کد خبر : 1770236 | 03 مرداد 1400 ساعت 19:10 | 96.6K بازدید | 13 دیدگاه

ستاره های NBA شکست خوردند؛

شگفتی بزرگ؛ آمریکا مغلوب فرانسه شد

تیم ملی بسکتبال فرانسه دست به کار بزرگی زده و موفق شد در اولین گام آمریکا را مغلوب کند.

شگفتی بزرگ؛ آمریکا مغلوب فرانسه شد

به گزارش " ورزش سه"، تیم ملی بسکتبال آمریکا در ادوار اخیر المپیک بی رقیب بوده و با اقتدار موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است. اما امید اول کسب طلای این رشته در المپیک 2020 شروع خوبی در این تورنمنت نداشت و در مقابل تیم ملی فرانسه با نتیجه 83 به 76 مغلوب شد. در واقع روند 25 پیروزی متوالی ایالت متحده از المپیک 2004 آتن بالاخره قطع شده و آنها در المپیک مغلوب شدند.

 

ایالات متحده در سال 2004 مقابل آرژانتین شکست خورده و از آن مقطع شکستی را تجربه نکرده بود. فرانسه امروز برای دومین  بار موفق به غلبه بر ایالت متحده شد و البته اولین بار این اتفاق در سال 2019 در مسابقات جهانی رخ داد، اما این اولین باری بود که ایالات متحده در بازی های المپیک مقابل فرانسه مغلوب شده است.

 

1627062

 

اوان فورنیر با کسب 28 امتیاز ستاره تیم ملی فرانسه در مسابقه امروز بوده و در کسب این پیروزی بزرگ نقشی اساسی ایفا کرد. تیم ملی آمریکا در دومین دیدار خود روز یکشنبه به مصاف تیم ملی ایران خواهد  رفت. تیم ایالات متحده امیدوار است که در دو بازی بعدی گروهی خود ایران و جمهوری چک را شکست داده و به مرحله حذفی صعود کند تا آنجا فرصت انتقام از فرانسه فراهم شود.

 

در کوارترهای ابتدایی این آمریکا بود که بر جریان بازی تسلط داشت. اما وقتی کوین دورانت مرتکب خطای چهارم خود در فاصله بیش از 16 دقیقه مانده به پایان بازی شد، شرایط برای ایالت متحده دشوارتر گشت.

 

 

1627065

 

1627064

 

پس از خروج دورانت شرایط برای فرانسه بهتر شد و آنها با اختلاف شش امتیازی به کوارتر چهارم رسیدند. در کوارتر آخر هالیدی با عملکرد خوب خود باز هم باعث شد آمریکا از حریف پیش افتد، اما اشتباهات متوالی بازیکنان این تیم باعث جبران فاصله از سوی فرانسه شد.

 

در ادامه فورنیر در فاصله یک دقیقه باقی مانده موفق به پرتاب سه امتیازی شد تا فرانسه 76-74 پیش بیفتد. در ادامه آمریکا نتوانست امتیاز عقب افتاده را جبران کند و در این دیدار حساس برابر فرانسه مغلوب شد.

 

دیدار بعدی آمریکا برابر ایران خواهد بود. ملی پوشان کشورمان نیز امروز علیرغم درخشش در کوارتر چهارم، در اولین مسابقه مغلوب جمهوری چک شدند و حالا کار دشواری  برابر آمریکایی دارند که به دنبال کسب اولین پیروزی خود در دومین مسابقه است.

 

1627067

 

1627066

دیدگاه‌ها