کد خبر : 1769765 | 01 مرداد 1400 ساعت 17:32 | 6.1K بازدید | 0 دیدگاه

باکمبود وقت بهترین دوچرخه تهیه شد

پراش: مسیر سخت و طولانی است

مربی تیم دوچرخه سواری کشورمان در المپیک با مثبت ارزیابی کردن شرایط رکابزن ایران گفت: مسیر استقامت جاده سخت و سنگین و طولانی است اما ما به دنبال بهترین نتیجه هستیم.

پراش: مسیر سخت و طولانی است
به گزارش "ورزش سه"، دوچرخه سواری ایران پس از چندین دوره حضور با سهمیه کامل سه نفره در بخش جاده این بار به دلیل تغییر قوانین اتحادیه جهانی و محاسبه امتیازات در رنکینگ جهانی با وجود اینکه در رتبه دوم آسیا قرار داشت و می‌توانست طبق قوانین گذشته با همان ترکیب راهی المپیک شود تنها به حضور یک نماینده خود در المپیک توکیو بسنده کرد.
 

این بار سعید صفرزاده رکابزن جوان ایران نماینده تک سهمیه ایران در این بازیهاست. پراش مربی جوان دوچرخه سواری کشورمان که چند سالی است هدایت ملی پوشان را برعهده دارد این بار به عنوان یکی از مربیان جوان این رشته شانس کسب تجربه حضور در این بازی‌ها را بدست آورده است. شانسی که شاید تجربه‌ای باشد برای آینده‌ای بهتر برای دوچرخه سواران کشورمان.

 

پراش قبل از برگزاری مسابقه جاده استقامت توسط شاگردش با مهر گفتگو کرد.

 

محمود پراش  گفت: رقابت‌های چهار مرحله‌ای ترکیه در این شرایط و آن هم بعد از دو سال دوری از میادین خارجی برای بچه‌های ما که هیچ مسابقه‌ای در این مدت ندیده بودند خیلی خوب بود. سطح تورها هم خوب بود و آنچه هدف گذاری کرده بودیم به آن رسیدیم. البته ما می‌توانستیم در مسابقات بهتری از این سطح هم حاضر شویم اما باز هم از این شرایطی که برای ما پیش آمد راضی بودیم.

 

وی افزود: صفرزاده نماینده المپیکی کشورمان در هر چهار مسابقه شرکت کرد و اتفاقات خوبی برای وی افتاد و برای مسابقات آماده شد. اگر شرایط مناسب‌تر بود نتایج بهتری را هم می‌توانست بدست بیاورد. خوشبختانه یکی از اتفاقات خوبی که در جریان اردو و مسابقه ترکیه افتاد تهیه دوچرخه جدید بود. هرچند این دوچرخه برای یکی دو سال قبل است اما دوچرخه خوبی است و در این شرایطی که ذیق وقت داشتیم بهترین گزینه برای ما بود.

 

مربی تیم دوچرخه سواری کشورمان خاطرنشان کرد: دو مسابقه آخر شرایط بهتری نسبت به دو مسابقه اول داشت و شرایطش فرق می‌کرد. بیشتر شبیه مسابقات المپیک بود. در برخی از مسیر شیبی داشت که به المپیک نزدیک تر بود و سربالایی‌های داشت که از نظر مسیری تناسب بیشتری با مسیر رقابت‌های استقامت جاده بازی‌های المپیک توکیو داشت. در هر حال مسابقه طولانی و سخت و سنگینی بود. نفرات خوبی هم از کل دنیا در آن حاضر بودند و ما توانستیم نتیجه خوبی هم بگیریم.

 

وی ادامه داد: ما دو دوچرخه سوار ذخیره هم داشتیم به هر حال دوچرخه سواری رشته بیگانه با حوادث نیست و باید نفر ذخیره را هم مد نظر داشتیم. خوشبختانه صفرزاده در مسیر تمرینات و اردو و مسابقه مشکلی نداشت. البته گنج خانلو هم حضور بسیار خوبی در این تورها داشت و خود را نشان داد.

 

وی که یکی از مربیان جوان رشته دوچرخه سواری است و برای اولین بار شانس حضور در بازی‌های المپیک را بدست آورده است، گفت: من رکابزن بخش پیست بودم و دو بار در آستانه حضور در بازی‌های المپیک قرار گرفتم و نفر ذخیره بودم اما این اتفاق برای من نیافتاد. به نظر من فرقی نمی‌کند به عنوان ورزشکار یا مربی شانس و کسب تجربه در این بازی‌ها را بدست می آوری. این اتفاق خوبی است که می‌تواند تجربه آن در آینده برای خودم و دوچرخه سواری مفید باشد.

 

پراش در ادامه به شرایط کسب سهمیه المپیک و تغییر برنامه‌ها در آینده اشاره کرد و افزود: در دوره‌های قبل این باشگاه‌ها بودند که در طی سال چندین تور می‌رفتند و از حضورشان امتیاز کسب می‌کردند و به این واسطه ما در رنکینگ‌ها بالا می‌رفتیم. در حقیقت بخش اعظم امتیازات المپیک از طریق باشگاه‌ها بدست می‌آمد. خوب است در آینده برای حفظ شرایط قبل حداقل دو سه باشگاه فعال داشته باشیم تا بتوانند در این مسیر به ما کمک کنند. همین طور ما در دوره قبل دوچرخه سواران بسیار خوبی داشتیم و تعدادشان بالا بود که الان همگی بازنشسته شده‌اند ولی الان تعداد رکابزنان محدودتر شده است. از آن سو قبلاً می‌توانستیم با قرار گرفتن در رتبه دوم و سوم آسیا هر سه سهمیه را بگیریم اما با تغییر قوانین باید در رنکینگ جهانی شرایط خوبی داشته باشیم و این کار را برای ما سخت‌تر می‌کند چرا که باید در رتبه جهانی زیر ۲۱ باشیم.

 

وی تاکید کرد: قطعاً در آینده اگر از باشگاه‌ها و دوچرخه سواران حمایت شود باز هم می‌توانیم به آن شرایط خوب گذشته برگردیم و آن موفقیت‌ها دست یافتنی است.

 

مربی تیم دوچرخه سواری کشورمان در پایان گفت: مسابقه فردای ما در مسافت ۲۴۴ کیلومتر است. مسیری سخت و سنگین با ارتقاع زیاد و یک مسیر با شیب ۲۱ درجه که بسیار سنگین است. ما در ترکیه شیب ۱۷ درجه را تجربه کردیم و صفرزاده به خوبی این مسیر را طی کرد. چندین جلسه در توکیو تمرین کردیم و رکابزن ما با دوچرخه جدید خود شرایط خوبی را برای مسابقه فردا دارد. مسابقه فردا با توجه به شیب و مسیر کوهستانی بسیار طولانی و سخت است و رکابزنان مطرح دنیا در آن حاضر هستند ما امیدواریم بتوانیم بهترین نتیجه را در این میدان بزرگ بگیریم.

 

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک از اول تا هفدهم مردادماه در توکیو برگزار می‌شود. سعید صفرزاده تنها ننماینده المپیکی ایران در این بازی‌ها فردا شنبه دوم مردادماه در مسابقه استقامت جاده و در مسیر ۲۴۴ کیلومتری شرکت خواهد کرد.

 

دیدگاه‌ها