کد خبر : 1770856 | 06 مرداد 1400 ساعت 12:10 | 421.9K بازدید | 39 دیدگاه

کار را برای خودمان سخت کردیم

والیبال و معادلات سرگیجه آور صعود ایران(عکس)

کار تیم ملی والیبال ایران به مرحله حذفی رقابت های المپیک تا حدودی پیچیده شده است.

والیبال و معادلات سرگیجه آور صعود ایران(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مثل این که در ورزش ما صعود بی استرس و با آرامش معنایی ندارد و اغلب شاهد بوده ایم‌که تیم های ایران در هر رشته ای با وجود در اختیار داشتن فرصت های مناسب آن را از دست داده  و وضعیت خود را به اما و اگر کشانده اند.

 

این شرایط در المپیک توکیو و برای تیم ملی والیبال ایران نیز رقم خورد؛ ما کار خود را با پیروزی شگفت انگیز و بزرگ مقابل یکی از شانس های اصلی مدال طلای المپیک یعنی لهستان آغاز کردیم و در یک مسابقه نزدیک و هیجانی ۳-۲ تیم‌ ویتالی هینن را از پیش رو برداشتیم.

 

در بازی دوم اما یک بازی تقریبا آسان در اننتظار تیم ولادیمیر الکنو بود. ایران به مصاف ونزوئلا رفت و همانطور که پیش بینی می شد حریف خود را در سه ست پیاپی شکست داد تا با بهترین روحیه ممکن به المپیک ادامه دهد.

 

 

اما بامداد امروز جایی بود که تیم ملی والیبال ایران هیچ نشانی از دو بازی قبلی خود نداشت؛ ایران در مقابل تیمی قرار گرفت که پیش از این چندین و چند بار در تورنمنت های مختلف رو در روی آن قرار گرفته و اتفاقا به پیروزی رسیده بود.

 

اما وضعیت کانادا در توکیو با دفعات قبلی که ایران مقابل آن ها قرار گرفته بود کمی تفاوت داشت. تیم گلن هوگ در دو مسابقه قبلی خود مقابل ایتالیا و ژاپن شکست خورده بود و در حالی مقابل ایران قرار گرفت که تقابل با ما حکم مرگ و زندگی را برای‌شان داشت.

 

اما در سمت مقابل ایران می توانست با پیروزی بر کانادا در فاصله دو بازی مانده به پایان صعود خود را قطعی کند ولی شاگردان الکنو با ارائه یک‌نمایش دور از انتظار در سه ست پیاپی کار را به این تیم‌ واگذار کردند تا مثل عادت همیشگی کار به دو بازی آخر کشیده شود.

 

 

حالا ایران مانده و یک سری معادله پیچیده برای صعود؛ در مورد لهستان این اتفاق نظر وجود دارد که آن ها بعد از درس گرفتن از باخت به ایران و غلبه مقتدرانه بر ایتالیا، در سه بازی پیش روی خود مقابل ونزوئلا، ژاپن و کانادا شانس بالایی برای برد و صعود به مرحله بعدی دارند.

 

در واقع به نظر می رسد که جنگ اصلی بین چهار تیم ایران، ایتالیا، کانادا و ژاپن خواهد بود؛ در این راستا بازی عصر امروز ژاپن و ایتالیا می تواند سرنوشت ساز باشد؛ در صورت پیروزی ژاپن این تیم تقریبا صعود خود را قطعی خواهد کرد اما اگر ایتالیا فاتح میدان باشد، آن موقع سه تیم دو برده خواهیم داشت و اوضاع کمی سرگیجه آور ‌می شود.

 

 

به هر حال هر نتیجه ای که در بازی ژاپن و ایتالیا رقم بخورد، ما به یک پیروزی از دو مسابقه آینده خود احتیاج خواهیم داشت چرا که احتمالا کانادا به راحتی از سد ونزوئلا عبور کند و شش امتیازی شود، این در حالی است که ما اکنون پنج امتیازی هستیم؛ از طرفی شکست مقابل هر دو تیم ژاپن یا ایتالیا می تواند در کمال ناباوری حذف ما را رقم بزند و چهار تیم لهستان، ایتالیا، ژاپن و کانادا را به مرحله بعدی برساند.

 

 

برنامه ادامه مسابقات تیم ملی ایران در رقابت‌های والیبال المپیک توکیو:

جمعه 8 مرداد / ایران - ایتالیا / ساعت 15:10
یکشنبه 10 مرداد / ایران - ژاپن / ساعت 15:10

 

1628155

دیدگاه‌ها