کد خبر : 1769973 | 02 مرداد 1400 ساعت 16:14 | 27.5K بازدید | 10 دیدگاه

تعلیق جودوکار الجزایری به دلیل حمایت از فلسطین

فتحی نورین جودوکار الجزایری که به دلیل احتمال برخورد با حریف اسرائیلی از رقابت های المپیک کناره گیری کرده بود، توسط فدراسیون جودو تعلیق شد.

تعلیق جودوکار الجزایری به دلیل حمایت از فلسطین

به گزارش "ورزش سه"، در روز نخست از رقابت های المپیک توکیو 2020، پس از انجام مراسم قرعه کشی جودو در وزن 73 کیلوگرم، فتحی نورین جودوکار الجزایری با حریف اسرائیلی در یک سید قرار گرفت. او که باید در دیدار نخست با حریف سودانی روبرو می شد، در صورت پیروزی باید با حریفی از رژیم صهیونیستی روبرو می شد و به همین دلیل تصمیم گرفت از رقابت های المپیک کناره گیری کند.


پس از این اقدام، نورین در بیانیه ای در مخالفت با «عادی سازی روابط با اسرائیل» اعلام کرد که "امر فلسطین بزرگتر از این مسائل است. حمایت سیاسی از آرمان فلسطین مسابقه با رقیب اسرائیلی را غیرممکن کرده بود."


اما پس از این اتفاق، فتحی نورین و مربی او بن خلیفه توسط فدراسیون جهانی جودو از هرگونه فعالیت ورزشی تعلیق شدند. این فدراسیون گفت این کار آنها در مغایرت با سیاست عدم تبعیض بود.


فتحی نورین در سال ۲۰۱۹ هم به دلیل مشابهی از مسابقات جهانی کناره‌گیری کرده بود. فدراسیون بین المللی جودو ایران را هم برای چهار سال از شرکت در رقابت‌ها به دلیل مشابهی منع کرده است.

دیدگاه‌ها