کد خبر : 1770918 | 06 مرداد 1400 ساعت 15:54 | 20.8K بازدید | 1 دیدگاه

در متن و حاشیه المپییک؛

کرونا در ژاپن و توکیو بیداد می کند

شرایط بغرنجی در ژاپن و به خصوص شهر توکیو در مورد ابتلای مردم به ویروس کرونا حاکم شده است.

کرونا در ژاپن و توکیو بیداد می کند

به گزارش "ورزش سه"، قرار بود رقابت های المپیک توکیو در سال 2020 برگزار شود، اما شیوع غیرمنتطره یروس کرونا در تابستان سال گذشته باعث شد این رقابت ها یک سال به تعویق افتد. اما تا پیش از برگزاری المپیک در تابستان سال 2021 نیز تردیدهای فراوانی در این رابلطه وجود داشت و دولت ژاپن هنوز در این رابطه مردد بود.

اما جالب اینجاست مردم این کشور به کرات مخالفت خود را در مورد برگزاری رقابت های المپیک در توکیو نشان داده و حتی به همین دلیل دست به تجمع نیز زدند. اما در نهایت این مسابقات در شرایطی خاص و بدون حضور تماشاگران در ابتدای هفته آغاز شده است. اما پیش بینی های قبل از تورنمنت به حقیقت منجر شده و به نظر می رسد موج  جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در بین مردم کشور ژاپن در راه است.  این روند باعث افزایش نارضایتی در میان مردم این کشور شده و شرایط دولت را برای ادامه مسابقات دشوارتر از قبل خواهد کرد.

به گفته شهرداری شهر توکیو، پایتخت ژاپن برای دومین روز متوالی و در میان برگزاری رقابت های بازی های المپیک شرایط بی سابقه ای را از حیث ابتلای موارد جدید به ویروس کرونا تجربه کرده است.

 

توکیو روز چهارشنبه شاهد ابتلای 3177 مورد جدید بوده و به رکورد 2848 روز قبل خود نیز رسید. طبق اعلام برگزارکنندگان المپیک توکیو 2020، حداقل 174 مورد ورزشکار مبتلا به کرونا در روزهای اخیر گزارش شده است. پایتخت ژاپن در حال حاضر و تا تاریخ 22 آگوست در حالت فوق العاده به سر می برد.

دیدگاه‌ها