کد خبر : 1770146 | 03 مرداد 1400 ساعت 11:33 | 66.2K بازدید | 2 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک 

مادربزرگ استرالیایی به دنبال مدال طلا(عکس)

ماری هانا، سوارکار استرالیایی، مسن ترین شرکت کننده در المپیک 2020 است و با وجود 66 سال سن هنوز قصد بازنشستگی ندارد.

مادربزرگ استرالیایی به دنبال مدال طلا(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مسن‌ترین ورزشکار شرکت کننده در المپیک توکیو 2020، ماری هانا، سوارکار استرالیایی 66 ساله، روز شنبه گفت که همچنان قصد دارد تا در المپیک 2024 نیز شرکت کند مگر اینکه بدنش دیگر جواب ندهد.

هانا نماینده کشور خود در درساژ، یکی از سه رشته سوارکاری است که در مسابقات المپیک بدون تفکیک جنسیتی برگزار می شود و اغلب ورزشکاران بالای 50 سال در بالاترین سطح شرکت می کنند.

 

هانا پس از شرکت در رقابت های مقدماتی روز شنبه گفت: "اگر این کار را نکنم نمی دانم که باید با خودم چکار کنم! من خیلی وقت است که به این کار مشغولم. ببینید سوارکاری یکی از آن ورزش های فوق العاده ای است که شما می توانید آن را بدون توجه به سن و سالتان و یا جنسیتتان انجام دهید."

 

در پاسخ به این سوال که آیا امیدوار است به رقابت های 2024 پاریس، که هفتمین حضور او در المپیک خواهد بود، راه یابد، گفت : "بله. قطعا. فقط سه سال دیگر مانده. مگر اینکه بدنم دیگر واقعا جواب ندهد... من قطعا حضور در پاریس را هدف گرفته ام."

 

1626867

 

هانا که چهار نوه دارد و 54 سال از جوانترین شرکت کننده در المپیک توکیو، هند زازا دختر 12 ساله سوری شرکت کننده در تنیس روی میز، مسن تر است، امید به بردن مدال در این رقابت ها دارد.

 

هانا در این باره افزود: "شما همیشه این رویا را دارید که با اسب بعدیتان، در مسابقه بعدیتان، کارتان را بهتر می کنید. فقط به تلاش خود ادامه می دهید تا حداکثر مطلوبی که در توانتان است را انجام دهید. المپیک خیلی زیاد درباره حضور در رقابت ها است، بنابراین فقط حضور در اینجا هم عالی است. "

 

استرالیا روز شنبه پس از اولین دور مسابقات مقدماتی درساژ در بین 14 تیم دوازدهم شد.

دیدگاه‌ها