کد خبر : 1770442 | 04 مرداد 1400 ساعت 11:40 | 165.5K بازدید | 16 دیدگاه

بیشترین سهم برای سرخابی‌ها و پیکان؛

تیم منتخب هفته بیست و نهم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که پرسپولیس، استقلال و پیکان بیشترین بازیکن را به خود اختصاص داده‌اند.

تیم منتخب هفته بیست و نهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که هر هشت مسابقه دارای برنده بود که در این بین پرسپولیس، استقلال و پیکان با توجه به بردهای پُرگل و مهم بیشترین و هرکدام ۲ بازیکن در تیم منتخب هفته دارند.

 

سپاهان، گل‌گهر، فولاد خوزستان، مس رفسنجان و سایپا هم باتوجه به بردهایی که در بازی‌های دیشب داشتند و هر یک شرایط خود را قبل از آخرین مسابقه فصل بهتر کردند، نیز یک نماینده در تیم منتخب هفته بیست و نهم لیگ برتر دارند که اسامی آنها به همراه شرح عملکردشان را در زیر می‌بینید:

 

دروازه‌بان:

 

مسعود پورمحمد (سایپا)

پس از ملکی و اکبرمنادی، در حساس‌ترین مقطع فصل برای سایپا، سرمربی جوان خودروسازان تصمیم گرفت تا از پورمحمد درون دروازه خود استفاده کند؛ دروازه‌بان جوانی که به خوبی پاسخ اعتماد سعید اخباری را داد و نشان داد که حتی در روزهای سرنوشت‌ساز سایپا هم می‌تواند عصای دست کادرفنی باشد. چرا که پورمحمد در شب کم‌موقعیت بازیکنان آلومینیوم، به خوبی موفق شد ضربات در چارچوب آن‌ها را مهار کند و دو فرصت ایده‌آل گلزنی شاگردان منصوریان را دفع کرد تا اجازه ندهد توپی از خط دروازه سایپا عبور کند و در شب پیروزی نارنجی‌پوشان، نقشی پررنگ را در پیروزی تیمش ایفا کند و دروازه‌بان برتر هفته شناخته شود. البته مجید علیاری مهاجم گلزن سایپا هم دیگر بازیکنی بود که از جمع خودروسازان می‌توانست در تیم برتر هفته جای گیرد. 

 

1627583

 

موسی کولیبالی (فولاد خوزستان)

مدافع بلندقامت فولاد چهارمین گل خود را در لیگ بیستم در هفته ماقبل پایانی به ثمر رساند، او در دربی خوزستان میان فولاد و نفت آبادان، یکی از بهترین بازیکنان زمین بود؛ چرا که هم با گلزنی خود، زمینه‌ساز پیروزی شاگردان نکونام شد و تیمش را برای کسب سهمیه آسیایی امیدوار نگه داشت و هم این‌که در فاز دفاعی، در مقابل حملات بازیکنان صنعت نفت، ایستادگی فوق‌العاده‌ای داشت و اجازه نداد تا به شکل جدی دروازه محسن فروزان تهدید شود و به ویژه در نبردهای هوایی، برتری محسوسی را داشت تا با شایستگی برترین بازیکن زمین شناخته شود و بتواند به جمع بازیکنان برتر هفته نیز راه یابد. 

 

1541635

 

مجید نصیری (مس رفسنجان)

مدافع جوان و 19 ساله مسی‌ها در دومین تجربه بازی‌اش در لیگ برتر، توانست همگان را خیره نمایش خود کند؛ چرا که نصیری به خوبی توانست در قلب خط دفاعی مس رفسنجان آن‌چه کادرفنی از وی خواسته بودند را به خوبی اجرا کند و به مهاجم زهرداری چون امین قاسمی‌نژاد اجازه خودنمایی نداد و به خوبی کاملاً او را مهار کرد و اجازه نداد تا خلق موقعیتی برای پدیده روی دروازه مس داشته باشد. ماموریت مدافع 19 ساله مس رفسنجان در مقابل پدیده فراتر از این هم بود، چرا که او یکی از دو گل پیروزی‌بخش تیمش را هم به ثمر رساند و با ضربه سری زیبا اولین گل لیگ‌برتری خود را وارد دروازه کرد، تا با عملکرد موفق در دفاع و حمله، یکی از برترین‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران باشد.

 

1627389

 

وریا غفوری (استقلال)

پس از چند نمایش متوسط از وریا غفوری و البته بیشتر کسب فرصت استراحت و گذراندن دوران نقاهت مصدومیت، کاپیتان آبی‌پوشان در شبی که دست فرهاد مجیدی در قائمشهر به لحاظ مهره خالی بود، تجربه بالا خود را نشان داد و یکی از بهترین بازی‌های خود در لیگ بیستم را مقابل نساجی انجام داد؛ غفوری با دوندگی بالا در انتقال توپ از دفاع به حمله موفقیت خوبی داشت و توانست بارها خط دفاعی نساجی را با نفوذهای خود آزار بدهد. این پایان کار وریا در قائمشهر نبود، چرا که در نیمه اول او یک پنالتی را به گل تبدیل کرد و در نیمه دوم، کامبک شاگردان مجیدی را تکمیل و دومین گل را هم برای استقلال این‌بار البته با پای غیرتخصصی و چپ خود به ثمر رساند تا بتواند در کمال شایستگی در تیم برتر هفته حضور داشته باشد.

 

 

امید نورافکن (سپاهان)

مدافع چپ جوان سپاهان در حساس‌ترین روزهای طلایی‌پوشان در لیگ بیستم به کمک محرم نویدکیا آمده و بهترین نمایش‌های خود را در لیگ برتر به اجرا می‌گذارد؛ نورافکن پس از چند نمایش خوب، شبی رویایی را در دربی اصفهان سپری کرد و توانست نقش اول را در پیروزی شاگردان نویدکیا هم ایفا کند. چرا که او نه تنها در فاز دفاعی و نبردهای تن به تن با بازیکنان ذوب‌آهن موفق بود، بلکه در حملات طلایی‌پوشان هم مشارکت ویژه‌ای داشت و با خلاقیت خود، روی دروازه حریف خلق موقعیت می‌کرد. نورافکن توانست یکی از زیباترین گل‌های فصل را هم از فاصله‌ای حدود 40 متری به تور دروازه ذوب‌آهن بچسباند تا با این گل، مهر تاییدی بر کارنامه خود در مقابل ذوب‌آهن بزند و درخشش خود را تکمیل کند و یکی از یازده بازیکن برتر هفته شناخته شود.

 

1619049

 

هافبک ها:

 

محمد خدابنده‌لو (پیکان)

هر چه به پایان لیگ نزدیک‌تر می‌شویم، هافبک جوان پیکانی‌ها آمادگی بیشتری از خود نشان می‌دهد؛ خدابنده‌لو در پرگل‌ترین مسابقه هفته بیست و نهم، پرکارترین بازیکن میدان بود و دوندگی فوق‌العاده برای پیروزی تیمش داشت و با استفاده از نبوغ خود نیز بیشترین سهم را هم در این پیروزی داشت. این هافبک جوان و آینده‌دار پیکان در میانه میدان، نبردهای تن به تن با بازیکنان ماشین‌سازی را به خوبی پیروز شد و توانست جشنواره گل پیکان را با پاس‌گل خود آغاز کند. او در نیمه دوم با به ثمر رساندن گل چهارم، سهمی هم در تعداد گل‌های پیکان داشت و پنجمین گل را هم برای قادری ساخت تا با یک گل و دو پاس‌گل، خود را با نمایشی ایده‌آل و فوق‌العاده به تیم برتر هفته تحمیل کند و یک سهم را در این تیم برای خود به دست آورد. 

 

1627381

 

سعید صادقی (گل‌گهر سیرجان)

وینگر سرعتی گل‌گهری‌ها در روزهایی که گل‌گهر برای کسب سهمیه آسیایی در تکاپو است، جور مهاجمان را کشید و در هفته ماقبل پایانی، درخششی فوق‌العاده در ترکیب تیمش داشت؛ صادقی با سرعت بالای خود بارها به قلب خط دفاعی نفت زد و شب سختی را برای آن‌ها در مسجدسلیمان رقم زد؛ این نفوذهای صادقی برای گل‌گهر بی‌ثمر هم نبود و او توانست یکبار از شوت پشت محوطه و سپس یک ضربه زیبا، دو بار برای تیمش گلزنی کند و در واقع با درخشش او بود که شاگردان قلعه‌نویی موفق شدند دست پر از مسجدسلیمان به سیرجان برگردند و این درخشش او و گل‌های سه امتیاز با ارزشش در مسیر آسیایی شدن گل‌گهر باعث شد تا نام صادقی هم در جمع بازیکنان منتخب هفته باشد.

 

1627380

 

مهدی ترابی (پرسپولیس)

ستاره بی‌چون و چرای سرخ‌پوشان در لیگ بیستم به عملکرد کم‌نوسان خود در لیگ بیستم ادامه داد و در شبی که نتوانست برای تیمش گلزنی کند، بی‌تاثیر در نتیجه نهایی مسابقه نبود و نقش اول را در کامبک فوق‌العاده شاگردان یحیی در ورزشگاه آزادی مقابل تراکتور رقم زد؛ چرا که ترابی توانست گل اول و تساوی پرسپولیس را در این مسابقه بسازد. البته این کمترین حق مهدی ترابی از دوئل با تراکتور بود، چرا که وینگر سرعتی پرسپولیس دوندگی بالایی داشت و بارها از کمند مدافعان تراکتور فرار کرد اما بدشانسی نگذاشت تا پای او برای ششمین‌بار در لیگ بیستم به گل برای پرسپولیس باز شود. اما این نمایش عالی کافی بود تا نام مهدی ترابی هم در جمع بازیکنان برتر هفته بیست و نهم قرار گیرد.

 

1627151

 

متین کریم زاده (استقلال)

بهترین پاسخ به اعتماد فرهاد مجیدی به بازیکنان جوان برای دیدار هفته بیست و نهم مقابل نساجی را متین کریم‌زاده داد؛ وینگ-بک چپ آبی‌پوشان در قائمشهر، با یک نمایش تحسین‌برانگیز و دوندگی فوق‌العاده شب رویایی را سپری کرد و به خوبی توانست خود را به کادرفنی اثبات کند. کریم‌زاده در هر سه گل استقلال نقش داشت، چرا گل تساوی آبی‌پوشان روی کسب پنالتی او به دست آمد. سپس در نیمه دوم، گل دوم و پیروزی‌بخش استقلالی‌ها را برای وریا ساخت و در نهایت، با یک سوپرگل کارنامه خود را تکمیل کرد تا این‌گونه نقش‌آفرین در هر سه گل استقلال در قائمشهر باشد. این نمایش فوق‌العاده کریم‌زاده مقابل نساجی باعث شد تا بدون چون و چرا، نام او به عنوان یکی از یازده بازیکن برتر هفته معرفی شود.

 

 

مهاجمان:

 

مهدی عبدی (پرسپولیس)

مهاجم جوان پرسپولیس، طلایی‌ترین تعویض هفته بود؛ چرا که درست در زمانی‌که یحیی گل‌محمدی احساس تغییر در ارنج تیمش را کرد، به میدان آمد و یک نیمه متفاوت را برای پرسپولیس در مقابل تراکتور در ورزشگاه آزادی رقم زد. مهدی عبدی در بازگشت پرسپولیس به شانس اول قهرمانی، نقش اول را ایفا کرد و به درستی توانست خواسته‌های کادرفنی را در زمین مسابقه اجرا کند. او گل اول و تساوی‌بخش پرسپولیس را روی پاس مهدی ترابی به گل تبدیل کرد و در دقایق پایانی، سومین گل و تکمیل‌کننده پیروزی سرخ‌پوشان را هم به تور دروازه اخباری چسباند تا به تفاضل گل تیمش هم این‌گونه کمک کند و در کمال شایستگی، توانایی‌هایش را به همگان دوباره اثبات کند و با این درخشش، نقشی ویژه در مسیر قهرمانی پرسپولیس داشته باشد. این عملکرد او مقابل تراکتور، آنقدرها خوب بود که نامش به عنوان یکی از یازده منتخب برتر هفته اعلام شده و در ترکیب برترین‌های هفته بیست و نهم جای گیرد.

 

1627352

 

ابراهیم صالحی (پیکان)

مهاجم بلندقامت پیکان در نقش‌آفرینی برای تیمش ترک عادت نکرد و بار دیگر نشان داد که علاقه ویژه تارتار برای بازی دادن به او از چه چیزی سر رشته می‌گیرد؛ البته صالحی برخلاف هفته‌های گذشته که در کسوت گلزن برای خودروسازان در میدان حاضر می‌شد، این‌بار نشان داد که می‌تواند گلساز خوبی هم در ترکیب پیکان باشد و در پرگل‌ترین دوئل هفته در تبریز، در فاصله 5 دقیقه دو پاس‌گل را به نام خود ثبت کرد. صالحی اگر کمی خوش‌شانس‌تر هم می‌بود، چه بسا می‌توانست یک گل را هم در هفته بیست و نهم به نام خود رقم بزند و جشنواره گل شاگردان تارتار را پرگل‌تر کند، اما این‌گونه نشد. با این‌حال، نمایش فوق‌العاده و کم‌نقص صالحی در خط حمله پیکان و پیروزی‌های او در نبردهای هوایی با مدافعان ماشین‌سازی در کنار دو گلی که برای همبازیان خود ساخت، همگی از جمله عواملی بودند که نام او را در فهرست منتخبان هفته جای دادند تا صالحی تکمیل‌کننده تیم برتر هفته بیست و نهم لیگ برتر باشد.

 

1627579

دیدگاه‌ها