‌ریزی منظم، جلوی هدر رفت فرصت‌های بیشتر برای توسعه و پیشرفت فوتبال زنان را بگیرد و به اغمای دو ساله فوتبال زنان در عرصه ملی پایان بدهد.

 

 

در بدو شروع کار و با هماهنگی انجام شده از سوی فدراسیون فوتبال، اردوی برون مرزی به میزبانی بلاروس را شاگردان ایراندوست تجربه کردند و پیش از این اردو و به ویژه پس از آن نیز، اردوهای تدارکاتی در ایران با جدیت پیگیری شد؛ در تازه‌ترین تصمیم، ایراندوست درخواست کرد تا تیم ملی فوتبال زنان را از تهران خارج کند و در جایی جز مرکز ملی فوتبال، ملی‌پوشان فوتبال زنان دور هم جمع شوند.

 

 

با هماهنگی که صورت پذیرفت، اولین اردوی خارج از تهران تیم ملی فوتبال زنان هم برگزار شده و این روزها در استان اصفهان پابرجاست؛ مریم ایراندوست و دیگر اعضای کادرفنی تیم ملی فوتبال زنان، از روز انتخاب در تلاش برای انتخاب ترین‌های فوتبال زنان هستند تا بتوانند تیم ملی برای پایان دادن به طلسم‌های گذشته و رسیدن به رویاهای دیروز بسازند.

 

در طول 2.5 ماه حضور ایراندوست بر مسند مربیگری تیم ملی فوتبال زنان، او تلاش کرده تا بیش از 40 بازیکن را مورد ارزیابی قرار دهد و از بین آن‌ها به ترکیبی ایده‌آل برای حضور در مقدماتی جام ملت‌های آسیا برسد؛ جایی که قرار است ملی‌پوشان فوتبال زنان ایران با تیم‌های ملی اردن و بنگلادش مسابقه بدهند و عبور از این مرحله، تاریخ‌سازی برای فوتبال زنان ایران به شمار می‌آید، چرا که هیچ‌گاه فرصت رسیدن به مرحله نهایی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا به دست نیامده است.

 

 

مریم ایراندوست در اردوهای تیم ملی تلاش کرده تا ضمن جدیت در حین اجرای تمرینات تاکتیکی، ارتباط صمیمی خود را با شاگردانش حفظ کند تا این‌گونه بتواند فضای دوستانه را در تیم ملی برقرار نماید.

 

باید دید در فرصت حدود 2 ماهه ایراندوست تا مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا، او کدام بازیکنان را برای سفر به بنگلادش انتخاب خواهد کرد و چه عملکردی را شاگردان وی در این تورنمنت مهم خواهند داشت.

 

عکاس: مجتبی فدائی

دیدگاه‌ها