کد خبر : 1770272 | 04 مرداد 1400 ساعت 00:00 | 43.3K بازدید | 13 دیدگاه

یک پنالتی ؛ سرنوشت قهرمانی رفت تا هفته آخر

سپاهان 2 - ذوب صفر؛ روح روبرتو کارلوس در نقش جهان

سپاهان با پیروزی دو بر صفر در دربی اصفهان فاصله دو امتیازی اش باز پرسپولیس را حفظ کرد تا اندک شانس قهرمانی خود را همچنان زنده نگه دارد.

سپاهان 2 - ذوب صفر؛ روح روبرتو کارلوس در نقش جهان

به گزارش "ورزش سه"، تیم های سپاهان و ذوب آهن برگزار کننده یکی از حساس ترین بازی های هفته بیست و نهم لیگ برتر بودند. شاگردان محرم نویدکیا 15 هفته بود که طعم باخت را نچشیده بودند و قدم به قدم با پرسپولیس پیش آمدند؛ آنها تا پیش از این دیدار با 59 امتیاز و فاصله 2 امتیازی از پرسپولیسِ صدرنشین در مکان دوم جدول رده بندی حضور داشت و برای حفظ اندک شانس قهرمانی خود باید حتما همشهری خود را در بازی امشب شکست می داد. در سمت مقابل شاگردان مجبتی حسینی با انگیزه ای کاملا متفاوت برای کسب سه امتیاز وارد زمین شدند؛ آنها قبل از این دیدار با 26 امتیاز در مکان چهاردهم قرار داشتند و برای جبران شکست 6 امتیازی مقابل نساجی در بازی هفته قبل و حفظ فاصله 3 امتیازی شان با سایپا نیازمند کسب امتیاز در دربی اصفهان بودند. تقابل دو تیم در نیمه اول به جذاب ترین شکل ممکن پیگیری شد و در شرایطی که موقعیت های زیادی رو روی دروازه ها شاهد بودیم با تک گل زیبای نورافکن در دقیقه 45 به سوت سپاهان به پایان رسید. در نیمه دوم تلاش ذوب آهن برای به تساوی کشاندن بازی حاصلی در پی نداشت و سپاهان در آخرین لحظات گل دوم را هم زد تا شاگردان نویدکیا در شبی که حریف یک پنالتی را از دست داد و پرسپولیس هم سه بر یک تراکتور را شکست داد موفق به کسب برد شدند تا با 62 امتیاز و باقی ماندن در کورس، تکلیف قهرمانی را به هفته پایانی موکول کنند.

 

هفته بیست و نهم لیگ برتر؛ 
یکشنبه 3 مرداد 1400؛ ساعت 21:15
ورزشگاه: نقش جهان/ بدون تماشاگر
تیم داوری: داور: موعود بنیادی فرد – کمک ها: فرهاد مروجی و مهدی عالیقدر – شاهین یزدانی – ناظر : ابوطالب طاهریان

 

ترکیب سپاهان:

  • پیام نیازمند
  •  گئورگی ولسیانی
  •  عز‌ت‌الله پورقاز
  • دانیال اسماعیلی‌فر
  •  امید نورافکن
  • محمد کریمی
  • یاسین سلمانی (رضا میرزایی 86)
  • احسان حاج صفی (جلال علی محمدی 77)
  • سیدمحمدرضا حسینی (محمد محبی 70)
  • محمدرضا خلعتبری (سروش رفیعی 77)
  • سجاد شهباززاده (مرتضی منصوری 86)

سرمربی: محرم نویدکیا

 

ترکیب ذوب آهن:

  • مهدی امینی
  •  وحید محمدزاده
  • عبدالله حسینی (مهرداد قنبری 87)
  •  مسعود ابراهیم‌زاده
  • میلاد جهانی
  • دارکو بیدوف (علی خدادادی 68)
  • محمد قریشی (رضا محمود آبادی 60)
  • دانیال مومنی (حسین شنانی 68)
  •  سینا اسدبیگی
  • فرشاد محمدی‌مهر 
  •  مجتبی حق‌دوست

سرمربی: مجتبی حسینی

 

کارت زرد :
محمدرضا حسینی 52

محمد کریمی 59

میلاد جهانی 70

 

شرح گل:

سپاهان 1- ذوب آهن 0 (امید نورافکن 45): در حالی که به نظر می رسید حاج صفی یا خلعتبری ضربه آزاد سپاهان از فاصله حدود 30 متری را خواهند زد، امید نورافکن به یک باره با شوتی سرکش دروازه ذوب آهن را هدف گرفت؛ امینی هر چقدر به بدن خود کش داد نتوانست این شوت را مهار کند و گل اول سپاهان به ثمر رسید.

 

1627120

 

سپاهان 2 - ذوب آهن 0 (رضا میرزایی 6+90): سپاهانی ها کرنر را کوتاه شروع کردند و رضا میرزایی پس از یک و دویی زیبا مدافع ذوب آهن را از پیش رو برداشته و با ورود به محوطه جریمه، شوت غیرقابل مهاری را به زاویه مخالف زد که امینی موفق به مهار آن نشد.

 

دقایق حساس

دقیقه 7: شوت سنگین سینا اسدبیگی از پشت محوطه جریمه روی پاس به بیرون حق‌دوست را پیام نیازمند با عکس العملی دیدنی راهی کرنر کرد.

دقیقه 10: شوت محمدرضا خلعتبری از پشت محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 14: فرشاد محمدی مهر شوت زن، شانس خود را از پشت محوطه جریمه امتحان کرد اما شوت پر قدرت او با برخورد به بازیکن سپاهان راهی کرنر شد.

دقیقه 17: پاس به بیرون فرشاد محمدی مهر از سمت راست محوطه جریمه سپاهان با شوت زمینی حقدوست همراه بود که  عز‌ت‌الله پورقاز در دهانه دروازه با حضور به موقع خود توپ را دور کرد.

دقیقه 26: پیام نیازمند با یک خروج به موقع، ارسال کات دار میلاد جهانی را در دهانه دروازه از مقابل پای مهاجمان تیم ذوب آهن دور کرد.

دقیقه 28: ارسال خلعتبری از روی ضربه آزاد را دروازه بان ذوب آهن با مشت در دهانه دروازه دور کرد.

دقیقه 35: محمدرضا خلعتبری از سمت راست وارد محوطه جریمه ذوب آهن شد اما شوت او به زیر توپ راهی به دروازه ذوب آهن نداشت و راهی اوت شد.

دقیقه 36: روی توپگیری هوشمندانه جهانی،  مجتبی حق‌دوست صاحب موقعیت خوبی شد که ضربه این بازیکن در داخل محوطه جریمه و  تحت فشار مدافع سپاهان با اختلافی بسیار کم از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 38: شوت کریم از پشت محوطه جریمه روی پاس به بیرون خوبی که دریافت کرده بود، به خطرناک ترین شکل ممکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 39: حرکت در عرض حسینی در داخل محوطه جریمه و شوت سرکش او زوزه کشان از بالای دروازه ذوب آهن عبور کرد.

 

دقیقه 53: ضربه سر حسینی روی ارسال کرنر حاج صفی با اختلاف کم از کنار دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.
دقیقه 56: شوت کات دار محمدرضا خلعتبری از پشت محوطه جریمه را امینی با واکنشی زیبا راهی کرنر کرد.

دقیقه 69: وحید محمدزاده پشت پنالتی ایستاد که ذوب آهن با خطای  گئورگی ولسیانی به دست آورده بود؛ شوت او به گوشه بالای سمت راست دروازه درحالی که با تشخیص اشتباه نیازمند همراه شده بود، به تیرک دروازه برخورد کرد.

 

1627149

 

دقیقه 73: شلیک کم جان شنانی از پشت محوطه جریمه را پیام نیازمند با جایگیری مناسب در اختیار گرفت.

دقیقه 88: جلال علی محمدی پس از دریبل بازیکن ذوب آهن دروازه را با شوتی سنگین هدف قرار داد که ضربه او با اختلاف نسبتا کم راهی اوت شد.

دقیقه 4+90: شوت زیبای دانیال اسماعیلی‌فر از پشت محوطه جریمه را امینی با واکنشی به موقع راهی کرنر کرد.

 

نیمه اول:


ذوب آهن بازی را بهتر از سپاهان آغاز کرد و با یک شوت سرکش از سوی اسد بیگی در همان ابتدای کار می رفت به گل برسد که نیازمند مانع از این کار شد. شاگردان نویدکیا رفته رفته بازی را در دست گرفته و فشار روی دروازه ذوب آهن را بیشتر کردند. بخش عمده برنامه های تهاجمی دو تیم در 15 نخست شوت های از پشت محوطه جریمه بود که البته حاصلی در پی نداشت. شاگردان حسینی در ادامه کار همچنان حملات خود را تداوم بخشیدند و چند باری خط دفاعی حریف را به چالش کشیدند اما موفق به زدن گل نشدند. با نزدیک شدن به دقایق میانی، بازی کم کم ریتم کم افت و خیزی به خود گرفت اما همچنان این ذوب آهن بود که توپ و میدان را در اختیار داشت. دقایق پایانی نیمه اول به زیباترین شکل ممکن پیگیری شد و هر دو تیم موقعیت های خطرناکی را روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند؛ در حالی که می رفت نتیجه تقابل بازی دو تیم با حساب بدون گل در نیمه اول به پایان برسد، سوپر گل نورافکن در دقیقه 45 باعث شد تا سپاهان برنده راهی رختکن شود.

 

نیمه دوم:


برخلاف پیش بینی و شرایط کار، این سپاهان بود که با چهره ای تهاجمی وارد زمین شد و در 15 دقیقه ابتدایی کار شاهد چندین موقعیت خطرناک روی دروازه ذوب آهنی بودیم که دروازه خود را در دقیقه پایانی نیمه اول باز شده دید. شاگردان نویدکیا با تداوم فشار خود به دنبال این بودند که گل دوم را وارد دروازه ذوب آهن کرده و پیروزی خود را تثبیت کنند. ذوب آهن در 15 دقیقه دوم این نیمه نبض کار را در اختیار گرفت و حتی می توانست بازی را به تساوی بکشاند اما محمدزاده ضربه پنالتی را که در دقیقه 69 به دست آمده بود را به تیرک کوبید تا نیازمند با خوش شانس دروازه خود را بسته نگه دارد. فشار ذوب آهن در دقایق پایانی، سپاهان را کاملا به زمین خودی کشانده بود و بازی یک طرفه ای را در این دقایق شاهد بودیم. با چند تغییر در ترکیب، سرمربیان دو تیم دقایق منتهی به پایان کار را با شرایطی متفاوت دنبال کردند. تغییرات نویدکیا در این لحظات کارسازتر بود و سپاهان را از لاک دفاعی خارج کرده و از فشار ذوب آهن کاست و یک گل هم در واپسین لحظات برای زردپوشان به همراه داشت که میرزایی یکی از همین تعویضی ها آن را به ثمر رساند.

 

در حاشیه:

* بازی رفت دو تیم با پیروزی سه بر یک تیم سپاهان همراه بود؛ در آن دیدار رحمان رضایی هدایت ذوب آهن را بر عهده داشت.

* شهاب گردان همچنان بزرگترین غایب ذوب آهن در بازی های حساس هفته های پایانی به شمار می رود و مهدی امینی در این دیدار هم به عنوان جانشین او در ترکیب ذوب حضور دارد.

* باشگاه سپاهان در اقدامی شایسته از مجتبی حسینی، سرمربی تیم ذوب آهن که سابقه پوشیدن پیراهن این باشگاه را در دوران بازی دارد و همچنین دیگر بازیکنان ذوب آهن که سابقه حضور در سپاهان را داشته اند، تقدیر به عمل آورد.

* این بازی آخرین حضور پیام نیازمند در ورزشگاه نقش جهان اصفهان است چرا که او فصل آینده به جرگه لژیونرهای خواهد پیوست.

* یک پای دعوای عجیب بازی رفت (محمدرضا خلعتبری و قاسم حدادی فر) در این دیدار غایب است. حدادی فر مدت هاست که به دلیل مصدومیت از ترکیب ذوب آهن دور است اما خلعتبری در این بازی فیکس است.

* بنیادی فر در همان دقایق ابتدایی کار، با متوقف کردن جریان بازی از بازیکنان دو تیم خواست تا بدون تنش مسابقه را پیگیری کنند.

* گزارشگر بازی در حین به تصویر کشیده شدن محرم نویدکیا، گریزی به اظهار نظر تاریخی جواد خیابانی زده و او را دربی بازترین دربی باز نامید.

* بازی در اوایل نیمه دوم به دلیل اعتراض مربیان سپاهان به داور بازی متوقف شد. نویدکیا در این صحنه با لبخند صحبت هایی را با بنیادی فر که برای آرام کردن کادر فنی سپاهان به کنار زمین آمده بود، انجام داد.

* محرم نویدکیا، مدافع تیمش حسینی را که پس از دریافت کارت زرد به شدت به تصمیم داور معترض بود را دعوت به آرامش کرد.

* عقب افتادن پرسپولیس از تراکتور در تهران و سپس به تساوی کشاندن و زدن گل برتری اوج هیجان را روی نیمکت سپاهان به همراه داشت.

دیدگاه‌ها