کد خبر : 1769905 | 02 مرداد 1400 ساعت 12:37 | 21.6K بازدید | 3 دیدگاه

لیگ برتر ایران پنجمین لیگ ارزشمند آسیا

طبق اطلاعات وب سایت ترانسفر مارکت، لیگ برتر ایران به عنوان پنجمین لیگ ارزشمند آسیا شناخته شده است.

لیگ برتر ایران پنجمین لیگ ارزشمند آسیا

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه الاتحاد امارات به بررسی ارزشمندترین لیگ های آسیایی پرداخته است. این روزنامه در گزارشی نوشته است در نقل و انتقالات تابستانی که هنوز به پایان نرسیده است، لیگ عربستان شاهد معاملات بزرگی بوده است بالا بوده و از اکثر باشگاه ها توانسته اند بازیکنان مهم و بزرگی را جذب کنند.


معاملات امسال منجر به افزایش ارزش بازار لیگ عربستان سعودی تا مراحل بی سابقه ای شد و آن را در ردیف لیگ های بزرگ جهان قرار داد.


طبق داده های وب سایت جهانی "ترانسفرمارکت"، لیگ عربستان سعودی از نظر ارزش بازار، در صدر لیگ های قاره آسیا قرار گرفته است. ارزش فعلی لیگ این کشور بیش از 330 میلیون یورو است و به طور متوسط 21 میلیون یورو ارزش بازاریابی برای هر باشگاه و 660،000 یورو با ارزش متوسط هر بازیکن شاغل در لیگ این کشور است.


در سال های گذشته، لیگ چین پیش از اینکه ستاره های نامدار خود را از دست بدهد، پیشتاز بود. پس از جذب پائولینیو توسط الاهلی، لیگ عربستان توانست از ژاپنی پیشی بگیرد که ارزش لیگ این کشور 323 میلیون یورو است. چین نیز با 253 میلیون یورو در رده سوم ایستاده است.


پس از حضور برنارد در الشارجه، ارزش لیگ امارات نیز افزایش یافت و به 197 میلیون یورو رسید تا آنها در جایگاه چهارم بایستند. کی لیگ کره جنوبی با 157، لیگ ستارگان قطر با 125 میلیون یورو و لیگ برتر ایران با 104 میلیون یورو در رده های بعدی قرار دارند.

دیدگاه‌ها