کد خبر : 1770141 | 03 مرداد 1400 ساعت 11:16 | 56.3K بازدید | 8 دیدگاه

یادداشت:

"معروف"تر از کاپیتان؛ او رهبر تیم است

نبرد روز گذشته ایران برابر لهستان در روز اول رقابت های والیبال المپیک ، یکی از زیباترین رقابت های تاریخ والیبال ایران بود، روزی که کاپیتان تیم ، نقشش را فراتر از همیشه بازی کرد

"معروف"تر از کاپیتان؛ او رهبر تیم است

به گزارش "ورزش سه " ، رقابت روز گذشته تیم های ملی والیبال ایران و لهستان در روز اول دور مقدماتی رقابت های المپیک 2020توکیو با هیجان بالایی برگزار شد و در پایان ایران موفق شد برابر لهستان یکی از مدعیان همیشگی این رشته با نتیجه 3بر 2پیروز شود.


جدا از بازی کم نقص تیم ملی ایران در بازی ، که یکی از روزهای خوب ایران در دریافت ها و دفاع روی تور بود ، لحظات حساس این بازی گره خورده بود به بازی کم نظیر کاپیتان ایران سعید معروف که روز بزرگی را سپری کرد.
ست اول دیدار با سرویس های عالی لئون کوبایی الاصل و اسپک های کورک با نتیجه 25 بر 18 به نفع لهستان به پایان رسید. ستی که ایران مثل تمامی تورنمنت های این سالها خوب نبود و حس باخت را به بینندگان تلویزیونی القا می کرد. از ست دوم بازی ، نمایشی دیگر از ایران را دیدیم . دفاع های بی نقص روی تور که بعضاً تک دفاعه برابر لئون و کورک بود ، به همراه دریافت های خوب میثم صالحی ، مرندی و میلاد عبادی پور برای پاسور بی نظیر ایران ورق را به نفع تیم ملی ایران برگرداند.

 


 دو پیروزی 25بر 22 در ست های دوم و سوم  ایران را از لهستان با نتیجه دو بر یک پیش انداخت. نمایش درخشان سعید معروف در ست های دوم و سوم که با دریافت های خوب ،فضا را برای بازیسازی او برای مهاجمان ایران فراهم می کرد لهستان را زمین گیر کرد تا بلند قامتان ایران با روحیه تر از قبل شوند.


لهستان ست چهارم را در نبردی که امتیاز های آن تا اواخر ست نزدیک به هم بود با نتیجه 25 بر 22 به نفع خود کرد تا همه چیز به ست آخر کشیده شود. ستی که در آن نمایش درخشان کاپیتان تیم را دیدیم . او در این ست فراتر از یک کاپیتان بود. کافی است یک بار دیگر این ست را از امتیاز اول دوباره مرور کنیم . تمامی بازیکنان تیم بعد از هر عملکرد خوب خود در زمین مسابقه  برای تقسیم شادی به دنبال معروف بودند. میمیک صورت معروف و صحبت های او با این حرکات با بازیکنان که بعضاً با تشکر و ایراد فنی همراه بود به همراه پاس های درخشان او برای مردان خط حمله ایران که با تنوع پاس برای تمامی حمله وران تیم امیرغفور، میلاد عبادی پور، میثم صالحی ،محمد موسوی و علی اصغر مجرد همراه بود دفاع لهستان را برابر انتخاب های متعدد معروف از کار انداخته بود و ایران قدم به قدم با لهستان در ست پنجم تا امتیاز 21بر 20به سود لهستان مبارزه کرد. 

 


امتیاز 21 برای ایران با شاهکار کاپیتان ، آب سردی بود به پیکر پنج لهستانی که در زیر تور و در منطقه 2 تیم لهستان بودند. توپ در ارتفاع کم و در شرایط سخت و در لبه تور به کاپیتان تیم رسیده بود،شرایط فیزیکی او در رسیدن توپ مناسب نبود ، ضمن این که حمله وران تیم نیز در مناطق مناسب زمین نبودند، جا خالی کاپیتان در بین پنج بازیکن لهستانی به هر زحمتی بود به زمین نشست تا محمد موسوی به منطقه سرویس برود . 


دفاع عالی عبادی پور برابر ضربه محکم کورک ایران را به امتیاز 22رساند . سرویس دوباره موسوی و بازگشت توپ به زمین ایران شرایط پاس را  برای کاپیتان ایران فراهم کرد، معروف با تجربه ، بهترین انتخاب را از بین میثم صالحی ، امیر غفور و عبادی پور برگزید. عبادی پور روحیه گرفته برابر دفاع توپ برابر کورک در امتیاز قبلی ضربه آخر را زد تا ایران در یکی از بهترین نمایش های تاریخ خود برابر لهستان پیروز شود. 

 


نمایش درخشان روز گذشته ، امیدها را برای قرار گرفتن ایران بر روی یکی از سکوهای سه گانه المپیک بیش از گذشته کرده است. زمانه اگر بدسلیقگی نداشته باشد ، باید برای این نسل پرافتخار ایران فرش قرمز را پهن کند تا مهمترین نتیجه تیمی ورزشهای توپی ایران در رقابت های المپیک رقم بخورد و این نسل تا ابد در تاریخ این مرزو بوم ماندگار شوند.


 محمدرضا تقی خانی

دیدگاه‌ها