کد خبر : 1769869 | 02 مرداد 1400 ساعت 10:28 | 88.5K بازدید | 17 دیدگاه

پاندمیک بی اثر به ماشین جنگی قهرمان 

آمار و ارقام عجیب یحیی در پرسپولیس!

پرسپولیس یحیی گل‌محمدی طی دوران پاندمی کرونا بیشترین بازی را برگزار کرده و آمار موفقی نیز به جا گذاشته است.

آمار و ارقام عجیب یحیی در پرسپولیس! 

به گزارش "ورزش سه"، از زمان شیوع کرونا و انجام بازی‌ها طبق پروتکل، شاگردان یحیی گل‌محمدی نسبت به دیگر تیم‌های ایرانی بیشترین بازی را برگزار کردند و البته تنها ۵ شکست طی این دوران نصیب آنها شده است.

از فروردین سال گذشته بود که با افزایش آمار کرونا، مسابقات در لیگ ایران نیز طبق پروتکل‌های بهداشتی دنبال شد ‌و البته پرسپولیس در همین مقطع دو بار در لیگ قهرمانان حضور یافت که یک بار به فینال مسابقات رسید و اکنون نیز به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شده و باید مسابقه خود را برابر استقلال تاجیکستان برگزار کند.

 

از حیث آماری از فروردین ٩٩ تا به امروز شاگردان یحیی گل‌محمدی ۵٧ مسابقه برگزار کردند که بسیار بیشتر از دیگر رقبای ایرانی‌اش محسوب می‌شود. با این حال آنها تنها در پنج مسابقه شکست خورده و بازنده از زمین خارج شده‌اند که آماری جالب توجه را نصیب شاگردان یحیی گل‌محمدی می‌کند.

 

پرسپولیس همانطور که گفته شد طی دوره کرونا ۵٧ مسابقه رسمی در لیگ برتر، لیگ قهرمانان، سوپرکاپ و جام حذفی پشت سر گذاشت که ماحصل آن ٣٨ برد، ١۴ تساوی و ۵ شکست بوده است.

 

سوپرکاپ؛ یک جام برابر تراکتور
تنها مسابقه سوپرکاپ طی این مدت با تقابل پرسپولیس برابر تراکتور بوده است که شاگردان یحیی گل‌محمدی با برتری مقابل حریف به جام دست یافتند و برنده از زمین خارج شدند.

 

 

لیگ برتر؛ یک قهرمانی و گلات ایز لودینگ
پرسپولیس با نمایشی مقتدرانه طی دوره کرونا در فصل گذشته عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. یحیی گل‌محمدی بعد از دستیابی به اولین جام قهرمانی خود در لیگ برتر اکنون نیز در فاصله دو هفته مانده به پایان فصل، با اختلاف امتیازی ٢ نسبت به سپاهان مدعی اول جام محسوب می‌شود و امیدوار است با کامیابی برابر تراکتور و پیکان به دومین جام قهرمانی خود و پنجمین قهرمانی پیاپی پرسپولیس نیز دست یابد و رکوردی ویژه به جا بگذارد.

پرسپولیس طی دوره کرونا در لیگ ٣٨ بازی انجام داده‌ که ٢۶ برد، ١٠ تساوی و ٢ باخت در کارنامه آنها ثبت شده است. ذوب‌آهن و آلومینیوم اراک دو تیمی بودند که توانسته‌اند در لیگ برتر شاگردان یحیی گل‌محمدی را شکست دهند.

 

 

جام حذفی و سدی به نام استقلال
پرسپولیس طی این مدت در جام حذفی ۴ بازی برگزار کرده و دو بار از جام کنار رفته که هر دوی آن در ضربات پنالتی و برابر شاگردان فرهاد مجیدی و استقلال رقم خورد. آنها فصل گذشته در نیمه‌نهایی و بعد از تساوی ٢-٢ در ضربات پنالتی شاهد صعود حریف بودند و در این فصل نیز بعد از تساوی بدون گل، باز هم در ضربات پنالتی شکست خوردند تا کابوس پنالتی‌ها همچنان روی گل‌محمدی سایه بیندازد.
پرسپولیس طی این مدت دو بازی جام حذفی را با برد خاتمه داده است.

 

 

آسیا؛ از فینال تا صدرنشینی
پرسپولیس در شرایطی در فصل گذشته بار دیگر در شرایط کرونا پا به مسابقات گذاشت که قعرنشین جدول خود محسوب می‌شد اما نمایش درخشان آنها در نهایت با صدرنشینی و صعود تا فینال همراه شد و البته در مسابقه فینال برابر اولسان شکست خوردند و یحیی در تاریخ‌سازی بزرگ خود ناکام ماند.

 

یحیی فصل جدید را در هند و با همان پروتکل بازی‌های متمرکز دنبال کرد و اینبار هم توانست تیمش را به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی کند و در انتظار چالش بزرگ خود برابر نماینده تاجیکستان و رویاپردازی دوباره برای دستیابی به جام قرار دارد.


پرسپولیس در دوره کرونا ١۴ مسابقه در لیگ قهرمانان برگزار کرده که ١٠ برد، ١ تساوی و ٢ شکست نصیب آنها شده است. تلخ‌ترین شکست مربوط به دیدار فینال فصل گذشته و برابر اولسان کره است و آنها امیدوارند با تداوم روند این فصل خود بار دیگر در چالش صعود به فینال قرار گیرند و برگی جدید در تاریخ باشگاه ثبت کنند.

 

1626351

 

رجزخوانی  در فاصله دو هفته به پایان

با چنین آمار جذاب و جالب توجهی اکنون سرمربی سرخ‌ها در فاصله دو هفته مانده به پایان فصل دو حریف سرسخت را پیش‌روی رویای قهرمانی‌اش می‌بیند. او اما با تیمی که فاصله زیادی با شکست دارد و طی نزدیک به ١٩ ماه تنها ۵ شکست داخلی و بین‌المللی را تجربه کرده، امیدوار به تکرار یک موفقیت بی‌نظیر دیگر خواهد بود. کسب امتیازات کامل از این دو بازی و شاید در بدترین حالت عدم شکست در دو بازی پیش‌رو با کمی اقبال آنها را بار دیگر بر بام فوتبال ایران قرار دهد و یک رکورد تاریخی دست‌نیافتنی را نصیب یحیای سرخ‌ها کند. تیم او قادر به انجام این ماموریت خواهد بود؟

 

 

دیدگاه‌ها