کد خبر : 1770535 | 04 مرداد 1400 ساعت 17:11 | 72.4K بازدید | 4 دیدگاه

چه کسی جانشین یوسین بولت می شود؟

۵ نفری که مدعی مهم‌ترین مدال المپیک هستند(عکس)

مانند همه المپیک های قبل قطعاً رقابت های دوی سرعت در توکیو یکی از جذاب ترین مسابقات خواهد بود.

۵ نفری که مدعی مهم‌ترین مدال المپیک هستند(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، چندی پیش بود که یوسین بولت به شکل رسمی از دنیای حرفه‌ای ورزش خداحافظی کرد و حالا در المپیک توکیو برای اولین بار از سال 2004 شاهد این خواهیم بود که دونده ای به جز این اسطوره جامائیکایی به مدال طلای رقابت‌های دو 100 متر دست پیدا کند.

 

 

1627552

 

 

در همین راستا دیلی میل اصلی‌ترین شانس‌های کسب مدال طلا در رقابتهای دو 100 متر المپیک توکیو را بررسی کرده است.

 

آندره دگراس
این دونده کانادایی و 26 ساله در المپیک ریو که پنج سال پیش برگزار شد پشت سر یوسین بولت و جاستین گاتلین به مقام سوم و مدال برنز دست یافت. در آن سال او همچنین در مسابقات چهار در صد متر  برنز گرفت و در 200 متر مدال نقره را به دست آورد. در واقع دگراس اولین ورزشکار کانادا شد که در هر سه مسابقه دوی سرعت مدال گرفت. دگراس همچنین با بولت رابطه بسیار نزدیکی دارد و اسطوره جامائیکایی بارها به تمجید از او پرداخته است. در واقع به نظر می‌رسد که با توجه به عدم حضور بولت و گاتلین حالا دگراس یکی از شانس‌های اصلی کسب طلا در توکیو محسوب می شود.

 

 

1627554

 

 

آکانی سیمبین
این دونده اهل آفریقای جنوبی در رقابت‌های المپیک ریو مقام پنجمی دو 100 متر را از آن خود کرد. البته فاصله او با نفره سوم تنها سه صدم ثانیه بود. سیمبین همچنین در ماه جولای با ثبت زمان 9/84 رکورد دو 100 متر آفریقا را به نام خود ثبت کرد. او همچنین اخیرا تاکید کرد که برای کسب مدال طلا به توکیو می آید و در واقع از خود نه تنها به عنوان نماینده آمریکای جنوبی بلکه نماینده کل قاره آفریقا یادکرده است.

 

 

1627550

 

 

زارنل هیوز
حالا به جز رقابتهای دو 200 متر بریتانیا برای کسب مدال در دو 100 متر نیز شانس دارد. بهترین زمان ثبت شده توسط هیوز در سال جاری 10.06 بوده است اما در عین حال این دونده بریتانیایی اصرار دارد که برای کسب مدال در توکیو شانس دارد. هیوز از انگیزه های بالایی برای موفقیت در توکیو برخوردار است و اخیراً نیز از اشتیاق بالای خود برای به میدان رفتن در این مسابقات مهم صحبت کرده بود.

 

 

1627553

 

 

یوشیهیده کریو
بزرگترین امید ژاپن برای درخشش در رقابت های دو صد متر یوشیهیده کریو است که برای اولین بار در دومیدانی این کشور توانست 100 متر را زیر 10 ثانیه بدود. او در قامت یکی از پدیده های دومیدانی آسیا ظاهر شده و در رقابت‌های آسیایی دوحه 2019 نیز موفق شد مدال طلا را از آن خود کند. از طرفی همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد که کریو با یک رقابت خانگی در المپیک به میادین برگردد و حالا ژاپنی‌ها امید زیادی به او برای کسب مدال دارند.

 

 

1627551

 

 

ترایون برومل
این دونده اهل آمریکا پنج سال بسیار دشوار را بعد از المپیک ریو پشت سر گذاشته است. او در دو چهار در صد متر المپیک ریو از ناحیه مچ پا آسیب دید و از آن زمان برای بهبود این آسیب دیدگی خود دو بار عمل جراحی انجام داده است. اما نگرانی‌هایی در مورد احتمال خداحافظی برومل از ورزش حرفه ای نیز وجود داشت اما او حالا باز گشته و در مسابقات المپیک توکیو یکی از شانس‌های کسب مدال طلا محسوب می شود.

 

 

1627555

دیدگاه‌ها