کد خبر : 1769929 | 02 مرداد 1400 ساعت 13:43 | 26.4K بازدید | 2 دیدگاه

فساد در لیگ برتر به صورت لاکچری وجود دارد

بستن دهان خبرچین بازی توسط منصوریان!

سرمربی تیم آلومینیوم معتقد است که حرف هایی که در مورد فساد در فوتبال زده همگی درست بوده و از مواضعش کوتاه نمی آید.

بستن دهان خبرچین بازی توسط منصوریان!

 

به گزارش "ورزش سه"، اخراج علیرضا منصوریان در بازی هفته بیست و هشتم آلومینیوم و تراکتور یکی از جنجالی ترین صحنه های لیگ بیستم را رقم زد. سرمربی اراکی ها که از فحاشی یکی از مربیان حریف به شدت عصبانی بود بعد از دریافت کارت قرمز از داور، اظهاراتی را در مورد فساد در فوتبال ایران کرد که بسیار جنجالی بود. منصوریان در گفت و گوی تلفنی با فوتبال برتر به طور کامل در مورد این اتفاقات صحبت کرد:

 

بار دوم بود که این گونه عصبانی شدم

این دومین بار است که به این شکل عصبانی می شوم. یک بار هم در مسجد سلیمان آقای سلیمانی چیزی را زیر لفظی به داور گفتند که دخالت بی جا بود. آن موضوع به آقای سلیمانی بر می گشت چون من گفته بودم که کارشناس نباید خودش جزو مجموعه داوری باشد.

 

هر کسی از فوتبال پاک حرف می‌زند، دیوانه است

صحبت هایی که در بازی و حین خروج از زمین گفتم، عین واقعیت بود. هم شما می دانید و هم من می دانم که در همه جای فوتبال ایران فساد بیداد می کند. فوتبال ما اگر کسی بیاید بگوید پاک است باید او را دیوانه بدانیم. خیلی از دوستان می گویند که در همین فوتبال می شود زیبایی ها را هم دید اما بعضی از قسمت ها خیلی ناپاک است. من کاری به اختلاف با نیمکت آقا فیروز ندارم. یک بحثی بود که انجام شد.

 

 

1625356

 

داور چهارم معضل تمام مربیان است

از نسل من داورانی مثل آقایان خسروی، ابهران، اصفهانیان، رحیمی مقدم و مرادی یا یک داور بسیار خشک و بداخلاق مثل آقای عسگری که در بیرون خیلی خوش اخلاق هستند را روی خط بیاورید و بپرسید که چند مربی را اخراج کرده اند؟ کار داور چهارم را یک نفر به لحاظ فنی به من توضیح بدهد. آیا مبصر کلاس است؟ مامور نیروی انتظامی است؟ قاضی دادگاه انقلاب اسلامی است؟ خبرچین داور است؟ داور چهارم معضل تمام مربیان است و فقط یک سوت کم دارند. کار داوری را ول می کنند و فقط دو کار می کنند؛ آقا حرف نزن، آقا پایت از خط رد شد! فلانی به فلانی فلان گفت! جذابیت کار زمانی زیاد می شود که حتی از فاصله 60 متری در بازی پیکان – سایپا پنالتی را تشخیص می دهند. از فاصله 50 متری تشخیص می دهند که کارت زرد بوده یا نه؟ در بازی با گل گهر من روی سکو بودم. کمک داور به داور می گوید اگر گلر بیرون آمد تکرار بده. آقا میرزا بیگی از 60 متری این را می گوید که اصلا دیدن گلر سخت است.

 

مشکل ما با فضای فرهنگی، روحی روانی داوران است

موقعی که ما شاگردی مربیان قدیمی را می کردیم اعتراضات خیلی شدیدتر بود. مشکل ما با فضای فرهنگی، روحی روانی داوران است. مربی در تمرین یک چیزهایی را باید ببیند و بشنود، یک جاهایی هم باید بعضی چیزها را نبیند و نشنود. این ها جدا از اینکه می بینند و می شنوند، پیاز داغش را هم زیاد می کنند. آن جوان در نیمکت تیم تراکتور چیزی را به فارسی و ترکی به من گفت من هم یک چیزی به ایشان گفتم. داور چهارم اما ول کن نیست و جنجال درست کرده است. اول در گوشی می گوید که یک زرد بده بعد رفت پیش داور نمی دانم چه چیزی گفت که به من قرمز داد. جفت قرمزهای دوران مربیگری ام طی سال های اخیر را مقابل تراکتور گرفته ام.

 

ماجرای گرفتن دهان داور توسط منصوریان

من مربی هستم که مثل خیلی ها دکورم را حفظ نمی کنم که چون دوربین رویم زوم است فلان کار را بکنم. برای تیمم هر کار مثبتی را انجام می دهم. دهان داور چهارم را گرفتم و گفتم که صبر کن اصلا نیاز نیست داور را صدا کنی ما یک بحثی با نیمکت آنها داشتیم. داور را صدا کنی به من کارت می دهد. مباحث روانی داوران ما بسیار ضعیف است. آیا در کل صحبت های من اعتراضی به داوری دیده اید؟ در حین بازی وقتی ما گل های اول و دوم را خوردیم، وقتی پنالتی ما را نگرفت که من هنوز به کارشناسان تان نقد دارد آیا در کنار زمین از من چیزی دیدید؟ اعتراض را که همه مربیان می کنند. تمام وقت من را داور چهارم می گیرد. یک خط کش دست شان گرفته اند که یک سانتی متر این ور و آن ور نشود.

 

1625262

 

 

گفتم بی جا کردی داور را صدا کردی

من به داور چهارم گفتم که آیا شنیدی مربی تراکتور به من چه گفت که جوابش این بود که من ترکی بلد نیستم! گفتم که خب بی جا کردی داور را صدا کردی وقتی نفهمیدی مربی حریف چه توهینی به من کرد. آقا فیروز مربی من است و اهل دروغ نیست و با شجاعت گفت که گل دوم درست نبود و منصوریان نباید اخراج می شد. من به داوری بی احترامی نکردم و فقط بحثی با یکی از مربیان تراکتور داشتم. من چون حتی در شرایط سخت هم به رفتارم مسلط هستم اصلا از رفتارهایم ناراحت نشدم.

 

فساد در لیگ برتر به صورت لاکچری وجود دارد
داخل فوتبال ما ناپاک است. نگذارید که من در رسانه ملی از نقطه شروع فساد در فوتبال صحبت کنم. فساد در همه سطوح فوتبال ما هست. من دیروز با آقای کامرانی فر هم صحبت کردم و گفتم که شما یکی از 4 نفری هستید که در جایی قرار گرفته اند که رویش پودر طلا ریخته شده و زیر یک باتلاق بزرگ است. نباید مربیان دغدغه این را داشته باشند که چرا برای فلان مربی فقط فلان داورها سوت می زنند. فساد صرفا در لیگ دو نیست. برای لاپوشانی کار لیگ دسته دو را تعطیل کردند. فساد ولی در لیگ یک هست خیلی لاکچری ترش در لیگ برتر هم است. هنوز هم پای حرف هایم هستم و عقب نشینی نمی کنم. اما هنوز هم می گویم که در مورد داوری حرف نزدم. در سه هفته اخیر ما بیشترین ضرر را از داوری کرده ایم.

 

نمی توانیم در مورد فساد در رسانه ملی صحبت کنیم

شما می آیید در گوش یک نفر یک چیزی می گویید و بعد می روید در یک گوشه می ایستید. آن آدم را به درجه انفجار می رسانید و بعد پنالتی من را نگرفتند، آفساید را رد کردند، گل را آن شکلی زدند و در ضمن گل عباس زاده هم آفساید نبود. ما چیزی را اضافه بر سازمان نمی خواهیم. فقط می خواهیم در داخل زمینه دلهره این را نداشته باشیم که در بیرون از زمین کسی، کسی را شارژ کرده است. شاید در رابطه با عصبانیتم بعد از اخراج کار جالبی نکردم ولی وقتی بیرون آمدم، هر چیزی در مورد فساد فوتبال گفتم همه عین روز می دانند که نمی توان رویشان سرپوش بگذاریم. ریشه فساد در فوتبال را همه می دانیم ولی نمی توانیم در رسانه ملی آن را بگوییم. چون اثبات فساد بسیار سخت است. اگر این فساد گسترش یابد، آدم های سالم دیوانه می شوند. در دو سه سال آینده اگر این رویه را برویم باید در فوتبال ایران را تخته کنیم. شما گفتید که من در آن صحنه رد داده بودم ولی به هیچ عنوان این گونه نبود و رد نداده بودم.

 

دیدگاه‌ها