کد خبر : 1770419 | 04 مرداد 1400 ساعت 10:10 | 8.5K بازدید | 3 دیدگاه

گل گهر پنجمین تیم آسیایی ژنرال می شود؟

در صورتی که گل گهر بتواند در فصل جاری، جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند به پنجمین تیم آسیایی امیر قلعه نویی در دوران سرمربیگری تبدیل خواهد شد.

گل گهر پنجمین تیم آسیایی ژنرال می شود؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم گل گهر موفق شد در هفته بیست و نهم لیگ برتر میزبان خود نفت مسجد سلیمان را با نتیجه دو بر یک شکست دهد. شاگردان امیر قلعه نویی با کسب این پیروزی و با توجه به شکست تراکتور مقابل پرسپولیس به رتبه چهارم جدول رده بندی صعود کردند تا یک بار دیگر به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نزدیک شوند؛ آنها در صورت رقم زدن چنین اتفاقی، در دومین فصل حضورشان در لیگ برتر یک صعود تاریخی را ثبت خواهند کرد. در این موفقیت بزرگ نقش امیر قلعه نویی، سرمربی باتجربه ای که بیشترین تعداد حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به عنوان مربی در کارنامه دارد، غیر قابل انکار است.

 

قلعه نویی در آغاز لیگ نوزدهم هدایت گل گهر را به عهده گرفت؛ او یک فصل پیش همراه با سپاهان، هشتمین حضور آسیایی خود را تجربه کرده بود و اینک در پایان اولین فصل سرمربیگری اش در گل گهر، در آستانه آسیایی کردن این تیم قرار دارد.

 

1627338

در آخرین حضور آسیایی امیر قلعه نویی باشگاه السد مراسم تجلیلی از او به عمل آورده بود. قلعه‌نویی در فصل ۱۹۸۷-۸۸ برای السد بازی کرد و در همین رابطه ژاوی هرناندز پیش از شروع بازی سپاهان - السد در کنار مسوولان قطری پیراهن السد با شماره ۱۶ و نام امیر را به قلعه‌نویی هدیه دادند.

 

قلعه نویی در دوره های هفتم، یازدهم و دوازدهم لیگ قهرمانان آسیا همراه با استقلال در 24 مسابقه حضور داشت و 9 برد، 8 تساوی و 7 شکست در کارنامه اش ثبت شد. در دوران سرمربیگری او، استقلال در بازی های آسیایی 23 گل به ثمر رساند و 27 بار دروازه اش باز شد. بهترین نتیجه دوران سرمربیگری او نیز صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا با استقلال است. قلعه نویی  همچنین با سپاهان در دوره های هشتم و نهم و هجدهم لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کرد و یک بار هم با ذوب آهن در دوره شانزدهم و تراکتور در دوره پانزدهم حضور در ACL را تجربه کرد. 

 

در صورتی که گل گهر بتواند در فصل جاری، جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند به پنجمین تیم آسیایی امیر قلعه نویی در دوران سرمربیگری تبدیل خواهد شد. همان گونه که در بالا اشاره شد، استقلال، سپاهان، تراکتور و ذوب آهن چهار تیمی هستند که پیش از این با هدایت امیر قلعه نویی در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته اند.

 

1627339

دیدگاه‌ها