کد خبر : 1770978 | 06 مرداد 1400 ساعت 23:24 | 61K بازدید | 1 دیدگاه

مشت های گره کرده و دستی که بالاست؛

ماجرای مرموز دستبندهای محمدبنا!(عکس)

محمدبنا سرمربی‌ تیم ملی کشتی فرنگی که هنوز شیرینی درخشش شاگردانش در المپیک لندن زیر زبان‌مان است تیمش را برای درخشش در توکیو آماده می‌کند و روحیه بالایی نیز دارد.

ماجرای مرموز دستبندهای محمدبنا!(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کشتی فرنگی ایران که همیشه یکی از رشته‌های مدال آور برای ایران در المپیک بوده است دیروز به توکیو رسید و امروز در فضای دهکده المپیک اولین تمرین خود را در فضای آزاد به انجام رساند. روحیه بالا و جنگجویانه این تیم و به خصوص محمد بنا از نکات ویژه اولین تمرین فرنگی کاران در توکیو بود.

 

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن با هدایت بنا موفق به کسب ۳ مدال طلا شد که در تاریخ ورزش ایران بی‌سابقه بود. او همچنین از سوی فدراسیون جهانی به عنوان بهترین مربی جهان شناخته شده است و حال امید دارد پرچم ایران را این بار در توکیو به اهتزاز در آورد.

 

در این تمرین محمد بنا سه دستبند به رنگ پرچم ایران به دستش بسته بود که ترتیب آن از پایین به بالا سبز، سفید و قرمز بود. وقتی از راز دستبندها و چرایی اینگونه بودن‌شان می‌پرسیم با لحن خاص خودش جواب می‌دهد: بعضی‌ها وقتی این دستبند‌ها را می‌بینند می‌گویند باید رنگ سبز بالا باشد تا پرچم ایران درست شود ولی من دستم پایین نمی‌آید! همیشه دستم بالاست و سپس دست مشت کرده‌اش را که با بالا بردن پرچم ایران روی مچش نقش می‌بندد را به دوربین نشان می‌دهد.

 

او در ادامه راجع به عملکرد احتمالی شاگردانش نیز اینطور عنوان کرد: دست بچه‌های ما همیشه باید اینطور بالا باشد.

 

بنا در خصوص اولین جلسه تمرینی تیم ایران در دهکده بازی‌ها گفت: ما دیروز به خاطر خستگی یک مقدار به تیم فرصت استراحت دادیم تا امروز بعدازظهر ساعت 6 که همین الان باشد  و بچه‌ها را تا سالن تمرین نبردیم چون فاصله دور است و نزدیک 45 دقیقه راه است و استثنائا امروز این اجازه را دادیم که در مجموعه دهکده نرمش کنند. 

 

او در ادامه گفت: ولی امشب که نرمش را کردند و پس از شام زود خوابیدند فردا باید ساعت 7 صبح بیدار شوند تا بدنشان ریتم معمول را پیدا کند تا انشالله از فردا تمرینات شروع شود. شرایط نیز خوب است.

 

1628390

 

1628391

 

1628389

 

1628392

دیدگاه‌ها