کد خبر : 1769758 | 01 مرداد 1400 ساعت 16:44 | 57.7K بازدید | 14 دیدگاه

افتتاحیه با تم فیروزه‌ای معروف این روزها

رژه ایران در توکیو،روی بخش خوبش تمرکز کنید!

کاروان 25 نفره ایران بعد از عراق در ورزشگاه المپیک ژاپن رژه رفت؛ البته با همان پوششی که در تهران رویت شده بود.

رژه ایران در توکیو،روی بخش خوبش تمرکز کنید!

به گزارش "ورزش سه"، مراسم افتتاحیه المپیک توکیو که به دلیل غیبت تماشاگران و خالی بودن سکوها با دوره های قبلی کاملا متفاوت بود، بعد از برگزاری نمایش هایی از سوی ژاپنی ها با رژه کشورهای مختلف همراه شد.


کاروان ورزش ایران با 25 نفری که 19 تن از آن ها را ورزشکاران تشکیل داده بودند، بعد از کاروان عراق وارد ورزشگاه المپیک ژاپن شد. صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال به همراه هانیه رستمیان عضو تیم ملی تیراندازی پرچم ایران را در دست داشتند و جلوتر از سایر نفرات در افتتاحیه رژه رفتند.

 

1626155


نصراله سجادی، سرپرست کاروان ایران پشت سر این دو ورزشکار و بقیه هم به ترتیب در پیستی که برای رژه کشورها در نظر گرفته شده بود، دستی برای حاضران و دوربین های تلویزیونی تکان دادند.

 

1626162


اما نکته مورد توجه برای بینندگان تلویزیونی ایران، لباس مردان و زنان ورزشکار ایران بود؛ لباسی که در روزهای گذشته بحث های زیادی پیرامون آن صورت گرفت. یکی، دو روز بعد از رونمایی از این یونیفرم رسمی کاروان ایران در بخش زنان و مردان در فرودگاه، کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک اعلام کرد برای احترام به افکار عمومی و با توجه به انتقادات صورت گرفته، ورزشکاران ایرانی با لباس ورزشی در افتتاحیه حاضر می شوند.

 

1626154

 

1626156


دیروز اما اخبار جدیدی از توکیو مخابره شد و خبرگزاری مهر مدعی شد که بعد از بالا گرفتن انتقادات، کمیته ملی المپیک سریعا دست به کار شده و برای لباس رسمی زنان ورزشکار طرح جدیدی را انتخاب کرده است. بر اساس گزارشی که منتشر شده بود، لباسی جدید با طرحی بزرگتر از پرچم ایران در راه توکیو بود تا زنان ورزشکار با یونیفرمی جدید در مراسم افتتاحیه حاضر شوند.

 

1626157


تصاویر منتشر شده قبل از مراسم افتتاحیه امروز نشان می داد که تغییری در لباس رسمی مردان ایجاد نشده و آن ها با همان کت و شلوارهای سرمه ای و پیراهن سفید قرار است در افتتاحیه حاضر شوند، اما سورپرایز اصلی درباره لباس زنان بود. چند ورزشکار زن ایرانی از جمله نجمه خدمتی، هانیه رستمیان و ناهید کیانی با همان مانتوهای فیروزه ای و شلوار سفیدی که در تهران رویت شدند، در مراسم افتتاحیه رژه رفتند تا مشخص شود کمیته ملی المپیک از تصمیم خود کوتاه نیامده و اخبار منتشر شده روزهای اخیر هم سندیتی نداشته است!


حالا احتمالا بار دیگر و در شرایطی که المپیک برای ورزشکاران ایرانی آغاز شده، باید شاهد شروع سیلی از نقدها و اعتراض ها نسبت به این لباس رسمی باشیم.

دیدگاه‌ها