کد خبر : 1770674 | 05 مرداد 1400 ساعت 12:32 | 69.8K بازدید | 2 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک؛

اعجوبه با یادگاری تصادفش به دنبال طلا

کلویی دایگرت، دوچرخه سوار آمریکایی، پس از بهبودی آسیب دیدگی وحشتناکش، اکنون چشم به مدال طلای المپیک دارد.

اعجوبه با یادگاری تصادفش به دنبال طلا

به گزارش "ورزش سه"، اگر به خاطر تصادف شدید 10 ماه پیش کلویی دایگرت آمریکایی در مسابقات جهانی ایمولا نبود، اکنون تنها پرسش پیش از مسابقه تایم‌تریل دوچرخه سواری المپیک زنان در روز چهارشنبه این بود که چه کسی پس از او دوم خواهد شد؟

 

این زن جوان 24 ساله فقط یک راه برای دوچرخه سواری بلد است: با تمام قدرت از ابتدا تا انتها به پیش بروید و هر چه که توان دارید به کار بگیرید!مسیر 22 کیلومتری مسابقه در پیست دوچرخه سواری بین المللی فوجی به نظر کاملا مناسب کلویی می رسد که مسابقات قهرمانی جهان در سال 2019 را به سطح جدید برد.

 

در گذشته و در یک روز توفانی در یورک شایر انگلیس او در 30 کیلومتر  90 ثانیه سریع تر از آنا فن در برگن، قهرمان المپیک جاده ای، رکاب زد و نمایش خارق العاده کلویی باعث شد تا گزارشگر تلویزیونی بگوید: "حتی هلیکوپتر تصویربرداری هم نمی تواند همپای او حرکت کند!"چند ماه بعد دایگرت دوباره به پیست برگشت و رکورد 3 کیلومتر فردی خود را دوبار در یک روز برای گرفتن طلا شکست و سپس تیمش را به قهرمانی رساند و در فینال هم از قهرمان المپیک بریتانیا گذشت.

 

1627774

 

 

اما در ایمولا او متوقف شد. در ایمولا نیز مثل یورکشایر او تا اواسط مسابقه 26 ثانیه از دیگر رقبایش جلو افتاده بود، اما بعد در یکی از پیچ ها لغزید و پس از برخورد با نرده فولادی زمین خورد. دایگرت از ناحیه دست دچار شکستگی شد اما از آن بدتر بریدگی و زخم عمیقی بود که روی ران او تا زانو ایجاد شد، آسیب دیدگی دایگرت آنقدر دلخراش بود که دوربین های تلویزیونی نتوانستند آن را نشان دهند.این آسیب دیدگی اما به حرفه او پایان نداد و او حالا زخمی مثل جای دندان های کوسه روی پای خود به یادگار دارد.

 

این سوال که آیا او هنوز همان سرعت برق آسای همیشگی را دارد، در رقابت های ملی اخیر آمریکا پاسخ داده شد؛ جایی که او امبر نبن دارای سه عنوان قهرمانی را با فاصله 27 ثانیه شکست داد.

 

1627773

 

دایگرت بخشی از مسابقه جاده ای روز یکشنبه بود اما او تمرکزش را بر روی تست زمان و سپس پیست گذاشته بود.او برای بر گردن آویختن مدال طلای المپیک باید قهرمانانی چون فن در برگن و آنمیک فن ولوتن را شکست دهد.

دیدگاه‌ها