کد خبر : 1770112 | 03 مرداد 1400 ساعت 09:24 | 61.4K بازدید | 9 دیدگاه

از بوسه جنجالی تا کارشناسی دربی؛

پرسپولیس - تراکتور، مردان آشنا در اردوگاه دشمن!

در جدال پرسپولیس و تراکتور 10 بازیکن کنونی دو تیم سابقه پوشیدن هر دو پیراهن قرمز را داشته اند. بازیکنانی که گاه خاطره ساز بوده اند و گاه خبرساز!

 پرسپولیس - تراکتور، مردان آشنا در اردوگاه دشمن!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس و تراکتور در یکی از حساس ترین مسابقات ماقبل پایانی لیگ برتر مقابل یکدیگر صف آرایی خواهند کرد. سرخ پوشان پایتخت برای کسب پنجمین قهرمانی متوالی خود باید از سد تراکتور بگذرند و تی تی ها هم برای زنده نگه داشتن کسب سهمیه آسیایی خود چاره ای جز امتیازگیری برابر پرسپولیس ندارند. علاوه بر حساسیت های جدولی، جدال تراکتور با سرخابی ها در هر صورت جدالی حیثیتی است و همواره از جذابیت های خاص خود برخوردار است. 

 

با وجود همه این کری ها، در تاریخ دو تیم ستارگان زیادی بوده اند که لباس قرمز هر دو تیم را بر تن کرده اند. به همین مناسبت مروری داشته ایم بر مردان مشترک حال حاضر دو تیم، ستاره هایی که زمانی برای هواداران اردوگاه رقیب خاطره ساخته اند.

 

1- کریم باقری
کریم باقری یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران و مربی تاثیرگذار نیمکت قرمزها، زاده شهر تبریز است. آقا کریم فوتبال خود را از تبریز و تراکتور شروع کرده و با همین تیم هم توانسته خود را به فوتبال ایران معرفی کند. باقری البته زمانی از تراکتور جدا شده و برای جستجوی رویاهایش راهی پایتخت شد که در آن بازه زمانی، حساسیت ها و کری های کنونی بین سرخابی ها و تراکتور وجود نداشت، با این حال شاید آذربایجانی ها انتظار داشتند که فرزند خود را پس از بازگشت به لیگ برتر حداقل روی نیمکت تیم خود ببینند. موضوعی که بنا به هر دلیلی تا به حال هیچ وقت به وقوع نپیوسته است.

 

1609068

 

2- یحیی گل محمدی
جالب است بدانید سرمربی کنونی تیم صدرنشین لیگ برتر علاوه بر اینکه اصلیتی اردبیلی دارد و آذربایجانی است، در اولین روزهای دوران بازیگری خود هم عضو تراکتور بوده است. سابقه گل محمدی در تراکتور را البته بیشتر با زمان سرمربیگری نافرجامش در این تیم به یاد داریم. تیمی که از نقل و انتقالات محروم بود، سکان هدایتش را به یکی از بهترین مربیان لیگ برتر سپرد و نتایج بدی هم باتوجه به شرایط با این مربی نگرفت. بعد از اتمام محرومیت و در شروع نیم فصل دوم،‌ گل محمدی با کسب چند نتیجه ضعیف و البته اختلافاتش با آجرلو، مدیرعامل وقت تراکتور از کار خود برکنار شد تا یکی از بدترین دوران سرمربیگری خود را در تبریز تجربه کرده باشد.

 

3- محمد عباس زاده
مهاجم قائمشهری قبل از این که در تبریز گلزنی کرده و برای تی تی ها دلربایی کند، روزگاری دروازه حریفان را به نفع پیراهن قرمز پرسپولیس می گشود و بوسه بر لوگوی این تیم می زد. مهاجم‌ مازنی در طول دو فصل حضور در تیم تهرانی، ۳۸ بازی برای این تیم در لیگ برتر انجام داد و ۱۲ گل هم زد. او اکنون آقای گل تراکتور است و زهردارترین بازیکن این تیم‌ محسوب می شود و البته با بازی های درخشانش جزو معدود بازیکنانی است که تی تی ها از او رضایت کامل دارند. 

 

4- حامد لک
دروازه بان باتجربه پرسپولیس داستان های شیرین و تلخ بسیاری با تبریزی ها دارد. او دوران سربازی خود را در تراکتور نظامی گذرانده و فصل اول حضورش نیز عملکردی موفقیت آمیز داشت. تی تی ها با عملکرد درخشان او برای اولین بار فاتح جام حذفی شدند ولی سال دوم خدمت برای او آنچنان شیرین نبود. هنوز هم آذربایجانی ها اعتقاد دارند اگر در لیگ چهاردهم دروازه بان و خط دفاعی مطمئنی داشتند، می توانستند در آن فصل و بازی معروف با نفت تهران قهرمان شوند. هر چه که هست رابطه لک با تراکتوری ها همواره پرفراز و نشیب بوده و حواشی سفر اخیر او برای بازی با تیم دوم شهر تبریز هم‌گواه این مساله است.

 

 

5- امید عالیشاه
انتقال امید عالیشاه به تراکتور بی شک یکی از پرداستان ترین انتقالات بین دو تیم سرخ پوش بوده است. او که تصمیم‌ گرفت دوران سربازی خود را با احمد نوراللهی در تیم امیر قلعه نویی بگذراند، قطعا نمی دانست چه ماجراهایی انتظار او را می کشند. در اولین بدشانسی، تیم آذربایجانی با محرومیت فیفا برای جذب بازیکن رو به رو شد و عملا نتوانست از سربازهای پر سر و صدای خود استفاده کند. سربازهایی که دیگر نمی توانستند به تیم سابق خود نیز برگردند و فقط می توانستند همراه تیم جدید تمرین کنند! البته بعد از پایان این محرومیت عالیشاه توانست که برای تراکتور بازی کند و با پیراهن این تیم مقابل پرسپولیس نیز قرار گرفت. مسابقه ای که امید در اوایل بازی مصدوم شد تا تی تی های خشمگین از باخت، به او انگ تبانی بزنند! عالیشاه چند هفته بعد به عنوان کارشناس دربی در برنامه تلویزیونی نیز حاضر شد تا همه چیز بین او و تی تی ها به بدترین نحو ممکن به پایان برسد.


6- سامان نریمان‌جهان
نریمان‌جهان یک نیم فصل سابقه عضویت در پرسپولیس برانکو را دارد. او که با سابقه گلزنی به سرخابی ها هنوز هم بین تراکتوری ها دوست داشتنی است، در زمان حضورش در دیگر تیم قرمز چندان موفق نبود و اکثرا به عنوان بازیکن نیمکت نشین و یار تعویضی برای تیم برانکو به میدان می رفت.

 

1606615

 

7- سعید آقایی
دفاع چپ این فصل سرخ ها دیگر بازیکن متولد تبریز این تیم است. او فوتبال خود را در تیم های تبریزی آغاز کرده و در دو سال دوران سربازی خود در تراکتور چهره شد. آقایی که زمانی تی تی ها او را کاپیتان آینده خود نیز می دانستند، در پایان فصلی که به محرومیت تراکتور منجر می شد، به دلیل اختلافاتش با مصطفی آجرلو راهی سپاهان شد. این انتقال با اینکه به مذاق تراکتوری ها چندان خوش نیامد ولی رابطه میان آن ها هیچ وقت به سردی این روزها نبوده است. با این حال و باتوجه به عدم حضور هواداران در استادیوم ها، فعلا که هیچ دیالوگ مثبت و منفی و مورد خاصی بین آقایی و تراکتوری ها شکل نگرفته است.

 

8- احمد نوراللهی
شماره هشت پرسپولیس جزو بی حاشیه ترین مردان مشترک دو تیم است. او که همراه امید عالیشاه برای گذراندن دوران سربازی بار سفر به تبریز را بست و ناکام در بازی برای این تیم بود، بدون هیچ حاشیه خاصی با اتمام سربازی به تیم خود بازگشت. رابطه احمد و تراکتوری ها همواره رابطه ای بر مبنای احترام و بدون هیچ گونه حاشیه ای بوده است.

 

9- محمدرضا خانزاده
مدافع تراکتوری ها شاید به دلیل اینکه مستقیما بین دو تیم جا به جا نشده چندان سر و صدایی در انتقال به تراکتور نداشت. دوران حضور خانزاده در پرسپولیس را بیشتر با درگیری او با یک هوادار در قطر به یاد داریم که البته با اظهار پشیمانی وی به پایان رسید. او در تراکتور هم جزو بازیکنان محبوب است ولی گویا به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیمش در آزادی نخواهد بود.

 

 

10- احسان پهلوان
بازیکن کم حاشیه پرسپولیس، شاید تنها بازیکن در اردوگاه پرسپولیسی ها باشد که بین تی تی ها همچنان محبوب است. تراکتوری ها به آخرین سربازان خود لقب "سرباز شریف" را داده اند و همچنان حتی در فضای مجازی با مهربانی با آن ها برخورد می کنند. پهلوان در سال اول حضور خود در این تیم با گل های تاثیرگذارش به نوعی مانع از سقوط تراکتور محروم از پنجره نقل و انتقالاتی و بحران زده به لیگ یک شد. او سال بعد چندان بازی نکرد ولی هیچ گاه اعتراضی به این مساله نداشت تا تی تی ها همواره از او با احترام یاد کنند.

حامد حاجی محمدی

دیدگاه‌ها