کد خبر : 1770711 | 05 مرداد 1400 ساعت 16:01 | 48.9K بازدید | 0 دیدگاه

تکرار نافرجام مبارزه تایسون - هالیفیلد

گاز گرفتن گوش در حد المپیک (عکس)

در جریان یکی از دیدارهای بوکس سنگین وزن المپیک یک اتفاق بسیار عجیب رخ داد.

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های المپیک همواره صحنه رقم خوردن اتفاق‌های جذاب و بعضاً عجیبی بوده است؛ اتفاقاتی که یکی از جذابیت های مهمترین تورنمنت ورزشی دنیا محسوب می‌شود و تا به اینجای المپیک توکیو نیز چند مورد از آنها را شاهد بوده ایم.

 

اما امروز و در مسابقات بوکس دسته سنگین وزن المپیک توکیو شاهد یکی از آن اتفاقات نادر و عجیب بودیم؛ جایی که دیوید نیایکا بوکسور اهل نیوزیلند در مقابل حریف خود یعنی یونس بالا قرار گرفت و نهایتاً موفق شد با کسب پیروزی به دور بعدی رقابت‌ها راه پیدا کند.

 

اما اتفاق باورنکردنی جایی رخ داد که رقابت بین این دو بوکسور رو به پایان بود و مشخص شده بود که بوکسور نیوزیلندی پیروز میدان خواهد بود اما یونس بالا دست به یک اقدام عجیب زد و سعی کرد که گوش حریف خود را گاز بگیرد.

 

1627840

 

البته بوکسور مراکشی نهایتاً نتوانست موفق به انجام این کار شود و به نوعی اقدام او نافرجام بود اما این حرکت زشت با واکنش‌های منفی زیادی از سوی هواداران این ورزش رو به رو بود.

 

1627841


 
نکته قابل توجه دیگر اینکه حرکت حیرت انگیز یونس بالا یاد و خاطره یک رقابت جنجالی بوکس را هم زنده کرد؛ جایی که پیش از این در یک رقابت هالیفیلد و مایک‌تایسون به مصاف یکدیگر رفته بودند و بوکسور آمریکایی نیز دست به اقدام مشابه زده و گوش حریف خود را گاز گرفته بود؛ اتفاقی که دقیقاً باعث شد تایسون به عنوان بازنده میدان تعیین شود.

 

رقابت هالیفیلد و مایک‌تایسون

 

بعد از پایان مسابقه، بوکسور نیوزیلندی به این حرکت عجیب حریف خود واکنش نشان داد و در مصاحبه ای گفت: "خوشبختانه من کمی عرق کرده بودم و او نتوانست گوش مرا گاز بگیرد. اگرچه داور به این صحنه نزدیک بود اما من فکر نمی‌کنم که آن را دیده باشد. یادم نمی آید بعد از این اتفاق چه گفتم."

 

نیایکا در ادامه با لحنی عصبانی و البته تمسخرآمیز درباره این حرکت حریف خود گفت: "قبلاً در مسابقات Gold Coast یکی از حریفان سینه ام را گاز گرفته بود اما پسر اینجا المپیک است."

 

دیدگاه‌ها