کد خبر : 1770944 | 06 مرداد 1400 ساعت 18:22 | 460K بازدید | 20 دیدگاه

​​​​​​​2 بازی سرنوشت ساز پیش روی والیبال؛ 

​​​​​​​ژاپن باخت؛ معادلات گروه ایران پیچیده تر شد

​​​​​​​ایتالیا مقابل ژاپن به برتری رسید تا حالا 4 تیم با 2 برد در جدول رده بندی گروه اول المپیک حضور داشته باشند.

​​​​​​​ژاپن باخت؛ معادلات گروه ایران پیچیده تر شد

به گزارش "ورزش سه"، پس از شکست ایران مقابل کانادا در سومین گام، شرایط برای صعود ایران از گروه اول پیچیده تر شده است و یکی از بازی هایی که نتیجه آن در تعیین سرنوشت ایران بسیار اثرگذار خواهد بود، مصاف ایتالیا و ژاپن بود که در پایان با پیروزی 3 بر 1 آبی پوشان سرزمین چکمه‌ای خاتمه پیدا کرد.


با این پیروزی حالا علاوه بر ایران، سه تیم دیگر یعنی لهستان، ژاپن و ایتالیا هم 2 پیروزی در کارنامه دارند و ایران با نتایجی که در هفته سوم بازی ها کسب شد، پس از لهستان و ژاپن در رده سوم قرار گرفته و نفس ایتالیا را پشت سر خود احساس می کند. ضمن اینکه پیروزی کانادا بر ونزوئلا محتمل  است و همین موضوع کار ایران را سخت تر خواهد کرد.

 

1628344


با این وصف تیم ملی والیبال ایران باید منتظر بازی روز جمعه برابر ایتالیا باشد؛ اگر شاگردان آلکنو در این مسابقه به برتری دست پیدا کنند، با توجه به اینکه 4 تیم از گروه های 6 تیمی اول و دوم صعود می کنند، صعودش قطعی خواهد شد و اگر این اتفاق رخ ندهد، کار والیبالیست های ایرانی برای رسیدن به مرحله حذفی سخت تر می شود و باید حتما در مصاف با ژاپن برنده  باشند؛ در غیر این صورت شاید در کمال ناباوری شاهد حذف زودهنگام والیبال ایران از المپیک باشیم که قدرتمندانه با پیروزی مقابل نائب قهرمان لیگ ملت ها کارش را آغاز کرد.


البته باید به این نکته هم اشاره داشت که اگر شاگردان آلکنو بتوانند در 3 بازی آینده و به خصوص 2 دیدار سخت برابر ایتالیا و سپس ژاپن به برتری برسند، با توجه به اینکه لهستان هم 2 بازی بسیار سخت برابر کانادا و ژاپن در پیش دارد، امکان صعود از گروه با رتبه اول نیز وجود دارد.

 

1628322

 

جدول گروه اول بازی های المپیک پس از برگزاری بازی های هفته سوم.

 

1628323

 

نتایج بازی های هفته سوم در گروه های اول و ودوم

 

1628325

 

در بازی های دور چهارم که روز 8 مردادماه برگزار می شود، ایتالیا با ایران بازی می کند و در دیگر بازی حساس گروه اول لهستان به مصاف میزبان مسابقات می رود.

 

1628330

 

در نهایت در دور پنجم که هفته پایانی مرحله گروهی خواهد بود، روز یکشنبه 10 مردادماه تیم والیبال ایران مانند بازی هفته چهارم از ساعت 15:10 دقیقه به مصاف ژاپن می رود و هواداران والیبال هم با توجه به ساعتی که برای این 2 مسابقه در نظر گرفته شده، می توانند مانند دیدار برابر لهستان به تماشای آنها بنشینند.

دیدگاه‌ها