کد خبر : 1770478 | 04 مرداد 1400 ساعت 13:48 | 8.5K بازدید | 0 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک؛

بزرگترین چالش موج‌سواری؛ انتخاب بهترین موج!

مسابقات موج‌سواری در المپیک توکیو در حال برگزاری است و در حال حاضر به نظر می رسد که موج‌سواران نمی توانند امواج دلخواه خود را در ساحل تیسوریگاساکی بیابند.

بزرگترین چالش موج‌سواری؛ انتخاب بهترین موج!

به گزارش "ورزش سه"، امواج در ساحل تیسوریگاساکی روز به روز بزرگتر و قدرتمندتر می شوند، اما مشخص شده است که انتخاب بهترین موج برای موج سواری که طلای المپیک را نشانه گرفته است، بزرگترین چالش موج سواران در رقابت های توکیو 2020 است.

 

استفانی گیلمور، موج سوار استرالیایی قهرمان هفت باره جهان، رویای خود را برای تکرار موفقیت الگویش  کتی فریمن دارنده مدال طلا، بر باد رفته دید چرا که هنگامی که از بیانکا بیوتندگ، موج سوار آفریقای جنوبی، عقب افتاد، مجبور شد تا منتظر موج مناسب بماند... موجی که هرگز نیامد.

 

1627452


در بیشتر دقایق این رقابت موج سواران در آب منتظر موج مناسب هستند. انتخاب یک موج بی نقص برای نمایش می تواند یک موج سوار را به دور بعدی برساند، همانطور که بیونتدگ را رساند، و از دست دادن موج مناسب می تواند رقابت های المپیک را برای یک موج سوار به پایان برساند.

مت اسکورینگ، مربی تیم نیوزلند، در این باره گفت: "چیزی که آنها دنبالش هستند یک موج ایده آل است، موج های بزرگتر بهتر هستند. امواج کوچکتر معمولا انرژی کمتری دارند و روی آنها نمی شود  با قدرت موج سواری کرد تا به امتیاز رسید.

 

1627453


سرعت، قدرت و جریان موج بخشی از معیارهای امتیازدهی است و آنها همچنین به دنبال موجی هستند که دیواره طولانی داشته باشد، بنابراین می توانند فضای کافی برای انواع مانورها را روی آن موج به دست آورند. بدیهی است امروز یافتن چنین موجی خیلی مشکل است. "

 

دو موج برتر هر موج سوار به نمره نهایی آنها کمک می کند و یک سیستم اولویت‌بندی شده اطمینان حاصل می کند که آنها اولویت اول را در مورد امواج مورد نظر خود به نوبت خواهند داشت.

 

1627454

دیدگاه‌ها