کد خبر : 1770232 | 03 مرداد 1400 ساعت 18:50 | 53.9K بازدید | 4 دیدگاه

شگفتی در تکواندوی ازبکستان تکمیل شد؛

طلای جذاب برای ازبکستان در شش ثانیه آخر

تکواندوکای ازبکستان که نماینده ایران را نیز مغلوب کرده بود موفق به کسب مدال طلا شد.

به گزارش ورزش سه، امروز میر هاشم حسینی در مرحله یک چهارم نهایی وزن 68 کیلوگرم تکواندوی المپیک 2020 مقابل حریف کم نام و نشان ازبک، اولوغ بیگ رشیدوف شکست خورد. ورزشکار 19 ساله ای که تا پیش از صعود به جمع 8 نفر نهایی دو پیروزی مقتدرانه را نیز کسب کرده بود.

 

او در گام اول با نتیجه  38-17 از سد سیدو فورفانای 27 ساله از مالی گذشت تا حریف لی دائه هون کره ای در یک هشتم نهایی شود. ورزشکار 29 سال کره ای که طی دو المپیک قبلی به ترتیب مدال های برنز و نقره را کسب کرده بود، در  با نتیجه 21 بر 19 مغلوب پدیده ازبک شد تا رویایی فینالیست شدن را از دست بدهد.

 

 

1627056

 

 

رشیدوف برای راهیابی به جمع 4 نفر نهایی میر هاشم حسینی از ایران را در یک چهارم نهایی مقابل خود می دید؛ نماینده ایران در این مبارزه نتوانست در برابر پدیده پر انگیزه این وزن حرفی برای گفتن داشته باشد و با اختلاف بالا و با نتیجه 34 بر 22 حسینی را شکست داد تا دومین برد شگفت انگیز رشیدوف در المپیک 2020 رقم بخورد.

 

او در نیمه نهایی نیز با تحمیل شکست سنگین 28 -5 بر هوسیک از بوسنی به دیدار پایانی راه یافت تا حریف بردلی سیندن از انگلیس شود. پیروزی‌ای که میرهاشم حسینی را نیز به جدول برگرداند اما او در شانس مجدد نتوانست نتیجه بگیرد.

 

در فینال نیز این تکواندوکای جوان با انگیزه بالا روی شیاپ چانگ رفت و به کسب مدال نقره در فینال رضایت نداد. او در ثانیه های پایانی در یک بازی نزدیک کار را به سود خودش کرد و با نتیجه 34 بر 29 حریف بریتانیایی خود را نیز به زانو در آورد تا قهرمان المپیک شود.

 

 

1627055

 

اولوغ‌بیگدر فینال و در شرایطی که تاشش ثانیه تا پایان مسابقه از حریف انگلیسی خود بردلی سیندن عقب بود با انرژی و جنب و جوش تمام نشدنی‌اش ناگهان بازی را به سود خود تمام کرد و با اختلاف پنج امتیاز با شایستگی تمام قهرمان وزن 68- کیلوگرم تکواندوی المپیک شد تا شگفتی این دوره از مسابقات را خلق کند.

 

انگلیسی‌ها نیز با این شکست دومین باخت تلخ امروز را تجربه کردند تا با یک نقره به کار امروز خود در مسابقات پایان دهند.

دیدگاه‌ها