کد خبر : 1770383 | 04 مرداد 1400 ساعت 02:07 | 362.2K بازدید | 6 دیدگاه

سایپا و نفت به هم گره می‌خورند؟

احتمال بروز یک اتفاق بی‌سابقه در لیگ برتر!

در هفته پایانی لیگ برتر احتمال رخ دادن یک اتفاق جالب و کم سابقه وجود دارد.

احتمال بروز یک اتفاق بی‌سابقه در لیگ برتر!

به گزارش "ورزش سه"، با نتایجی که در بازی های هفته بیست و نهم لیگ برتر رخ داد، سه تیم نفت مسجد سلیمان، سایپا و ذوب آهن، در هفته پایانی، لحظات پر فشاری را تحمل خواهند کرد. در حال حاضر نفت با 28 امتیاز سیزدهم است، ذوب آهن با 26 امتیاز چهاردهم و سایپا هم با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر پانزدهم است. این سه تیم در هفته پایانی باید علاوه بر کسب برد مقابل حریفان خود، نتیجه بازی های دیگر را هم دنبال کنند.

 

در این میان اما احتمال رخ دادن یک اتفاق جالب و کم سابقه وجود دارد که در صورت رقم خوردن آن، سرنوشت سقوطِ نفت و سایپا به طرز عجیبی گره خواهد خورد.

 

در صورتی که دیدار آلومینیوم و نفت مسجد سلیمان با نتیجه مساوی بدون گل به پایان برسد و سایپا، تراکتور را دو بر صفر ببرد یا هر نتیجه ای با این شرایط (یک بر یک در بازی اول 3 بر یک در بازی دوم و ...) دو تیم سایپا و نفت مسجد سلیمان در تمامی موارد دخیل در رتبه بندی مساوی خواهند شد که در این صورت نتیجه مستقیم بازی های دو تیم طی دو مسابقه رفت و برگشت تعیین کننده تیم سقوط کننده خواهد بود.

 

در چنین شرایطی، دو تیم نفت مسجد سلیمان و سایپا با 29 امتیاز، وضعیت زیر را به صورت کاملا مساوی تجربه خواهند کرد که اتفاقی بسیار کم سابقه و عجیب به شمار می رود:

 

برد: سایپا 6 – نفت 6
باخت: سایپا 13 – نفت 13
مساوی: سایپا 11 – نفت 11
گل خورده: سایپا 29 – نفت 29
گل زده: سایپا 20 – نفت 20

 

1627275

 

حال در چنین شرایطی کدام تیم صعود می کند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال همان گونه که گفته شد باید سراغ بازی های مستقیم دو تیم در این فصل برویم. جالب اینجاست که دو تیم در طی دو بازی رفت و برگشت هم به نتیجه مساوی رسیده اند! در بازی رفت، نفت و سایپا در مسجد سلیمان به تساوی یک بر یک رسیدند و بازی برگشت دو تیم در تهران هم بدون گل به پایان رسید. در چنین شرایطی یک گام هم باید جلوتر برویم و به گل های زده در خانه حریف برسیم، جایی که سایپا به خاطر زدن یک گل در خانه نفت، بالاتر از این تیم قرار می گیرد.

 

دیدگاه‌ها