کد خبر : 1769882 | 02 مرداد 1400 ساعت 11:22 | 11.6K بازدید | 0 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک؛

مشعل‌دار المپیک افسردگی را شکست داد (عکس)

نائومی اوزاکا بعد از گذراندن دوره ای دشوار، دیروز مشعل المپیک را در محل نهایی خود قرار داد.

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه در مراسم افتتاحیه روز جمعه برای بازی های المپیک توکیو از تعداد زیادی از ورزشکاران از سراسر جهان تجلیل شد، اما کانون توجهات نهایی این رویداد متوجه نائومی اوزاکا ستاره تنیس ژاپنی- آمریکایی بود. اوزاکا که در حال حاضر نفر دوم رده بندی جهانی رشته تنیس در رده زنان است، کار خود را روز یکشنبه در المپیک آغاز می کند. اما دلیل اهدای مشعل در لحظه پایانی به اوزاکا، رسیدن این ورزشکار مشهور به مسابقات بعد از سپری کردن روزهایی دشوار بود.

 

در واقع این تصویر پایان چند ماه پر فراز و نشیب برای این ورزشکار محسوب می شود. نائومی اوزاکا در ماه ژوئن تصمیم خود مبنی بر عدم حضور در مسابقات اوپن فرانسه را علنی کرد و یک ماه بعد او از مسابقات تنیس ویمبلدون نیز کنار کشید.

 

اوزاکا در آن مقطع با انتشار در بیانیه ای از افسردگی و اضطراب در زندگی خود از عوامل اصلی عدم تمایل به شرکت در این دو تورنمنت مهم نام برد. اما حالا مشکلات این تنیسور مشهور برطرف شده و اوزاکا موفق به حضور در رقابت های المپیک شده است.

 

البته دولت ژاپن تصمیم گرفت بخشی از مسیر رسیدن مشعل به گلدان بزرگ را به عهده پزشکان و افرادی که در مدت شیوع ویروس کرونا به شدت تلاش کرده و زندگی خود را وقف کرده بودند، بسپارد. همچنین چند کودک بازمانده از سونامی سال 2011 که منجر به فوت بیش از 18 هزار نفر شد نیز در این امر مشارکت داشتند.

 

1626371

دیدگاه‌ها