کد خبر : 1770563 | 04 مرداد 1400 ساعت 20:09 | 20.8K بازدید | 1 دیدگاه

برای بررسی مسائل ایمنی و امنیتی ناظران می‌آیند؛ 

ابهام در میزبانی تیم ملی در مقدماتی جام‌جهانی

اگرچه در سایت فدراسیون جهانی فوتبال ورزشگاه آزادی به عنوان میزبان بازی های تیم ملی انتخاب شده، ولی هنوز در این رابطه هیچ چیز قطعی نیست.

ابهام در میزبانی تیم ملی در مقدماتی جام‌جهانی  

به گزارش "ورزش سه"، ساعاتی پیش بود که روی سایت فدراسیون جهانی ورزشگاه آزادی به عنوان میزبان بازی های تیم ملی در مسیر جام جهانی قطر برگزیده شد، اما همزمان نیز از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه ای به فدراسیون فوتبال ارسال شده تا میزبانی در مقدماتی جام جهانی هنوز به طور کامل قطعی نباشد.


سایت رسمی فدراسیون فوتبال پس از اعلام ورزشگاه آزادی به عنوان محل برگزاری های بازی های خانگی تیم ملی، خبری روی خروجی خود قرار داده و توضیحاتی به این شرح در رابطه با میزبانی را ارائه کرده که نشان از قطعی نبودن میزبانی ایران در مسابقات دارد:« کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه ای به کشورهای راه یافته به دور نهایی رقابت های انتخابی جام جهانی 2022 قطر اعلام کرد فیفا و AFC حق خود برای انتخاب میزبان تیم ها در این مسابقات که سال 2021 آغاز می شود را محفوظ دانسته است. AFC تاکید داشته جنبه های ایمنی، امنیتی و نیز وضعیت همه گیری کرونا در قلمروی کشور میزبان را درصورت لزوم برای اعطای میزبانی در نظر می‌گیرد.»


در ادامه توضیحات فدراسیون این جمله به صورت تاکیدی آورده شده است:« در این نامه به صراحت قید شده جزییات میزبانی بازی ها به شکل "درصورت تأیید" قرار دارد و در فرصت مناسب به کشورهای عضو مرتبط اعلام خواهد شد.»


در بخش دیگری از این نامه آمده: " ما از همه کشورهای راه یافته به دور بعدی این رقابت ها می خواهیم تا مطابق با پرتکل بازی های بین المللی فیفا را جهت آماده سازی های به موقع برای برگزاری مسابقات رعایت کنند و موارد درخواستی را انجام دهند."


در ادامه این خبر اعلام شده پیش تر 12 کشور راه یافته به دور نهایی رقابت های انتخابی میزبانان پیشنهادی خود را اعلام کرده بودند و این اخبار حالا در شرایطی میان کشورهای حاضر در گروه اول و دوم مسابقات بسیار پراهمیت دنبال می شود که در گروه اول که تیم های کره جنوبی، سوریه، اردن، عراق و امارات حضور دارند، کشور اردن از سوری ها میزبانی خواهد کرد و هنوز مشخص نیست عراق بتواند در کشورش میزبان باشد.


با این وصف باید در انتظار ورود مقامات کنفدارسیون فوتبال آسیا به ایران ماند و دید که آنها پس از ارزیابی شرایط ایمنی، امنیتی و همه گیری کرونا در ایران و تهران میزبانی ورزشگاه آزادی را تایید می کنند یا خیر؟ 


البته که در این بین به احتمال فراوان وجود یا عدم وجود تکنولوژی کمک داور ویدئویی (VAR) هم مورد توجه ناظران AFC قرار خواهد داشت؛ موضوعی که سایت رسمی فدراسیون فوتبال به آن نپرداخته و مشخص نیست که در نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا اشاره به این موضوع پراهمیت شده است یا خیر. ضمن اینکه در گذشته مسائلی نظیر حق پخش تلویزیونی، محدودیت های بانکی و تحریم دلیل ندادن میزبانی به تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد که در این نامه به این مسائل هم اشاره  ای نشده است.


رقابت های مقدماتی جام جهانی از شهریور ماه آغاز می شود و باید منتظر ماند دید مسئولان فوتبال ایران درنهایت چه اتفاقاتی را از نظر سخت افزاری برای حضور راحت تر تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر رقم خواهند زد.

دیدگاه‌ها