کد خبر : 1770688 | 05 مرداد 1400 ساعت 13:43 | 38.5K بازدید | 3 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک؛

با وال‌ها می‌رقصد؛ مدال طلای نوجوان آلاسکایی

لیدیا یعقوبی، شناگر آلاسکایی تیم آمریکا، توانست در شنای 100 متر کرال سینه در مسابقات زنان مدال طلا را از آن خود کند.

با وال‌ها می‌رقصد؛ مدال طلای نوجوان آلاسکایی

به گزارش "ورزش سه"، اگر برگزاری رقابت های المپیک یک سال به تعویق نیافتاده بود احتمالا لیدیا یعقوبی هم در بازی های توکیو به عنوان تماشاگر حضور داشت، اما این نوجوان آلاسکایی روز سه شنبه توانست مدال طلای کرال سینه 100 متر مسابقات زنان در المپیک توکیو 2020 را بر گردن بیاویزد.

این شناگر 17 ساله توانست با پشت سر گذاشتن تاتیانا شونمیکر در زما 1:04.95 ثانیه، با 0.27 ثانیه اختلاف با شناگر اهل آفریقای جنوبی دیوار را لمس کرده و طلای المپیک را از آن خود کند. لیلی کینگ، هم تیمی یعقوبی و برنده مدال طلای ریو 2016، با زمان 1:05.54 مدال برنز را به دست آورد.


یعقوبی اولین بومی آلاسکایی است که در رقابت های المپیک مدال طلا می برد. او می گوید که سال گذشته از انجایی که شانس اندکی برای رسیدن به تیم آمریکا داشت، قرار بود برای تماشای بازی های المپیک به توکیو سفر کند که این رقابت ها به دلیل شیوع کرونا در سراسر جهان به تعویق افتادند.


یعقوبی می گوید که این یک سال فرصت مضاعف برای او موهبتی بود تا در شنا به بلوغ برسد.

 

یعقوبی گفت: "این فوق العاده بوده است. داشتن این یک سال اضافه... اینکه بخشی از این گردهمایی جهانی باشی برای من بی اندازه با ارزش است."


والدین یعقوبی هر دو کاپیتان قایق هستند و در آلاسکا توریست ها را برای تماشای وال ها به دریا می برند. لیدیا شنا را از شش سالگی و به دلیل اینکه خانواده اش زمان زیادی را در دریا می گذراندند آغاز کرد.

دیدگاه‌ها