کد خبر : 1770782 | 05 مرداد 1400 ساعت 21:50 | 76.5K بازدید | 0 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک؛

جشن مدال طلای این ورزشکار سیاسی شد!

ادگار چونگ، شمشیر باز هنگ کنگ دست به کار بزرگی زده و موفق به کسب مدال طلا شد.

به گزارش "ورزش سه"، مدال طلای ادگار چونگ در رشته شمشیربازی، اولین مدال طلای هنگ کنگ در 25 سال گذشته بود و شبی هیجان انگیز و فراموش نشدنی را برای مردم رقم زد. برخی مغازه ها سرویس رایگان به مردم می دادند و بسیاری از هواداران برای جشن این پیروزی بزرگ راهی خیابان شده بودند. 

 

چونگ 24 ساله دوشنبه شب موفق به غلبه بر دنیل گاروزو، قهرمان ایتالیایی شده و تبدیل به دومین هنگ کنگی تاریخ شد که موفق به کسب مدال طلای المپیک شده است.

 

 

1627969

 

 

بعد از این پیروزی کافه ها و رستوران ها روز سه شنبه قیمت ها را کاهش داده و تبلیغات ویژه ای به مناسبت این پیروزی تاریخی داشتند. در حالی که مدارس آموزش شمشیربازی از افزایش تقاضای مردم برای ثبت نام در کلاس ها خبر دادند.

 

آلان، پدر چونگ که بازیکن سابق رشته بسکتبال است در مورد موفقیت فرزندش گفت: "بیش از حد عصبی شده و برایم دشوار بود به طور مستقیم فینال 17 دقیقه ای را تماشا کنم، اما روز سه شنبه جشن گرفتم. دستاوردهای ادگار فراتر از تصور ما است. 25 سال از آخرین مدال طلای هنگ کنگ می گذرد و من مدت ها منتظر چنین روزی بودم."

 

البته این جشن کمی رنگ و بوی سیاسی نیز به خود گرفت. بسیاری از هواداران که در مراکز خرید سراسر شهر برای نمایش فینال بودند جمع شده بودند، با ابراز عدم رضایت خود از پخش سرود ملی چین فریاد می زدند: "ما هنگ کنگ هستیم". 

 

1627970

 

البته برای لحظاتی کوتاه و پس از هرج و مرج اعتراضات ضد دولتی 2019 و تحمیل قانون امنیت ملی در سال گذشته، بین مردم هنگ کنگ اتفاق نظر وجود داشت و همه از کسب این موفقیت خوشحال بودند.

 

یک شهروند هنگ کنگی بعد از این موفقیت گفت: "می توان امروز را به عنوان بهترین روز برای هنگ کنگ و اتفاقی شیرین در دو سال گذشته خطاب کرد. مدال طلا پس از 25 سال انتظار، این باعث آرامش قلب شکسته ما شده است.”

دیدگاه‌ها