کد خبر : 1770176 | 03 مرداد 1400 ساعت 14:46 | 18.8K بازدید | 0 دیدگاه

ادعای رئیس سابق فدراسیون فوتبال عراق

عراق همچنان حق میزبانی از ایران را ندارد

رئیس سابق فدراسیون فوتبال عراق مدعی شد که این کشور همچنان حق میزبانی در رقابت های مقدماتی جام جهانی را ندارد.

عراق همچنان حق میزبانی از ایران را ندارد

به گزارش "ورزش سه"، شامل کامل نائب رئیس کمیته عادی سازی فدراسیون فوتبال عراق روز گذشته مدعی شد که تمامی اخبار درخصوص اینکه آنها یک استادیوم در کشور بی طرف را برای میزبانی در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی انتخاب کرده اند را رد کرد و مدعی شد که AFC تاکنون در این زمینه هیچ نامه ای به آنها ارسال نکرده و عراق در استادیوم بین المللی بصره میزبان رقبایش خواهد بود.


اما پس از این اظهارات، عبدالخالق مسعود رئیس سابق اتحادیه فوتبال عراق و یکی از اعضای دفتر اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تأیید کرد که تصمیم فدراسیون بین المللی فوتبال در مورد برگزاری بازی های عراق در خارج از این کشور همچنان معتبر است و هیچ اتفاق جدیدی در این زمینه رخ نداده است.


مسعود به خبرگزاری شفق گفت: من از انتشار اخبار، بحث و تأیید این مسئله که تیم ملی عراق در مرحله مقدماتی جام جهانی مسابقات خود را در ورزشگاه بصره انجام خواهد داد، متعجب شدم. هیچ چیز جدیدی از سوی فیفا تا این لحظه اعلام نشده است.
وی توضیح داد: هنگامی که ما فدراسیون فوتبال عراق را اداره می کردیم، فیفا تصمیم گرفته بود که مسابقات عراق در مقدماتی جام جهانی را در زمینی بی طرف برگزار شود. در آن زمان، ما ورزشگاه اردن را انتخاب کردیم و دو بازی با تیم های ملی ایران و بحرین را در این کشور انجام دادیم  و تاکنون هیچ به روزرسانی در این مورد صورت نگرفته است.

 

وی با ابراز حیرت از اینکه برخی از مقامات فعلی فدراسیون فوتبال عراق از AFC درخواست کرده اند تا عراق بازی هایش را در بصره برگزار کند، افزود: این تصمیم توسط اتحادیه بین المللی فوتبال فیفا صادر شده است و نه توسط کنفدراسیون آسیا. فیفا به ما گفته بود که باید در خارج از عراق بازی کنید و موضوع حل و فصل شده بود.


مسعود در پایان گفت: عراق حق دارد مانند کشورهای برادر، در خاک خود بازی کند. زیرا صاحب استادیوم های سطح بالایی است و وضعیت امنیتی کشور پایدار است و شواهد نشان می دهد که ما از چندین کشور در ورزشگاه بصره میزبانی کردیم. این بهترین مدرک است که نشان می دهد عراق قادر به برگزاری هر تورنمنت یا مسابقه ای در خاک خود است، اما متأسفانه این اتفاق با وجود همه تلاش های قبلی و فعلی ما رخ نداد.
تیم ملی عراق در دومین دیدار خود در مرحله پایانی و مقدماتی جام جهانی، میزبان تیم ملی ایران است. این بازی باید در تاریخ 16 شهریور برگزار شود. کمیته عادی سازی فدراسیون فوتبال عراق مدعی است که این بازی در بصره برگزار می شود ولی امروز رئیس سابق فدراسیون فوتبال این کشور مدعی شد که موضوع ممنوعیت برگزاری بازی های عراق در خانه توسط فیفا حل نشده است. باید منتظر ماند و دید در نهایت تصمیم فیفا در این خصوص چه خواهد بود. تیم های کره جنوبی، امارات، لبنان و سوریه دیگر تیم های حاضر در این گروه هستند.

دیدگاه‌ها