کد خبر : 1769934 | 02 مرداد 1400 ساعت 13:55 | 46.8K بازدید | 4 دیدگاه

اولین پیروزی بوکس با نمایش هوشمندانه؛

شه‌بخش با پیشانی شکافته صعود کرد (عکس)

دانیال شه‌بخش نماینده 57 کیلوگرم بوکس ایران، با نمایشی هوشمندانه و با با برنامه راهی یک شانزدهم نهایی المپیک2020 شد.

شه‌بخش با پیشانی شکافته صعود کرد (عکس)

 

 

به گزارش "ورزش سه"، در این مسابقه دانیال شه بخش توانست رد شرایطی در وزن 52 تا 57 کیلوگرم به مرحله یک شانزدهم صعود کند که هر 5 داور مسابقه امتیاز بیشتری به بوکسور المپیکی ایارن دادند و او با اقتدار به مرحله بعدی راه پیدا کرد.
سه راند این مسابقه که شه بخش شروع بسیار خوبی در آن داشت به شرح زیر است:

 

راند اول
دانیال شه بخش شروع خوبی در این راند داشت و توانست با حرکات و ضربات خود، محمد هاموت حریف مراکشی اش را تحت تاثیر قرار بدهد و اگرچه در ثانیه های آخر تحت فشار هاموت قرار گرفته بود ولی توانست نیمه اول را با امتیازات برتر نسبت به حریفش خاتمه دهد.

 

1626480

 

راند دوم
در راند دوم محمد هاموت جنب و جوش بیشتری داشت و برخلاف راند اول توانست ضربات بیشتری به حریف خود وارد کند ولی شه بخش هم بیکار نبود و با تیزهوشی توانست برتری خود اول را حفظ کند. در این راند داور چندین مرتبه از شه بخش خواست که در وسط رینگ بماند، اما او هوشمندانه از ضربات هاموت گریخت و ضربات تعیین کننده ای در گارد دفاعی به حریف زد. البته او در این راند برای ثانیه هایی نیز به دلیل شکافتگی ابرو تحت مداوا قرار گرفت.

 

1626476

 

 

راند سوم
هاموت برای جبران عقب ماندگی چاره ای جز حمله نداشت و با توپ پر وارد زمین شد ولی گارد خوبی که در دفاع شه بخش وجود داشت، اجازه نمی داد که او بتواند به سر و صورت بوکسور تیم المپیک ایران برسد. البته داور در همین حین چندین تذکر به دو ورزشگاه داد و در ثانیه های اخر راند سوم شاهد رد و بدل شدن چند ضربه سرنوشت ساز در جریان بازی بودیم.

 

 

1626477

 

در نهایت این مسابقه با رای داوران با برتری قاطع دانیال شه بخش پایان یافت و او حالا در مرحله بعدی باید به مصاف لازارو آلوارز  از کوبا برود که حریف بسیار سختی خواهد بود و سه طلای جهان و دو تا برنز المپیک در کارنامه دارد.


البته در مسابقه اول مشخص بود که شه بخش در حال اداره مسابقه است و با این استراتژی توانست انرژی خود را باری نبرد بعدی حفظ کند.

 

1626488

 

1626482

همانطور که در جدول امتیازات می بینید، در هر سه راند دانیال شه بخش عملکرد بهتری از رقیب خود داشت و توانست با ارائه یک نمایش هوشمندانه با رای 5 داور مسابقه به مرحله بعدی برود.

 

 

1626481

 

مسابقه بعدی دانیال شه بخش مقابل حریف کوبایی روز چهارشنبه ساعت 14 به وقت ایران برنامه ریزی شده است.

 

 

 پیروزی دانیال شه بخش مقابل بوکسور مراکشی

دیدگاه‌ها