کد خبر : 1770392 | 04 مرداد 1400 ساعت 06:49 | 26.4K بازدید | 2 دیدگاه

مثبت شدن تست مهدی پیرجهان در آستانه اعزام

کرونا، رویای المپیکی دونده ایرانی را بر باد داد!

طبق اعلام عضو کمیته پزشکی کاروان ایران، مهدی پیرجهان به دلیل مثبت شدن تست کرونای خود المپیک را از دست داد.

کرونا، رویای المپیکی دونده ایرانی را بر باد داد!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی پیرجهان، دونده 400 متر با مانع ایران شب گذشته نتوانست به همراه سه المپین دیگر دوومیدانی راهی توکیو شود. او به خاطر مثبت شدن تست کرونای خود از سفر به المپیک بازماند و گویا دیگر شانسی هم برای حضور در این رویداد بزرگ نخواهد داشت. 


دکتر اشکان اردیبهشت، عضو کمیته پزشکی کاروان ایران در توکیو در این باره گفت: برای تمامی ورزشکاران و سایر اعضای کاروان اعزامی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو قبل از اعزام ۳ تست کووید ۱۹ به تاریخ های ۱۰ روز ، ۷۲ ساعت و ۲۴ ساعت قبل از اعزام در نظر گرفته شده بود. در خصوص مهدی پیرجهان دونده ارزنده کشورمان دو تست اول ایشان منفی اما متاسفانه تست سوم مثبت اعلام شد. با توجه به اینکه نظر کمیته ملی المپیک و فدراسیون پزشکی ورزشی بر آن بود که حقی از این ورزشکار ضایع نشود تصمیم بر آن شد تا تست سوم دوباره تکرار شود.


وی ادامه داد: متاسفانه پس از تکرار نیز نتیجه باز هم مثبت اعلام شد و با توجه به قوانین میزبان بازیها و قوانین المپیک و شرکت های هواپیمایی عملاً امکان اعزام مهدی پیرجهان به توکیو وجود نداشت و متاسفانه این قهرمان ارزنده از حضور در المپیک منع  شد؛ چرا که قوانین برگزار کنندگان این را ایجاب می کند.

دیدگاه‌ها