کد خبر : 1770925 | 06 مرداد 1400 ساعت 16:29 | 43.9K بازدید | 13 دیدگاه

اعتقادی به کم‌کاری تارتار و بازیکنان پیکان ندارم؛

مرزبان: محرومیت لک سپاهان را خوشحال نمی‌کند

علیرضا مرزبان پیش از مصاف روز هشتم مردادماه که قهرمانی لیگ مشخص می شود، صحبت هایی در مورد سپاهان و هفته پایانی انجام داده است.

مرزبان: محرومیت لک سپاهان را خوشحال نمی‌کند

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال سپاهان با پیروزی در دربی اصفهان همچنان به رقابت خود با پرسپولیس ادامه می‌دهد و این رقابتِ جذاب همانطور که علیرضا مرزبان خیلی قبل تر در مورد آن صحبت می کرد و اعتقاد داشت که به هفته پایانی کشیده خواهد شد، همینطور شده و سرانجام روز هشتم مردادماه با مصاف استقلال و سپاهان در آزادی و پیکان و پرسپولیس در ورزشگاه شهدای شهر قدس تکلیف میزبانی مشخص خواهد شد.

 

در همین رابطه گفتگویی با علیرضا مرزبان مربی تیم فوتبال سپاهان داشته ایم که در ادامه می خوانید.

 

*در بازی با ذوب‌آهن فوق‌العاده تحت فشار بودیم
صحبت های ما با علیرضا مرزبان در رابطه با دیدار این تیم برابر ذوب آهن که برای دو تیم از جهات مختلف بسیار پراهمیت بود، آغاز شد و او در واکنش به این سوال گفت:« این بازی ای بود که ما فوق العاده تحت فشار قرار داشتیم؛ چون از شرایط ذوب آهن اطلاع داشتیم و می دانستیم که این تیم بازی بسته ای خواهد داشت. دنبال این بودیم که اول ببریم و دنبال گل زدن بیشتر برای بهتر کردن تفاضل گل‌مان نبودیم. بحث اول بحث بردن ما بود. چون آنها تیم با کیفیتی بودند و می توانستند در ابتدای بازی به گل برسند و  در ادامه هم یک پنالتی از دست دادند. خیلی خوشحالیم که این بازی را بردیم و یک بازی خوب دیگر  و تماشاگرپسند ارائه کردیم. این بازی معیارهای خوبی از نظر فنی داشت.»

 

*آسیب پذیری سپاهان خیلی کم شده است
او در ادامه درباره شرایط سپاهان پیش از برگزاری هفته پایانی که برای اولین مرتبه از زمانی که رقابت ها با 16 تیم برگزار می شود موفق به کسب 62 امتیاز شده و رقابتی بسیار جذاب را با پرسپولیس دنبال می کند، عنوان کرد:« باید به این مسئله اشاره کنیم که هفته ها و ماه هاست که تیم ما شکستی در لیگ نداشته است. توانسته ایم خیلی خوب مسائل را سازماندهی کنیم. آسیب پذیری تیم ما خیلی کم شده است و در بخش دفاعی تمرکز خیلی خوبی داریم. خیلی خوب در پرسینگ و گگن پرسینگ موفق عمل می کنیم. بازیکنان ما کیفیت بسیار خوبی را از خودشان نشان می دهند. خیلی خوشحالیم که تا اینجای کار ما 62 امتیاز گرفته ایم و همچنان در یک مبارزه خوب و بسیار فنی ای با پرسپولیس هستیم. همانطور که گفتم رقابت به روز آخر کشیده شد.»

 

*بعد از هفته‌های اول جلسه مهمی برگزار کردیم
بخش بعدی صحبت های علیرضا مرزبان اشاره به هفته های ابتدایی لیگ بیستم بود که طلایی پوشان اصفهانی نتایج پر فراز و نشینی کسب می کردند. او در مورد آن روزها اینطور توضیح داد:« برای ما مهم بود پس از شروعی که در لیگ داشتیم و نتایج مورد نظر ما نبود و ثبات خوبی در نتیجه گیری و سیستم بازی نداشتیم، شرایط را تغییر دهیم. ما جلسه خیلی خیلی خوبی داشتیم و محرم نویدکیا مسائل مهمی را در مورد سیستم بازی و سیستم دفاعی و هجومی مطرح کرد. ما بحث های خیلی خوبی در این زمینه داشتیم و توانستیم تیم را به سمتی ببریم که هنوز هم یکی از مدعیان جدی قهرمانی هستیم.»

 

1628283

 

 

*پیکان با تمام وجود مقابل پرسپولیس بازی خواهد کرد
علیرضا مرزبان درباره آخرین هفته فصل که سپاهان با استقلال مصاف می دهد و پیکان با پرسپولیس و صحبت هایی که در مورد کم کاری احتمالی رقیبان پرسپولیس و سپاهان شنیده می شود اینطور واکنش نشان داد و تاکید کرد:« اینکه 2 امتیاز از پرسپولیس عقب افتادیم و تفاضل گل برتری هم داریم، هنوز چیزی را نمی تواند رقم بزند. هنوز یک بازی دیگر داریم. اعتقاد قلبی من این است که هم استقلال بازی سختی را مقابل ما انجام خواهد داد و با تمام وجود بازی خواهد کرد و هم تیم پیکان با تمام قوا بازی خواهد کرد. حرف هایی زده می شود که احتمالا مهدی تارتار با تمام قوا بازی نخواهد کرد، اما من این مسئله را رد خواهم کرد، چون احساس می کنم که مربیان ما نظیر مهدی تارتار از شخصیت کاری خودشان دفاع خواهند کرد. بازیکنان پیکان هم از کیفیت کاری و شرافت فوتبالی خودشان دفاع خواهند کرد و به این مسئله اعتقاد قلبی دارم که هم مهدی تارتار هم بازیکنان پیکان با تمام وجود بازی خواهند کرد. هیچ تیمی تاکنون مقابل ما و مقابل پرسپولیس کم نگذاشته اند و با تمام وجود بازی کرده اند. رقابت زیبایی که صدر جدول است این مسئله را یکبار دیگر جالب می کند و هنوز توانسته ایم بحث قهرمانی را باز بگذاریم.»

 

 

*از کیفیت فوتبالی‌مان و نتایج بی‌نهایت رضایت داریم
سپاهان برای اولین مرتبه موفق به کسب بیش از 60 امتیاز در رقابت های 16 تیمی شده است. مرزبان با تاکید بر این نکته که از عملکرد تیم در طول فصل و تا پایان هفته 28 ام بی نهایت رضایت وجود دارد، اضافه کرد:«از نتایجی که گرفتیم، بی نهایت راضی هستیم. سپاهان فصل گذشته کیفیت خوبی در نیمه اول فصل داشت ولی در نیم فصل دوم حتی کار به جایی کشید که نتوانست سهمیه آسیایی بگیرد، ولی امسال خیلی خوشحالیم که رده دومی را هفته هاست که بازیکنان ما مطمئن در دست هایشان دارند و کیفیت فوتبالی بسیار خوبی را نشان می دهند. الان این رقابتی که به روز آخر کشیده شده، رقابت زیبایی خواهد بود و این برای لیگ ما هم خیلی خوب است که رقابت ادامه دارد و هنوز قهرمان مشخص نیست.»

 

*در نیم فصل خون تازه ای به پرسپولیس تزریق شد
مرزبان درباره نتایج پرسپولیس در هفته های ابتدایی و پس از بازی های لیگ قهرمانان آسیا که خوب نبود ولی در ادامه بهبود پیدا کرد نیز اینطور واکنش نشان داد:« بعد از بازی های آسیایی نتیجه گیری برای این تیم مشکل شده بود، ولی با تدابیر کادر فنی و اضافه کردن  بازیکنانی نظیر مهدی ترابی و شهریار مغانلو خون تازه ای به این تیم تزریق کرد. برگشتن آل کثیر بعد از محرومیت. همه این فاکتورها کمک کرد که الان پرسپولیس هفته هاست روی خط پیروزی حرکت می کند؛ البته به جز جام حذفی که در ضربات پنالتی شکست خوردند.»

 

*سپاهان و پرسپولیس هر دو لایق قهرمانی‌اند
مرزبان در ادامه به اهمیت احترام متقابل پرداخت و در این مورد گفت:«یکی از مهم ترین فاکتورها احترام متقابل به هم است. هر دو تیم واقعا لیاقت قهرمانی را دارند. چه سپاهان و چه پرسپولیس. تیم هایی که با 62 و 64 امتیاز یکه تازی می کنند، لیاقت هر دو تیم می تواند قهرمانی باشد. روز آخر مشخص می شود. ما خودمان را لایق قهرمانی می دانیم، چون فوتبال فوق العاده با کیفیتی بازی می کنیم. یک مجموعه فوق العاده و بدون حاشیه داریم که سعی داریم تمرکزمان روی کار خودمان باشد. سعی می کنیم نتایج قابل قبولی بگیریم. این مسئله که باید روز آخر قهرمان مشخص شود، از کیفیت هیچ کدام از تیم ها کم نمی کند ارزش کار هر دو تیم پابرجا باقی خواهد ماند. امیدواری این را داریم که روز آخر بازی خوبی انجام دهیم. ما با حس خوبی به تهران می رویم و امیدوارم بازی خوب و زیبایی انجام بدهیم. واقعا فوتبالی که امسال سپاهان بازی کرد، فوتبال خیلی با ارزشی بود. فوتبال فوق العاده مدرن و با ارزشی بود. به کار گرفتن سیستم های متفاوت؛ به کار گرفتن استراتژی های متفاوت در بازی های مختلف نشان داد که سپاهان در بخش تاکتیکی رشد بزرگی کرده و این تیم با همین حرکت هم در آسیا و هم در لیگ در سال آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.»

 

1627438

 

*از کنار گذاشته شدن لک خوشحال نمی‌شویم
از مرزبان در رابطه با حواشی پیرامون حامد لک پرسیدیم و اینکه آیا در نظر گرفتن یک جلسه محرومیت تعلیقی را برای رفتاری که این دروازه بان در مصاف با ماشین سازی انجام داده، مناسب می داند یا خیر. مربی سپاهان در واکنش به این سوال بیان کرد:« در مورد محرومیتی که باید برای حامد لک مطرح می شد، ما وارد این جریان نمی شویم. چون ما در فدراسیون فوتبال کمیته انضباطی و کمیته اخلاق را داریم. آنها تصمیم گیرنده هستند و اگر اینطور تصمیم گرفته اند که حامد بازی کند، ما این مسئله را همینطوری که هست، قبول می کنیم. فقط انتظاری از کمیته اخلاق و کمیته انضباطی داریم و آن هم اینکه هیچ وقت شرافت انسانی و شرافت کاری را زیر پا نگذارند و کدخدامنشی نکنند. اینکه بازیکنی محروم بشود، به هیچ وجه ما را خوشحال نمی کند. فوتبالیست ها باید فوتبال خودشان را بازی کنند و باید کیفیت کاری خودشان را داشته باشند. کمیته انضباطی در این مسئله مسئول است و باید در این مورد و تمام تصمیماتی که گرفته اند، مسئول است و باید جوابگو باشند؛ در مورد تمام تصمیماتی که تاکنون گرفته شده؛ محرومیت های مختلفی که صحبت کرده اند و مطرح کرده اند؛ محرومیت هایی که جدیدا اعلام شده؛ محرومیت هایی که باید واقعا در مورد آنها فکر کرد؛ از مربیان تا بازیکنان، که چطور این تصمیمات گرفته می شود. اما ما به هیچ وجه خوشحال نخواهیم شد که بازیکنی محروم شود تا ما یا باشگاه های دیگر سود ببریم. این مسئله فوق العاده غیراخلاقی است و شرافتمندانه نیست که ما از محروم شدن یک بازیکن یا کنار گذاشته شدن یک بازیکن سود ببریم. این مسائل به کمیته اخلاق و کمیته انضباطی بازمی گردد که کار خودشان را انجام دهند. وظیفه ما انجام کار شرافتمندانه است؛ اینکه کار تاکتیکی خوب انجام بدهیم. تیم‌مان را خوب آماده کنیم. تیم‌‌مان را از نظر انضباطی بالا نگه داریم و سعی کنیم فوتبال با کیفیتی نشان دهیم. این برای ما مهم ترین فاکتوری است که وجود دارد و وارد بقیه مسائل نمی شویم که کمیته انضباطی تصمیمات درستی می گیرد یا نه. چون ما حقوق دان نیستیم که این مسائل را تشخیص بدهیم و اصرار داشته باشیم. بلکه ما مربیانی هستم که مسئول کارهای فنی تیم، بحث روانی و بحث بدنی تیم هستیم و بقیه مسائل به ما برنمی گردد و باید تمرکزمان روی این مسائل باشد.

 

*به هیچ وجه اعتقادی به کم‌کاری پیکان ندارم
سوال بعدی از مرزبان در مورد بی انگیزگی بازیکنان پیکان بود که آیا می تواند در نتیجه بازی مقابل پرسپولیس تاثیرگذار باشد. او درباره این مسئله می گوید:« اعتقاد قبلی دارم که بازیکنی هیچ وقت وارد زمین نمی شود تا بازی را ببازد. اگر صحبتی از تبانی می شود، این موضوع بیشتر در ضمیر ناخودآگاه اتفاق می افتد. چون بازیکنان و مربیان در لیگ برتر زیر ذره بین هستند و کنترل می شوند. من اعتقاد قلبی دارم که مدیریت، کادر فنی و بازیکنان پیکان از شرافت خودشان دفاع می کنند و به هیچ وجه قبول ندارم که کم کاری خواهد شد. مطمئن هستم که این مسئله اتفاق نخواهد افتاد، بلکه مجموعه پیکان تلاش می کنند، بهترین نتیجه را مقابل پرسپولیس بگیرند و این مسئله باید همینطوری که هست مطرح شود.»

 

 

1600345

 

*باید فوتبال را به عنوان یک ورزش بااخلاق معرفی کنیم
بخش پایانی صحبت های مرزبان هم اینطور با اشاره به اهمیت رعایت اخلاق در فوتبال مطرح شد:« اگر بخواهم یک جمع بندی کلی داشته باشم، فوتبالی که ما در آن حرکت می کنیم، باید مسائل انسانی در آن مطرح باشد. باید همه باشگاه ها حقوق برابر داشته باشند. باید بپذیریم که اشتباهات داوری هست. باید بپذیریم که اشتباهاتی از سوی کمیته انضباطی انجام می شود. باید بپذیریم که ما مربیان هم اشتباه می کنیم و بازیکنان هم اشتباه می کنند. اما مسئله ای که باید مد نظر همه ما باشد، بحث اخلاق است. ما نباید اخلاق انسانی را از دست بدهیم. ما می توانیم برای هم کری بخوانیم. حق هر باشگاهی است که ادعای قهرمانی داشته باشد و بهترین بازی ها را داشته باشد. می توانیم برای هم کری های بزرگی بخوانیم، ولی نباید بحث توهین، اهانت و بی اخلاقی مطرح شود و باید این مسائل را بالای بالا نگه داریم. باید در جامعه ای که زندگی می کنیم واقعا به عنوان انسان های حرفه ای و به عنوان ورزشکار سعی کنیم اخلاق انسانی و اخلاق اجتماعی را به جامعه منتقل کنیم. چون خیلی مهم است که جامعه ما با هواداران زیادی که در فوتبال دارد، از فوتبال درس اخلاق، انسانیت و احترام متقابل را یاد بگیرند. این خیلی مهم است. اگر ما از روی جنازه اخلاق رد بشویم، هیچ قهرمانی ای، هیچ امتیاز گرفتنی نتیجه خوبی نخواهد داشت و این احساس بد برای همیشه خواهد ماند. این مسئله خیلی مهم است؛ تا اینجایی که آمده ایم و لیگ به پایان رسیده، باید همیشه یادمان باشد که ما انسان هایی هستیم که وظایف اجتماعی خاصی داریم؛ وظایف اخلاقی خاصی در قبال اجتماع داریم و باید سعی کنیم به جامعه خودمان ورزشی را معرفی کنیم که ورزش انسانی ای هست؛ به دور از هر گونه زد و بد و بدون هر گونه مسائل غیراخلاقی. و باید به طرفی برویم که فوتبال را  در جامعه ایران به عنوان یک مجموعه با اخلاق و مدرن از نظر شخصیت انسانی معرفی کنیم.»

دیدگاه‌ها