کد خبر : 1770689 | 05 مرداد 1400 ساعت 13:43 | 76.9K بازدید | 3 دیدگاه

از متن و حاشیه المپیک؛

وقتی سکوی المپیک با اشک آبیاری شد

هیدیلین دیاز با کسب مدال طلای وزنه برداری در وزن 55 کیلوگرم زنان، نخستین مدال طلای تاریخ فیلیپین در بازی های المپیک را کسب کرد.

وقتی سکوی المپیک با اشک آبیاری شد

به گزارش "ورزش سه"، هیدیلین دیاز پس از زدن وزنه خود و کسب مدال طلای المپیک توکیو بسیار منقلب شد و در حالی که گریه می کرد بر زمین نشست تا مربیانش نیز با چشمانی اشک بار به او بپیوندند. این نخستین مدال طلای تاریخ فیلیپین در بازی های المپیک بود.

دیاز که در نیروی هوایی فیلیپین خدمت می کند به دلیل شیوع ویروس کرونا مدت هاست که مجبور به زندگی دور از خانه در مالزی شده است. این وزنه بردار 30 ساله با آخرین وزنه ای که زد توانست با پشت سر گذاشتن رکورد لیائو کیویون چینی که رکورددار جهانی دراین وزن بود، مدال طلا را بر گردن بیاویزد.

 

1627799

 

1627798


دیاز در بازی های ریو 2016 هم مدال نقره را در کلاس 53 کیلوگرم کسب کرده بود و به انتظار 20 ساله کشورش برای کسب مدال المپیک پایان داد.
او در توکیو از آن هم بهتر ظاهر شد و توانست با کسب اولین طلای المپیک نام خود را در تاریخ کشورش ثبت کند. دیاز پس از احساساتی شدن هنگام وزنه زدن، در مراسم اهدا مدال نیز با شنیدن سرود ملی فیلیپین بسیار منقلب شد و به زحمت جلوی احساساتش را گرفت.

 

1627796

 

1627795

 

او پس از این موفقیت پاداشی 573 هزار یورویی، پیشنهاد چندین شغل برجسته و همچنین یک خانه را از سوی دولت فیلیپین دریافت کرد.
دیاز که گروهبان نیروی هوایی فیلیپین است پس از کسب مدال طلا گفت: "باورنکردنی است. این رویای است که به حقیقت پیوسته! می خواهم به نسل جوان زنان فیلیپین بگویم شما هم می توانید رویای کسب این مدال طلا را داشته باشید.
من هم به همین شکل راهم را آغاز کردم و بالاخره موفق شدم که انجامش دهم."

دیدگاه‌ها