کد خبر : 1770695 | 05 مرداد 1400 ساعت 14:08 | 68.3K بازدید | 4 دیدگاه

تعجب از حکم تنبیهی گلر پرسپولیس

کمیته انضباطی می‌گوید جریمه لک شدید بود !

پنجاه میلیون تومان جریمه و یک جلسه محرومیت تعلیقی؛ این حکم نهایی کمیته انضباطی علیه حامد لک دروازه‌بان پرسپولیس است.

کمیته انضباطی می‌گوید جریمه لک شدید بود !

به گزارش "ورزش سه"، کمتر از چند دقیقه بعد از انتشار دیرهنگام احکام کمیته انضباطی در شب گذشته موجی از اعتراض به خصوص از طرف هواداران استقلال فضای مجازی را پر کرد. آ‌نها جریمه حامد لک که در دیدار با ماشین سازی که درگیری لفظی شنیعی با توپ جمع کن جوان پشت دروازه داشت را ناکافی می‌دانند و آن را ناشی از قدرت پرسپولیس در ارکان تصیم گیر فدراسیون فوتبال ارزیابی می‌کنند.

 

این در شرایطی است که باشگاه پرسپولیس پس از افشای ویدئوی درگیری لک با توپ جمع کن با اشاره به زمینه سازی برای این درگیری اعلام کرد پای تحریکی برنامه ریزی شده در میان بوده تا لک از کوره در برود.


در عین حال نقطه قابل ذکر تفاوت یک بازیکن حرفه‌ای و یک بازیکن آماتور است و اینکه اگر فردی مثل حامد لک دستمزدی مناسب دریافت می‌کند نه فقط به خاطر توانایی فنی که بخشی از آن هم به خاطر رفتارهای حرفه‌ای، توانایی کنترل و نکاتی از این دست است که بازیکنان شاخص و معمولی را از هم جدا می‌کند.

البته انشای  این حکم برای هواداران پرسپولیس هم کمی تعجب آور بود و شاید خیلی از آن‌ها انتظار داشتند لک به دلیل افشای آنچه که در عصبانیت در تبریز گفته تحت تنبیه بیشتری قرار بگیرد. در این مورد یکی از اعضای کمیته انضباطی که البته مایل به افشای نامش نیست می‌گوید: کمیته انضباطی رویه جدیدی را برای رسیدگی به تخلفات اتخاذ کرده است. ما از این به بعد برای تنبیه احکام مالی سنگین تری را برای متخلف در نظر می‌گیریم که آن هم به سرعت اجرا می‌شود و به همین دلیل آقای لک و سایر افرادی که دیروز حکم انضباطی‌شان منتشر شد از نظر مالی بیش از حکم های گذشته متضرر شده‌اند که خود این مسئله بازدارندگی بیشتری از محرومیت دارد.

 

محرومیت یک جلسه‌ای حامد لک تاثیر خاصی برای این بازیکن نداشت چرا که پرسپولیسی‌ها در مسابقه پیش رو ضرر چندانی بابت نداشتن لک نمی‌کردند اما با جریمه مالی پنجاه میلیونی و استرداد قطعی این مبلغ از پرسپولیس حالا لک باید در انتظار کاهش پنجاه میلیونی قرارداش در پرسپولیس باشد.

 

وقتی از این عضو کمیته انضباطی سوال می‌کنیم که چرا آن‌چه که رویه جدید خوانده می‌شود اطلاع رسانی نشده است در پاسخ می‌گوید: در این باره حق با شماست ولی اگر کمی صبر کنید تاثیر جرایم سنگین مالی را در فوتبال ایران مشاهده خواهید کرد.  قطع به یقین، جرایم مالی تاثیر مناسب و بازدارنده‌ای در رفتار بازیکنان خواهد داشت.

 

1627818

توضیح یک وکیل حقوقی درباره حکم کمیته انضباطی

 

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش به این نکته اشاره می‌کند که جریمه در نظر گرفته شده برای حامد لک بیش از این بود اما باشگاه پرسپولیس مستنداتی را به کمیته انضباطی ارائه کرده که باعث تخفیف در حکم حامد لک شده است به گفته او در این صحنه تخلف توپ جمع کن هم مشخص بوده و او با قصد قبلی و با اصرار به تحریک حامد لک اقدام به رفتاری در پشت دروازه کرده که منجر به عصبانیت شدید گلر پرسپولیس شده است.

 

همانطور که گفته شد و سردبیر "ورزش سه" هم در این مورد یادداشت مفصلی نوشت، او می‌توانست به جای واکنش به اصطلاح قیصری و شخصی ناظر بازی، داور چهارم، داور وسط و... را در جریان تخلف توپ جمع کن بگذارد نه اینکه شخصا اقدام به مقابله با نوجوانی کند که احتمالا قصد قبلی داشته اما همین هم از مسئولیت لک کم نمی‌کند.

 

در نهایت حامد لک در بازی آخر پرسپولیس مقابل پیکان درون دروازه قرار خواهد گرفت اما چه خوب است که برای سالم نگه داشتن فضای فوتبال خود او و باشگاه پرسپولیس نیز در جهت پشیمانی از این رفتار ناخوشایند اقدامی انجام بدهند. یک عذرخواهی جمعی یا یک برخورد انضباطی چیزی نیست که آن‌قدرها هم دشوار باشد.

 

البته بدون شک در فضای فعلی هواداری باشگاه بازیکن متخلف خود را تادیب نخواهد کرد.

 

1627815

 

1627816

نمونه‌ای از واکنش‌ها به حکم کمیته انضباطی درباره حامد لک

 

دیدگاه‌ها