کد خبر : 1769726 | 01 مرداد 1400 ساعت 14:23 | 9.3K بازدید | 0 دیدگاه

براتی خبر از تغییر سیاست ارکان انضباطی داد:

تحمل بی اخلاقی ها باید در حد صفر باشد

تبانی در برخی از مسابقات و هم چنین مصاحبه های تند فوتبالی ها علیه هم ارکان قضایی فدراسیون فوتبال را در برهه حساسی قرار داده است.

 تحمل بی اخلاقی ها باید در حد صفر باشد

به گزارش "ورزش سه"، احمد رضا براتی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال و رییس کمیته تدوین و تطبیق مقررات می گوید سیاست ارکان قضایی فدراسیون فوتبال در مواجه با این اتفاقات باید تحمل صفر باشد. او در این باره به سایت فدراسیون فوتبال گفت: فضای گفتگو و اظهار نظر در فوتبال کشور فضای باز و آزاد و مبتنی بر آزادی بیان است اما در عین حال نیازمند آن است که تنبیهات مناسب برای برخورد با اشخاصی که با سو استفاده از این فضای باز و آزاد، موجبات ورود خدشه و لطمه به اعتبار و آبروی دیگران را فراهم می کنند به کار گرفته شود.

 

براتی ادامه داد: متاسفانه بداخلاقی در فوتبال، کم هزینه به نظر می‌رسد و ضروری است که هزینه های معنوی و مادی ارتکاب تخلف افزایش داشته باشد تا ارتکاب آن مقرون به صرفه نباشد و به این منظور، سیاست ارکان قضایی فدراسیون در برخورد با اینگونه بداخلاقی‌ها باید سیاست تحمل صفر باشد و علاوه بر جرایم نقدی باید از سایر ابزار انضباطی نظیر محرومیت ها نیز با قاطعیت استفاده شود و هم چنین درصدد تشدید تنبیهات در مقررات هستیم که به زودی انجام خواهد شد.

 

انتقاد و اظهارنظر کارشناسی، چارچوب و مختصات مشخصی دارد که اهم آنها بیان اشکالات موجود با ادبیات فنی و کارشناسانه و ارایه راه حل برای رفع مشکلات موجود است اما متاسفانه برخی با ژست منتقد اظهار نظرهایی می کنند که غیر از توهین و افترا و نشر اکاذیب هیچ محتوای دیگری ندارد و رییس فدراسیون دراین خصوص جلسات ویژهای را با ارکان قضایی و دیگر بخش های مرتبط برگزار کرده و روی این موضوع تاکید ویژه ای دارد که نباید اجازه داده شود، فضای فوتبال بیش از این در معرض بداخلاقی قرار گیرد.

 

عضو هیات رییسه فدراسیون در پایان گفت: اصل 40 قانون اساسی بیان می دارد " هیچ کس نمی تواند اِعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد . " و بر همین اساس آزادی بیان ، حق مشروع و بدیهی همه انسان ها و از جمله اهالی فوتبال است اما به هیچ وجه نباید وسیله ای برای هتک حرمت و آسیب به دیگران شود ".

دیدگاه‌ها