کد خبر : 1769837 | 02 مرداد 1400 ساعت 16:13 | 397.7K بازدید | 21 دیدگاه

فروغی همه را سورپرایز کرد؛ والیبال حسابی درخشید

استارت رویایی در توکیو؛‌ ایران فعلا پنجم المپیک!

روز دوم المپیک توکیو برای ایران با اتفاقات غیرقابل پیش بینی همراه بود؛ از طلای فروغی تا حذف ستاره های شمشیربازی و تکواندو.

استارت رویایی در توکیو؛‌ ایران فعلا پنجم المپیک!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک توکیو در ورزشگاه ملی ژاپن رسما این بازی ها پس از یک سال تعویق به خاطر ویروس کرونا استارت خورد. کاروان ایران که دیروز دو نماینده در رشته های قایقرانی و تیروکمان داشت، از روز شنبه خیلی جدی تر وارد مسابقات شد.


امروز از اولین ساعات بامداد به وقت تهران ورزشکاران ایرانی در 7 رشته به مصاف رقبای خود رفتند؛ تنیس روی میز، والیبال، تکواندو، شمشیربازی، تیراندازی، دوچرخه سواری و بوکس.


در برخی از رشته ها مسابقات در مراحل مقدماتی پیگیری شد و مدالی توزیع نشد، اما همانطور که امید به کسب مدال داشتیم، این اتفاق در رشته تیراندازی رخ داد و جواد فروغی یک طلای شیرین در تپانچه 10 متر به ارمغان آورد.

 

البته دو نماینده دیگر تیراندازی در بخش بانوان، نیما عالمیان در تنیس روی میز، آرمین هادی پور در تکواندو، مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد رهبری در شمشیربازی و سعید صفرزاده در دوچرخه سواری دست خالی ماندند.

 

دانیال شه بخش هم در بوکس با شکست رقیب مراکشی به مرحله یک هشتم نهایی رسید.

 

پایان خوش روز اول هم با برد تیم ملی والیبال برابر تیم قدرتمند لهستان رقم خورد.

 

1626573


کاروان ایران در پایان روز دوم با تک مدال طلای جواد فروغی به صورت مشترک با 4 کشور دیگر در رده پنجم جدول مدالی المپیک توکیو ایستاد

 

 


در ادامه گزارش لحظه به لحظه رقابت نمایندگان ایران در روز دوم المپیک را می خوانید:

 

 

والیبال:


17:55: تیم ملی والیبال ایران در اولین گام به مصاف لهستان یکی از مدعیان قهرمانی المپیک توکیو رفته است. شاگردان آلکنو در ست اول 25 بر 18 مغلوب شدند، اما در ست دوم این نتیجه را جبران کرده و با برتری 25 بر 22 بازی را به تساوی یک بر یک کشاندند. بعد از برتری ایران در ست دوم، شاگردان ویتالی هینن توانستند بازی را به تساوی کشانده و کار را به ست پنجم بکشانند. در نهایت این شاگردان آلکنو بودند که در یک بازی حساس و نزدیک 23 بر 21 برنده ست پنجم شدند و در مجموع 3 بر 2 یک پیروزی شیرین را جشن گرفتند.

 

1626537

 


 

بوکس:

 

1626476

 

13:43: دانیال شه‌بخش نماینده بوکس ایران در وزن  57 کیلوگرم، با رای هر 5 داور میدان، نماینده کشور مراکش را شکست داد و راهی یک هشتم نهایی شد. شه‌بخش در دور بعد برابر قهرمان جهان و دارنده ۲ مدال برنز المپیک از کوبا مبارزه می‌کند.

 

1626488


4:47: براساس وزن کشی انجام شده برای رقابت‌های بوکس، دانیال شه‌بخش نماینده وزن ٥٧ کیلوگرم ایران از ساعت ۱۳:۱۸ در اولین دیدار خود به مصاف محمد هاموت از مراکش می‌رود. شه بخش در صورت پیروزی در این رقابت در مرحله یک شانزدهم به مصاف آلوارز از کوبا خواهد رفت.

 


 

تنیس روی میز:

 

12:53: نیما عالمیان در مرحله مقدماتی تنیس روی میز المپیک 2020 مقابل پل درینکهال بریتانیایی دارنده رنکینگ 57 قرار گرفت. نماینده ایران که صاحب رنکینگ 128 است در سال 2019 موفق به شکست دادن حریف بریتانیایی اش در مسابقات آزاد قطر شده بود و با امید بسیار مقابل او قرار گرفت. با این حال نیما بعد از شکست در ست اول، به شدت عصبانی شد و با پرتاب کردن راکت روی میز و بیرون زدن سرویس ها دومین ست را هم واگذار کرد. عالمیان در نهایت 4 بر یک شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

 

 

1626486

 

1626448

 

 


 

تکواندو:

 

12:45:  با شکست نماینده آرژانتین برابر تکواندوکار ایتالیایی، آرمین هادی‌پور با مسابقات المپیک ٢٠٢٠ خداحافظی کرد. حالا تکواندوی ایران دل به دو نماینده دیگر یعنی میرهاشم حسینی و ناهید کیانی بسته است.

 

11:43: آرمین هادی‌پور با وجود مصدومیت سنگینی که چند ماه است با او همراه شده در دومین دیدار خود در المپیک2020 برابر نماینده آرژانتین 21 بر 6 مغلوب شد. در صورت صعود این تکواندوکار به فینال، آرمین در جدول شانس مجدد برای کسب مدال برنز تلاش خواهد کرد.


9:32: آرمین هادی پور نماینده تکواندوی ایران در وزن 58- کیلوگرم در رقابتی نزدیک برابر جفرسون اوچا از کلمبیا با نتیجه 22 بر 19 به پیروزی رسید و راهی مرحله بعد شد. هادی‌پور در دور بعدی برابر حریف آرژانتینی مبارزه می‌کند.

 

1626331

 


 

شمشیربازی:

 

11:45: ستاره مجارستانی پس از شکست عابدینی، در مرحله  یک چهارم نهایی برابر علی پاکدامن هم به پیروزی رسید تا یک تنه مانع کسب مدال توسط شمشیربازان ایران شد. بدین ترتیب علی پاکدامن نیز در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد.

 

10:44: محمد رهبری، دیگر نماینده شمشیربازی ایران در دومین رقابت خود در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 7 بر 15 برابر لوئیجی سامل از ایتالیاشکست خورد و حذف شد.

10:43: مجتبی عابدینی ستاره شمشیرباز سابر ایران در دومین رقابت خود در مرحله یک هشتم نهایی برابر ژیلاگی، دارنده دو طلای المپیک از مجارستان با نتیجه 7 بر 15 مغلوب شد. کاپیتان شمشیربازی ایران با این شکست از دور مسابقات کنار رفت. 
 

10:20: علی پاکدامن در دومین رقابت خود در مرحله یک هشتم نهایی المپیک2020 با نتیجه 15 بر 9 حریف آلمانی خود را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد. حریف آلمانی پاکدامن، سابقه قهرمانی جهان و اروپا را چندین بار در کارنامه دارد و پیش از المپیک در رنکینگ جهانی رتبه دوم را در اختیار داشت.

 

8:55: محمد رهبری، سومین نماینده شمشیربازی ایران برابر اپیتی از فرانسه، نفر شش رنکینگ جهان قرار گرفت و توانست با برتری 15 بر 13 به دور یک هشتم نهایی راه پیدا کند. او در دور بعدی لوئیجی سامل از ایتالیا را پیش رو خواهد داشت.

 

1626320

 

8:30: مجتبی عابدینی، کاپیتان تیم ملی شمشیربازی ایران در دور نخست با نتیجه 15 بر 10 برابر گوردون از کانادا پیروز شد و به دور یک هشتم نهایی صعود کرد. او در این مرحله باید برابر ژیلاگی از مجارستان  قهرمان دو دوره المپیک قرار بگیرد.

 

1626315


8:10: علی پاکدامن، ملی پوش شمشیربازی ایران در اولین رقابت خود با نتیجه 15 بر 12 برابر آندراس زاتماری پیروز شد و به دور یک هشتم صعود کرد. شمشیرباز مجارستانی سابقه قهرمانی سال 2018 جهان را داشت و از شانس های مدال طلای این دوره محسوب می‌شد.

 

1626309

 


 

تیراندازی:

 

11:35: جواد فروغی با اقتدار و کسب امتیاز 244.8 توانست در ماده 10 متر تپانچه عنوان قهرمانی را از آن خود کند. این اولین مدال طلای ایران در المپیک توکیو بود که به شکلی غیرمنتظره کسب شد. فروغی با وجود کسب مدال طلا، رکورد المپیک را هم جابجا کرد.

 

9:50: جواد فروغی در مرحله مقدماتی ماده ۱۰ متر تپانچه با امتیاز ۵۸۰.۲۵ در رده پنجم ایستاد و به فینال راه یافت. در این ماده ۴۸ ورزشکار در خط آتش ایستادند و 8 نفر برتر توانستند جواز حضور در فینال را کسب کنند. فروغی باید در مرحله فینال این ماده در کنار رقبایی از کشورهای اوکراین، هند، چین، کره جنوبی، آلمان مسابقه می دهد.

 

1626332

 

7:55: یانگ گیان نماینده کشور چین در بخش تفنگ بادی ۱۰ متر صاحب اولین طلای المپیک توکیو شد.

 

7:40: الهام هاشمی، سرمربی تیم ملی تیراندازی ایران بعد از عدم راهیابی شاگردان به فینال تفنگ بادی 10 متر گفت: ملی‌پوشان ما ۳-٤ امتیاز  زیر رکورد خود کار کردند که این مسئله طبیعی است. تعداد شرکت کنندگان هم بالا بود و ۵۰ نفر همزمان با هم به رقابت پرداختند و فکر نمی‌کنم در هیچ رشته ای چنین چیزی را شاهد باشیم.

 

5:30: آرمینا صادقیان و فاطمه کرم‌زاده دو ملی‌پوش تیراندازی ایران در مرحله مقدماتی تفنگ بادی ۱۰ متر در خط آتش قرار گرفتند. در این ماده ۵۶ تیرانداز حضور داشتند که فاطمه کرم‌زاده با ثبت امتیاز ۶۲۴.۹ در رده  ۲۳ قرار گرفت. آرمینا صادقیان جوانترین عضو کاروان ایران نیز با ۶۲۲.۶ امتیاز در رده ۳۰ ایستاد.

 

1626303

 


 

دوچرخه سواری:

 

11:05: سعید صفرزاده، نماینده دوچرخه سواری ایران در بخش جاده در یک رقابت سنگین با 130 ورزشکار از 56 کشور، در فاصله ۱۰۳ کیلومتری تا خط پایان از دسته اصلی جاماند و نتوانست به خط پایان برسد.

 

٧:٠٠: سعید صفرزاده، نماینده دوچرخه‌سواری ایران در بخش جاده رقابت خود را با رکابزنان کشورهای دیگر آغاز کرد. این رقابت چند ساعتی به طول خواهد انجامید و باید دید صفرزاده در این رقابت نفس‌گیر در نهایت به عنوان چندمین نفر از خط پایان عبور خواهد کرد.

 

سعید صفرزاده، نماینده دوچرخه سواری ایران در المپیک توکیو 2020

 



 

دیدگاه‌ها