کد خبر : 1770915 | 06 مرداد 1400 ساعت 15:38 | 7.2K بازدید | 0 دیدگاه

بنگلادش، اجازه میزبانی در مقدماتی جام ملت‌ها را ندارد؛

میزبانی در زمین بی‌طرف؛ این‌بار در فوتبال زنان

تیم ملی فوتبال زنان ایران در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا در شرایطی باید به مصاف رقبای خود برود که هنوز تکلیف میزبانی مشخص نشده است.

میزبانی در زمین بی‌طرف؛ این‌بار در فوتبال زنان

به گزارش "ورزش سه" با قرعه‌کشی انجام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص شد که تیم ملی فوتبال زنان ایران در مرحله مقدماتی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2022 هند باید در گروه هفتم به مصاف تیم‌های بنگلادش و اردن برود و از سوی AFC کشور بنگلادش به عنوان میزبان مسابقات اعلام شد؛ مسابقاتی که قرار است براساس برنامه‌ریزی انجام شده، اواخر شهریورماه برگزار شود.

 

اما حالا در فاصله یک ماه تا برگزاری رقابت‌های مرحله مقدماتی، کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای، کشور بنگلادش را از میزبانی سلب کرده است؛ در توضیح ارائه شده در نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شده، با بررسی اسناد و شرایط و افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور AFC نمی تواند سلامت تیم های حاضر در این رقابت ها را تضمین کند.

به جز موضوع پاندمی کرونا، یکی دیگری از دلایلی که میزبانی کشور بنگلادش سلب شده، این است که تاریخ اعلامی جهت برگزاری این رویداد مصادف با فصل بارش های موسمی مانسون در این کشور است.

 

با توجه به این مسائل، حالا قرار است که کشوری بی‌طرف به زودی از سوی AFC اعلام شود و باید دید شاگردان مریم ایراندوست برای گام برداشتن در مسیر اولین صعود تاریخ تیم ملی فوتبال زنان به رقابت جام ملت‌های آسیا، باید در کدام کشور مسابقات خود را مقابل بنگلادش و اردن برگزار کنند.

براساس برنامه‌ریزی، ابتدا مصاف تیم‌های ملی اردن و بنگلادش برگزار می‌شود و سپس تیم ملی زنان ایران باید به مصاف بنگلادش و اردن برود.

دیدگاه‌ها