کد خبر : 1769964 | 02 مرداد 1400 ساعت 15:19 | 9K بازدید | 0 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک

تمرینات ویژه اسپانیایی‌ها برای مقابله با گرمای توکیو

متخصصین اسپانیایی برای مقابله با گرمای شهر توکیو و سازگار کردن ورزشکاران با این شرایط جوی برنامه ای خاص تدارک دیده اند.

تمرینات ویژه اسپانیایی‌ها برای مقابله با گرمای توکیو

به گزارش "ورزش سه"، تابستان های توکیو داغ و با رطوبت بالا هستند و این برای ورزشکاران حاضر در المپیک به اندازه کافی دردسرساز خواهد بود. به خصوص برای ورزشکارانی که باید در جاده رقابت کنند یا قایق ران ها که در فضای باز و زیر نور شدید آفتاب و رطوبت بالا باید برای کسب مداال طلا بجنگند.

دمای هوا در توکیو این روزها 35 درجه است و رطوبتی 80 درصدی را شاهد هستیم. این برای دوچرخه سواران جاده ای اسپانیا و نیز قایقران های این کشور مشکلاتی را باعث شده است اما این روزها شاهد هستیم که طبق نظر متخصصان، چادرهایی برای این ورزشکاران تعبیه شده تا آنها در شرایطی نزدیک به شرایط روز مسابقه به تمرین بپردازند.

 

 

1626512

 

 

دوچرخه سواران جاده و قایقران های اسپانیایی ساعت 10 صبح فردا به رقابت خواهند پرداخت و در زمان مسابقه دمای هوا و رطوبت به تدریج شدت پیدا خواهد کرد.

برای این منظور چادرهایی برای آنها تعبیه شده که درون آنها هیتر قرار دارد و با استفاده از سنسور دما درجه حرارت روی 35 درجه تنظیم شده است. با استفاده از وسایلی خاص رطوبت نیز تا 80 درصد بالا خواهد رفت تا ورزشکاران بتوانند با تمرین در این محیط ویژه از لحاظ بدنی در شرایط مسابقه قرار بگیرند و هنگام رقابت تحت تاثیر شرایط جوی قرار نگیرند.

 

کارلس تور بدنساز اسپانیایی در این رابطه توضیح می دهد:« در مورد داغ ترین بازی های تاریخ با رطوبت تقریبا 80٪ و اوج دما بین 30-32 درجه صحبت می می کنیم و باید برنامه ای برای سازگاری ورزشکارانی که در محیط بیرون باید رقابت کنند، چاره ی اندیشیده می شد.»  

دیدگاه‌ها