کد خبر : 1769945 | 02 مرداد 1400 ساعت 14:42 | 112.1K بازدید | 14 دیدگاه

شروع قدرتمند پینگ‌پنگ‌باز لهستانی

ناتالیا پارتیکا، ورزشکار استثنایی المپیک توکیو (عکس)

ناتالیا پارتیکا پینگ‌پنگ‌باز لهستانی در همین شروع المپیک توکیو به شدت مورد توجه هواداران ورزش در سراسر جهان قرار گرفته است.

ناتالیا پارتیکا، ورزشکار استثنایی المپیک توکیو (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، ناتالیا پارتیکا لهستانی که در رشته تنیس روی میز در توکیو 2020 حاضر شده، بازی های المپیک با پیروزی قاطع 4-0 برابر میشل بروملی استرالیایی آغاز کرده است. اما نکته بسیار مهم و جالب این ورزشکار لهساتانی و 31 ساله این است دست راست ناتالیا دچار نقص بوده و او با این مشکل مادرزادی متولد شده است.

 

البته این سومین دوه حضور او در المپیک پس از رقابت ها پکن 2008 و لندن 2012 است. ناتالیا پارتیکا چندی پیش گفت: "برای من این معلولیت هیچ مشکلی ایجاد نمی کند و من قادر به بازی کردن مانند دیگران هستم."


ناتالیا پارتیکا با اشاره به اینکه از بازوی راست خود برای نگه داشتن توپ استفاده می کند، گفت: "من متوجه شده ام که مسئله سرویس زدن ممکن است شما را متعجب کند، اما در واقع چیز خاصی وجود ندارد. من توپ را با سمت راست خود می گیرم و با دست چپ ضربه می زنم.

 

1626497

 

ناتالیا پارتکا همین حالا به عنوان یکی از بهترین ها در رشته خود شناخته شده و البته همچنین به نمادی از قدرت و مقاومت در دنیای ورزش و به خصوص این دوره رقابت های المپیک تبدیل شده است.

 

ناتالیا پارتیکا که دارنده پنج مدال طلای پارالمپیک بوده و سابقه شش بار شرکت کننده در بازی های المپیک و پارالمپیک را در کارنامه دارد، پیش از شروع تورنمنت گفته بود: "وقتی این ورزش را شروع کردم هیچ کس انتظار نداشت که به این سرعت راهی مسابقات بزرگ بشوم. حتی این برای من و پدر و مادر خودم شوک آور بود، اما اکنون می توانم بگویم که این شروع برای من تجربه زیادی به ارمغان آورده است.

 

شرایط هر ورزشکاری متفاوت است و هر انسانی تجربیات خود در شرایط مختلف به دست آورده است. تنیس روی میز برایم بسیار سرگرم کننده است و نمی توانم بگویم که از پیروز شدن خسته شده ام. دوست دارم در المپیک توکیو موفق به کسب مدال شوم و پیروزی در محافل بزرگ بسیار خوشحال کننده است.

 

1626498

بازی های المپیک از نظر ورزشی بسیار چالش برانگیزتر از پارالمپیک است. من از 11 سالگی در پارالمپیک شرکت کرده و من چندین بار نیز قهرمان شده ام. می توان گفت که من به همه موفقیت های ممکن رسیده ام. البته پارالمپیک همیشه قلب من بوده و خواهد بود. اما از طرف دیگر رقابت در المپیک بسیار بیشتر بوده و رقبای بسیار بهتری در آنجا رقابت می کنند."

 

دیدگاه‌ها