کد خبر : 1770140 | 03 مرداد 1400 ساعت 11:12 | 12.3K بازدید | 0 دیدگاه

هوریگامه ستاره میزبان در خیابان‌های توکیو؛

اولین طلای اسکیت‌بورد برای ژاپنی‌ها(عکس)

اسکیت بورد برای نخستین بار امسال به رقابت های المپیک راه یافته است و اولین مدال طلای این رشته جدید به ورزشکاری از زاپن رسید.

به گزارش "ورزش سه"، یوتو هوریگومه در فینال روز یکشنبه در زادگاهش توکیو توانست نخستین مدال طلا در رشته اسکیت‌بورد را برای ژاپن به دست بیاورد.
کلوین هوفلر از برزیل در رشته اسکیت‌بورد خیابانی مردان مدال نقره برد و جَگر ایتن از آمریکا به مدال برنز رسید.


در فینال بسیار حساس این رقابت ها هوریگامه در دو قسمت دچار لغزش شد اما توانست با فرودهای جذاب مخصوص به خودش در چهار ترفند از پنج ترفند فینال در دو تلاش مانده به آخر خود 9.50 امتیاز کسب کند.
پس از کسب مدال طلا هوریگامه گفت که این مدال ثمره سال ها تلاش و زحمت او بوده است. 

 

1626849

 

هوریگامه در توضیح اینکه چگونه در آخرین ترفندهایش بعد از چند دور ناامیدکننده توانسته از تمام توانش مایه بگذارد، گفت: "می دانم که این چیز کوچکی است اما من واقعا خوشحالم. از درون خیلی استرس داشتم اما توانستم با بهترین فنونم استرس را پشت سر بگذارم."

 

نایجا هیوستن، ستاره اسکیت بورد آمریکایی که انتظار می رفت هوریگومه را برای طلا به چالش بکشد، پس از اجرای اولین ترفند خود در فینال زمین خورد و در نهایت در مکان هفتم قرار گرفت.

 

1626850

 

پیش از این  هوریگومه که در همان بخش شهری که محل رقابت های اسکیت بورد المپیک در آن قرار دارد، بزرگ شده، گفته بود که هنوز باور ندارد که اسکیت بورد به المپیک راه پیدا کرده است.

 

ورود اسکیت بورد به بازی های المپیک نقطه عطفی برای این ورزش است که ریشه در فرهنگ خیابانی جوانان دارد و بر همه چیز از هنر گرفته تا مد تاثیرگذار است.

 

دیدگاه‌ها