کد خبر : 1770234 | 03 مرداد 1400 ساعت 18:54 | 26.1K بازدید | 0 دیدگاه

از متن و حاشیه المپیک

از ماداگاسکار به توکیو؛ رویای 2 برادر محقق شد

رویای دو برادر ماداگاسکاری برای حضور همزمان در المپیک، رنگ واقعیت به خود گرفت.

از ماداگاسکار به توکیو؛ رویای 2 برادر محقق شد

به گزارش "ورزش سه"، برادران آندریانتسیتوهاینا اریک و توجونیرینا با حضور در مسابقات المپیک توکیو  و در در رقابت های وزنه برداری، اولین آرزوی خود را عملی کردند و گفتند که اکنون بر روی هدف بعدی خود تمرکز خواهند کرد.


این دو برادر که یک سوم هیأت ورزشی شش نفره ماداگاسکار را در توکیو تشکیل می دهند، امروز در مسابقات دسته 61 و 67 کیلوگرم شرکت کردند و با پوشیدن قرمز و سیاه پرچم کشورشان روی صحنه رفتند.


اریک که 1.60 متر قد دارد و توجونیرینا که 1.65 متر قد دارد، با مربیگری پدرشان راکوتومالالا موریس آندریانتسیتوهاینا، از تجربه حضور در بازی ها لذت می برند و عکس هایی از خود در اینستاگرام منتشر می کنند که روی حلقه های المپیک نشسته اند.

هرچند هر دو ورزشکار از شانس لازم برای مدال فاصله داشتند اما تجربه المپیک برای همه عمر برای شان باقی خواهد ماند.

 

اریک که 30 سال دارد چهار سال از برادرش بزرگتر است، گفت:« حضور همزمان در المپیک فوق العاده است. اگر من زمین بخورم، برادرم مرا بلند می کند و برعکس. هر دو یکدیگر را به سمت جلو سوق می دهیم.

این رویای ما بود که از همان ابتدا، با هم در المپیک شرکت کنیم. ما تمام مسیر را با هم طی کردیم و امروز رقم خوردن این اتفاق بسیار فوق العاده و حیرت انگیز است.»

 

ماداگاسکار یکی از فقیرترین کشورهای جهان، تیمی متشکل از شش ورزشکار را به ریو اعزام کرد و اریک که روز جمعه در مراسم افتتاحیه بازی ها پرچم ماداگاسکار را حمل کرد، گفت که او می خواهد به توسعه ورزش در این کشور کمک کند:« ماداگاسکار یک کشور فقیر است، بنابراین وقتی کار خود را شروع کردیم، هیچ امکاناتی نداشتیم و در زمین غیر استاندارد تمرین می کردیم. اکنون اما شرایط بهتر شده است.»

 

این دو برادر قصد دارند پس از پایان دوران ورزشی، باشگاه وزنه برداری خود را در ماداگاسکار افتتاح کنند.

رویای نهایی این دو، مربیگری ورزشکاران جوان و آوردن اولین مدال کشور به خانه است.

دیدگاه‌ها