کد خبر : 1770191 | 03 مرداد 1400 ساعت 16:10 | 16.1K بازدید | 0 دیدگاه

انقلاب در خط میانی رقیب استقلال

الهلال؛ جدایی جووینکو، خرید ستاره وست بروم

روزنامه های یونانی و عربستانی از جدایی جووینکو هافبک ایتالیایی الهلال و همچنین علاقه این باشگاه به متئوس پریرا هافبک وست برومویچ خبر دادند.

الهلال؛ جدایی جووینکو، خرید ستاره وست بروم

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه gazzetta یونان در خبری مدعی شد که سباستین جووینکو هافبک ایتالیایی الهلال موفق شده است تا رضایت رئیس این باشگاه را برای جدایی به دست بیاورد. این روزنامه نوشت: جیووینکو هدف بزرگ انتقال پائوک است، اما پرونده او به آسانی آسان نیست. جلسه ای که قرار بود روز شنبه بین فهد بن نافل رئیس هیئت مدیره الهلال و سباستین جووینکو در اتریش برگزار شود، سرنوشت هافبک ایتالیایی در عربستان را تعیین کرد و آنچه اواخر شب گذشته از این جلسه به بیرون درز کرد این بود که "درب خروج برای جووینکو باز شد".


این بازیکن 34 ساله تا دسامبر 2021 با الهلال قرارداد دارد با این حال تصمیم او برای جدایی قطعی است. دلیل این اتفاق، تصمیم الهلال برای پاکسازی لیست بازیکنان خود و جذب نفرات جدید است ضمن اینکه لئوناردو ژاردیم سرمربی الهلال از عملکرد فصل گذشته جووینکو رضایت ندارد و از مدیریت این تیم درخواست کرده است تا متئوس پریرا بازیکن برزیلی وست برومویچ را جایگزین جووینکو کنند.


باشگاه پائوک تماس ها را برای جذب جووینکو آغاز کرده است و یکی از دلایل احتمال حضور این بازیکن در یونان به سرمربیگری رازوان لوچسکیو برمیگردد که هدایت پائوک را برعهده دارد. جووینکو در زمان حضور لوچسکیو در الهلال، زیر نظر این مربی رومانیایی کار کرد و قهرمانی عربستان را به دست آورد و حالا زمینه ها برای همکاری دوباره این دو نفر شکل گرفته است.


جدایی جووینکو از الهلال کمی پیچیده شده چرا که این بازیکن قصد دارد بالاترین میزان غرامت را از این تیم بابت فسخ قراردادش بگیرد که حقوق او در این تیم عربستانی، سالیانه نزدیک به 6 میلیون یورو تخمین زده می شود. پیشنهاد پائوک به این هافبک ایتالیایی یک قرارداد 2 ساله با دستمزد سالیانه 2 میلیون یورو است در حالیکه جووینکو تقاضای دستمزدی 3 میلیون یورویی کرده است و به همین دلیل مذاکرات در جریان است.


از سوی دیگر، پس از سقوط وست برومویچ به دسته اول انگلستان، متئوس پریرا هافبک برزیلی این تیم قصد دارد از این تیم جدا شود و الهلال نیز پیشنهادی 470 میلیارد تومانی به این بازیکن ارائه داده و امیدوار است بتواند او را جایگزین جووینکو کند. البته آبی های ریاض در این راه رقیبی به نام وستهام یونایتد دارند. طبق ادعای رسانه های انگلیس، چکش ها به پریرا علاقه مند هستند و قصد جذب او را دارند.


الهلال حریف استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیاست. دیدار دو تیم 22 شهریور در استادیوم زعبیل امارات برگزار می شود.

 

دیدگاه‌ها