کد خبر : 1770212 | 03 مرداد 1400 ساعت 17:36 | 267.4K بازدید | 4 دیدگاه

بعد از آن حرکت میلاد بلند شدم و برایش دست زدم

فیاضی: سعید معروف را اصلا درک نمی کنم

پوریا فیاضی بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران در خصوص بازی هیجان انگیز ایران مقابل لهستان، هوش بالای آلکنو و همچنین کارهای خارق العاده معروف صحبت کرد.

فیاضی: سعید معروف را اصلا درک نمی کنم

به گزارش "ورزش سه"، روزگذشته در اولین مسابقه والیبال ایران مقابل لهستان یک اتفاق تاریخی رخ داد و در یک بازی هیجان انگیز تیم آلکنو لهستان را در ست پنجم که به درازا کشیده شده بود شکست داد. در همین خصوص پوریا فیاضی بازیکنی که در آخرین اردوهای تیم ملی هم حضور داشت و در ایتالیا نیز بازی کرد و شناخت خوبی از آلکنو و تیمش دارد با خبرنگار "ورزش سه"، گفت و گو کرد.

 

*بازی با لهستان همیشه حیثیتی است
فیاضی در ابتدا گفت: به مردم ایران تبریک می‌گویم. واقعا بازی بود که باعث خوشحالی مردم شد. بازی با تیم لهستان همیشه حیثیتی است. برنامه ریزی که تیم لهستان برای این تورنمنت کرده بود بسیار گسترده و بزرگ بود‌. از ماه‌ها قبل شاید برنامه ریزی قوی‌تر از ما داشتند و شاید از اکثر مردم می‌پرسیدید فکر نمی‌کردند این نتیجه بدست بیاید. تمام باخت‌هایی که در لیگ ملت‌ها به دست آمد و اشکالاتی که از تیم می‌گرفتند، کادر فنی روی آن‌ها برنامه ریزی کرد. هدف تیم در آن بازی‌ها این بود که در شرایط سخت آن بازی ها فشار المپیک را تجربه کنند و بعد در توکیو حاضر شوند.

 

 

*میلاد قلب دریافت ایران است
فیاضی ادامه داد: میلاد عبادی پور همیشه در تورنمنت های بزرگ خودش را نشان داده و جزو بهترین نفرات بوده. من یکبار گفتم میلاد قلب دریافت تیم ایران است یعنی اگر ما میلاد را در زمین نداشته باشیم عملا درصد بزرگی از تیم‌مان را در اختیار نداریم و خداراشکر دیدیم که میلاد دیروز یک حرکتی انجام داد که شاید مردم عام متوجه نشوند اما کسانی که در والیبال حضور دارند درک کردند. لئون یک توپی پشت دفاع جای خالی انداخت و میلاد از منطقه ۶ آمد و آن را با دایو توپگیری کرد.

بازیکن سابق تیم ملی اضافه کرد: این در والیبال یک حرکت خارق العاده است. ممکن است اسپک یا دفاع مستقیم یا سرویس مستقیم به چشم عموم بیاید ولی از لحاظ والیبالی این حرکت یک حرکت فوق العاده است. شاید انگشت شمار باشند بازیکنانی که بتوانند چنین حرکتی انجام دهند. شاید دریافت کننده ای در دنیا نتواند این توپ ها را بگیرد غیر از لیبروها ولی میلاد این حرکت را انجام داد و من دیروز واقعا برای این حرکتش بلند شدم و دستزدم و لذت بردم. علاوه بر میلاد همه بچه ها در پست خودشان بسیار خوب ظاهر شدند.

 

 

 

 

*پیروزی در ست اول یعنی تسلط بر بازی
فیاضی در خصوص شروع بهتر لهستان در بازی عنوان کرد: آنها ست اول بازی هم برنده شدند. شما وقتی در بازی اول تورنمنت ست اول هم برنده می‌شوی یعنی استرس از بدنت خارج شده و به بازی مسلط هستی و کار برای برگشت یک تیم مثل ایران خیلی سخت می‌شود ولی خداراشکر در تمامی فاکتورها من هماهنگی را در تیم دیدم که در لیگ جهانی فکر می‌کنم فقط در بازی با آمریکا دیده بودم ولی چون حرف و حدیث ها بود که آمریکا با نفرات اصلی نیست و این باعث میشد انگیزه لازم نباشد و وقتی شما یک تیم پر مهره مثل لهستان را با تمامی نفراتش شکست می‌دهی این باعث می‌شود اعتماد به نفس لازم مخصوصا در شروع تورنمنت به دست بیاید. خیلی مهم است یک تیم بزرگ را در شروع تورنمنت شکست بدهی. تعداد بازی‌ها هم زیاد نیست که تیم دچار غرور بشود یا لطمه بخورد. اینجا پنج بازی بیشتر نیست تا شروع پلی اف و فکر میکنم باعث این شود بتوانیم امیدوار باشیم به کسب نتیجه ای که سالیان سال است تیم ملی والیبال دنبال آن است.

 

*کوبیاک قلب لهستان است
پوریا فیاضی در خصوص کری خوانی کوبیاک و حواشی به وجود آمده پیرامون آن عنوان کرد: کوبیاک قلب تیم لهستان است و دیدید که غیبتش در زمین به این تیم آسیب زد. ما باید منطقی باشیم و این کار درستی نیست ما بخواهیم هجوم ببریم به پیج او و الفاظ بد به کار بردن به وجهه ملی ما ضربه می‌زند. او بازیکنی است که کل کل می‌کند ولی بازیکن بسیار با کیفیتی است و فکر می‌کنم روز آخری باشد که مردم و بچه‌ها خوشحالی می‌کنند چون تورنمت طولانی است و باید آماده بازی دوم شویم و فکر می‌کنم باید تمرکزمان را روی بازی بعد بگذاریم.

 

 

1418405

 

 

*آلکنو در ایتالیا جواب سوالاتش را گرفت

فیاضی در خصوص انتقاداتی که پیش از این به نحوه کوچ کردن آلکنو شده بود و همچنین فرصت دادن برای جبران اشتباهات صالحی گفت: برای کوچ کردن ما می‌گوییم کادر فنی و فقط سرمربی دخیل نیست. برای کوچینگ یک تیمی هست به نام کادر فنی که تشکیل شده از آقای آلکنو، توتولو و آقای تندروان و هر تصمیمی که گرفته می‌شود محصول کار این سه نفر است و نقش هر کدام جدا است و هر مربی یک سبکی دارد و یک مربی اینطور است که با اشتباهات بازیکنش او را تعویض می‌کند ولی مربیانی هستند که به بازیکن زمان می‌دهند. آقای آلکنو در لیگ جهانی گفت که جواب سوالاتم را گرفتم و شناخت لازم را دارد و می‌داند به چه بازیکنی زمان بدهد تا به بازی برگردد.او باهوش است و از چهره بازیکن متوجه می‌شود که آیا توانایی برگشت به بازی را دارد یا خیر. انتقادی در بازی دیروز به کادرفنی ایران وارد نیست.

 

*فقط خود معروف خودش را درک می‌کند
او در خصوص جای خالی سعید معروف در امتیازات پایانی گفت: من سعید را درک نمی‌کنم(با خنده) جای خالی سعید برای من درک نشدنی است و سعید فقط خودش می‌تواند خودش را درک کند.او مهره عجیبی است و آن جای خالی به لبه نوار گیر کرد و حتی بازیکنان لهستان شوکه شدند در آن لحظه. این کار خیلی دل و جرات می‌خواست چرا که مچ پوینت برای لهستان بود. او کارهایی انجام می‌دهد که کسی در آن لحظه نمی‌تواند انجام دهد و درک کردن معروف خیلی ذهن بزرگی می‌خواهد. فکر می‌کنم در سال‌های آینده می‌توانیم از سعید معروف صحبت کرده و بگوییم بازیکنی بود که دل و جراتی داشت که جلوی سی میلیون بیننده چنین کاری کند. 

فیاضی ادامه داد: شاید معروف روی دفاع روی تور خیلی قوی نباشد اما در پوئن آخر در دفاع توپ را زخمی کرد و میلاد آن را تبدیل به امتیاز کرد. خیلی اتفاقات خاصی در بازی دیروز افتاد.

 

*داستان صعود عوض شد
فیاضی در پایان گفت: این بازی تمام داستان صعود ما را عوض کرد. تیم‌هایی هستند که حتما باید آن‌ها را ببریم و تیم‌هایی نیز هستند که باید با آن‌ها جنگ بکنیم تا بتوانیم صعود را قطعی کنیم. ما اول مسابقات سورپرایز را انجام دادیم.باید قدم به قدم جلو برویم چون در یک تورنمنت که پنج بازی است ممکن است با شکست خوردن اتفاقات دیگری رخ دهد‌.

دیدگاه‌ها