کد خبر : 1770434 | 04 مرداد 1400 ساعت 11:27 | 35.9K بازدید | 0 دیدگاه

از متن و حاشیه المپیک؛

اولین طلای بریتانیا در المپیک توکیو؛ باز هم آدام پیتی!

آدام پیتی با کسب مدال طلای شنای 100 متر قورباغه، ضمن دفاع از مدال طلای خود در المپیک ریو، اولین طلای المپیک کاروان بریتانیا را نیز کسب کرد.

اولین طلای بریتانیا در المپیک توکیو؛ باز هم آدام پیتی!

به گزارش "ورزش سه"، آدام پیتی با کسب مدال طلای 100 متر قورباغه در المپیک توکیو تبدیل به اولین شناگر بریتانیایی شد که توانسته از مدال طلای خود دفاع کند.


این مدال طلا همچنین اولین طلای بریتانیا در بازی های توکیو 2020 بود، درست مثل پنج سال پیش که پیاتی در ریودوژانیرو نیز نخستین مدال طلای بریتانیا را به دست آورد.


این شناگر 26 ساله دارنده رکورد جهانی پس از این موفقیت گفت: "از 2016 به بعد دیگر احساسی به این خوبی نداشتم. این یک دنیا برای من ارزش دارد. فکر می کردم بهترین آماده‌سازی عمرم را داشته ام اما بعد در فینال های صبح قرار می گیری و هر چه که کرده ای را دور می ریزی."

 

پیتی امید اول کسب طلا در المپیکی بود که زیر سایه شیوع ویروس کرونا برگزار می شود. پیتی در حالی مسابقه خود را آغاز کرد که می دانست امیدهای یک ملت را روی شانه های خود حمل می کند.

 

1627383


اما به محض اینکه پیتی وارد آب شد دیگر هیچ شک و تردیدی باقی نمانده بود و او توانست با قدرت تمام حریفان خود را پشت سر بگذارد.


این شناگر بریتانیای با زمان 57.37 ثانیه دیوار را لمس کرد و نزدیک ترین رقیبش که آرنو کامینگا از هلند بود با زمان 58 ثانیه مدال نقره گرفت.

 

پیتی افزود: "در فینال کمی تحت فشار بودم اما این فشار خوبی بود. من باید خودم را به سر حد تواناییم می رساندم. من باید سریع ترین زمانم را ثبت می کردم."

 

کامینگا تنها شناگری بود که توانست زمان 58 ثانیه را ثبت کند و رکورد 56.88 ثانیه پیتی در این مسابقات به خطر نیفتاد.

 

1627384


پیتی اضافه کرد: "من برای ثبت رکورد مسابقه نمی دادم، برای خودم مسابقه می دادم... موضوع ثبت زمان نیست، موضوع مسابقه است.


این مدال یک فصل را برای من به پایان رساند. این یک کار ناتمام بود.


این پیروزی متعلق به من نیست. این متعلق به تیم شنای بریتانیاست، متعلق به خانواده ام، دوستانم و کسانی است که من مجبور شدم برای چنین لحظه ای کنار بگذارم چرا که من می دانستم رسیدن به اینجا ذره ذره انرژی من را می طلبید."

دیدگاه‌ها