کد خبر : 1770826 | 06 مرداد 1400 ساعت 09:29 | 15.5K بازدید | 0 دیدگاه

برای لدکی چه فرقی می‌کند؟ آهسته‌تر یا سریعتر...

گزارشی از اولین قهرمانی 1500 متر زنان در المپیک

برای اولین بار در المپیک توکیو 2020، شناگر آمریکایی در سکوی نخست 1500 متر آزاد قرار گرفت.

 گزارشی از اولین قهرمانی 1500 متر زنان در المپیک

به گزارش "ورزش سه" تا پیش‌ازاین رشته 1500 متر آزاد در المپیک فقط مختص به شناگران مرد می‌شد و زنان تنها در رقابت‌های جهانی در این رشته سخت و طاقت‌فرسا به رقابت می‌پرداختند.

 

اما فینا (فدراسیون جهانی شنا) چندی پیش این ماده را نیز به جمع ماده‌های مختلف شنای زنان اضافه کرد و از همین رو فینال این رقابت از حساسیت بالایی برخوردار شد. چراکه برنده این فینال علاوه بر کسب عنوان قهرمانی المپیک، می‌توانست به‌عنوان اولین قهرمان این ماده در طول تاریخ المپیک نام خود را در تاریخ المپیک به ثبت برساند.

 

به همین خاطر وب‌سایت رسمی مسابقات، گزارش این فینال را به شکل ویژه‌ای پوشش داده که در ادامه آن را می‌خوانیم:


 " لدکی محبوب‌ترین شناگر در این مسابقه است، چراکه او بهترین رکورد را در دفعات مختلف در این رشته به نام خودش ثبت کرده است و پیش‌بینی می‌شود لدکی با خیال راحت به یک برتری بزرگ در مسابقات المپیک دست پیدا می‌کند، اما وقتی کار به 200 متر آخر کشیده شد، به نظر می‌رسد سارا کهلر در خط 7 لدکی را می‌گیرد!

 سه دور بیشتر باقی نمانده است و برتری لدکی 3.5 ثانیه بیشتر نیست، اریکا سالیوان (آمریکا) در رده دوم قرار دارد و کوهلر سوم.

 

1628068

 

آیا لدکی راه خودش را پیدا می‌کند؟

 زنگ به صدا در می‌آید - 100 متر مانده است. لدکی پیش می‌رود اما تنها با 2.88 ثانیه برتری. آیا او می‌تواند این برتری را نگه دارد؟

 هم‌تیمی‌اش سالیوان سخت به او فشار می‌آورد. کهلر به او نزدیک شد. اما درنهایت این "کیتی لدکی" است که دستش زودتر به لبه استخر می‌خورد و قهرمان المپیک می‌شود.

 

کیتی لدکی در 1500 متر آزاد زنان با ثبت رکورد: 37: 15 ثانیه سریع‌تر از اریکا سالیوان 15:41 (آمریکا) و سارا کهلر (آلمان) 15:42 پیروز می‌شود!

آهسته‌تر یا سریع‌تر... چه فرقی می‌کند.... ولی به‌عکس العملش نگاه کنید، لدکی می‌خواست هر طور شده به آن برسد که رسید."

دیدگاه‌ها